Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بسیج دانشجویی همدان مناظره انتخابات شورای اسلامی این شهرستان را با حضور ۱۴ نفر از نامزد‌های این انتخابات، عصر دیروز ۲۲ خرداد، در دانشگاه صنعتی همدان برگزار کرد.

گفته می‌شود از امروز تا ۲۶ خرداد هم به همت تشکل‌های دانشجویی انقلابی استان همدان حوالی ساعت ۱۸:۳۰ برنامه تریبون آزاد در میدان امام، ابتدای پیاده راه بوعلی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ممنوعیت نصب پوستر تبلیغاتی بر روی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان از ممنوعیت نصب پوستر‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها بر روی علائم و تابلو‌های سطح شهر خبر داد.

سرهنگ جمالی گفت: با آغاز فعالیت تبلیغاتی کاندید‌های انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوی، متأسفانه پوستر تعدادی از این کاندیدا‌ها در سطح معابر شهری بر روی تابلو‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی نصب شده که برابر قانون تخلف محسوب می‌شود.

او افزود: این اقدام تبلیغاتی برخی از کاندیدا‌ها موجب بروز تصادف و سردرگمی رانندگان در انتخاب مسیر خواهد شد بنابراین از کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها می‌خواهیم ضمن رعایت قانون از نصب پوستر‌های تبلیغاتی و داربست و بنر، بر روی تابلو‌ها و یا علائم رانندگی جداً خودداری کنند چراکه در صورت مشاهده این گونه موارد، برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.


الزام رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ستاد‌های انتخاباتی

استاندار همدان گفت: دستورالعمل‌های فعالیت ستاد‌های انتخاباتی در ایام کرونا دریافت و ابلاغ شده است و همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سید سعید شاهرخی با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری انتخابات حداکثری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و برای برگزاری انتخابات، استان همدان در آمادگی کامل قرار دارد، اظهار داشت: تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تجهیز شعبه‌های اخذ رأی در جهت حفظ بهداشت شعبه‌ها و سلامت رأی‌دهندگان اندیشیده شده است.

او افزود: شعب اخذ رأی در استان منطبق با شیوه نامه‌های تأیید شده ستاد ملی مدیریت کرونا، آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات پیش رو را دارند و مردم نیز در ایام انتخابات باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنند و نگرانی در رابطه با نکات بهداشتی شعبه‌های اخذ رأی نداشته باشند.

 

واحد‌های سیار مراکز بهداشت برای شعب رای پیش بینی شده است

در عین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت:در روز انتخابات بازرسان بر چگونگی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز اخذ رأی با تراکم جمعیتی زیاد نظارت می‌کنند.

رشید حیدری‌مقدم افزود: در روز انتخابات بازرسان در واحد‌های سیار مراکز بهداشت بر چگونگی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز اخذ رأی با تراکم جمعیتی زیاد نظارت می‌کنند تا دغدغه‌ای از نظر بهداشتی مردم و برگزار کنندگان انتخابات نباشد.

 

افزایش تعداد شعب أخذ رأی نسبت به انتخابات دوره قبل در همدان

دبیر هماهنگی ستاد مدیریت کرونای همدان از افزایش تعداد شعب اخذ رأی نسبت به انتخابات دوره قبل در همدان خبر داد و گفت: شعب سیار نیز به تعداد مورد نیاز تدارک دیده شده که به محض تجمع در محل حضور می‌یابند.

مهرداد نادری‌فر افزود: تدابیر لازم در مورد رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی در کلیه شعب اخذ رأی اتخاذ شده و به منظور جلوگیری از ازدحام رأی دهندگان تعداد شعب اخذ رأی نسبت به انتخابات دوره قبل افزایش یافته و شعب سیار نیز به تعداد مورد نیاز تدارک دیده شده که به محض تجمع در شعب، واحد‌های سیار حضور پیدا می‌کنند.

او با بیان اینکه وسایل ضدعفونی کننده در کلیه شعب قرار داده خواهد شد، یادآور شد: از مردم درخواست داریم رأی دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند چراکه در این ساعات احتمال تراکم جمعیت وجود دارد و همچنین فاصله اجتماعی را رعایت و اصول بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا انتخابات پر شوری را شاهد باشیم.

 

لیست‌های خلق الساعه‌ای که مردم شهر را سرکار گذاشتند

عضو شورای ائتلاف شهرستان همدان با اشاره به تعدد لیست‌ها گفت: لیست‌ها معمولا با عناوینی، چون انقلابی، ولایی و ... معرفی می‌شوند و مردم استان همدان نسبت به سایر استان‌ها اقبال کمتری به لیست نشان دادند.

احسان مطهری با تاکید بر اینکه لیست‌های خلق الساعه، بیشتر مردم را سردرگم‌تر کرده است، افزود: دو عامل اصلی در فرآیند شکل گیری لیست حائز اهمیت است اول اینکه فرآیند شکل گیری آن چگونه بوده است؟ و انتخاب و گزینش افراد چگونه صورت گرفته است؟

او ادامه داد: در حال حاضر تاثیرگذاری لیست‌های شخصی از لیست‌هایی که عناوین گمنام دارند خیلی بیشتر است.

مطهری یادآور شد: برخی لیست‌ها بعد از انتخابات کلا ناپدید می‌شوند و عده‌ای بعد از انتخابات راکد می‌مانند که باید ساز و کار آن‌ها ادامه داشته باشد.

او تأکید کرد: سبد رای لیست‌ها بعد از انتخابات قابل شناسایی است و آمار و ارقام دقیق تری از آن‌ها می‌توان ارائه داد چراکه آن هنگام تاثیر گذاری آن مشخص‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 بسته انتخاباتی دستورالعمل های بهداشتی شعب اخذ رأی کاندیدا ها تابلو ها لیست ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صدا وسیمای خراسان رضوی برگزار می شود .

محسن نصر پور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم بر ضبط مناظرات نامزدها و برنامه های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی  آقایان حسنعلی اخلاقی امیری و کاظم معتمدی فر برای راهیابی به مجلس شورای با هم رقابت می کنند.

دیگر خبرها

  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود