Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در جلسه شورای تامین استان که با حضور تعدادی از نمایندگان مردم شهرستان‌‍‌های مختلف استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه هر زمان دشمن اتحاد ملی را هدف قرار داده است؛ انسجام مردم بیشتر شده است، اظهار داشت: مردم از انقلاب و نظام قهر نیستند بلکه از عملکرد ضعیف مسئولان در حوزه های مختلف خصوصاً مسائل اقتصادی معیشتی ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز با تاکید بر مشارکت حداکثری در پای صندوق های رأی از نمایندگان مجلس خواست در حوزه های انتخاباتی خود با تبیین فواید و برکات حضور حداکثری در انتخابات خواست شبکه طرفداران خود را در مناطق مختلف برای افزایش میزان مشارکت مردم فعال کنند.

نماینده ولی فقیه در استان توسعه و پیشرفت همه جانبه استان را مطالبه مردمی دانست و گفت: در جذب امکانات و سرمایه های ملی نمایندگان هر منطقه باید نگاهی فرامنطقه ای و استانی داشته باشند.

وی افزود: نماینده هر شهر نماینده همه استان است و باید با نگاهی وسیع و جامع برنامه های راهبردی توسعه محور را در انجام امور جاری در اولویت قرار دهد.

امام جمعه تبریز وحدت بین نمایندگان استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با همدلی و همراهی همدیگر مسیر توسعه و پیشرفت استان را هموارتر کنیم.

افزوده شدن 10 درصد شعب اخذ رای

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به اینکه انتخابات چهار رکن اصلی دارد، گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار رکن اصلی انتخابات است که با اطمینان خاطر امنیت و سلامت انتخابات را تضمین می کنیم.

وی افزود با حضور کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستاها رقابت های انتخاباتی جلوه پر شوری به خود گرفته و در روز انتخابات با مشارکت حداکثری مردم این شکوه دیدنی خواهد شد.

پور محمدی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار سالروز  قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز گفت: معظم له فرمودند مردم تبریز جریان ساز هستند که در این انتخابات این جریان سازی با مشارکت حداکثری به منصه ظهور خواهد رسید.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این دوره ۱۰درصد به شعب اخذ رأی افزوده شده است، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات با رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شده است.

یوسف داودی رئیس مجمع نمایندگان استان در این نشست با بیان اینکه وظیفه ملی ما حضور و دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات است، گفت: تمام سلایق و اندیشه ها باید در انتخابات حضوری پرنشاط و با طراوت داشته باشد، چرا که این رویداد مهم سیاسی هم از بعد داخلی و هم از بعد دیپلماسی خارجی برای کشور حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه دنیا نظاره گر انتخابات ماست، گفت: مشارکت بالای مردمی همیشه تاریخ کشور را از آسیب ها و توطئه های دشمنان مصون نگه داشته است.

داودی تقویت روح انتخابات را یک ضرورت خواند و گفت: برای حفظ منافع ملی باید فرهنگ انتخاباتی ارتقاء یابد.

رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف سراب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عرصه انتخابات میدان آموزش برای نسل بعدی انقلاب است. در این نشست اعضای شورای تامین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان نکته نظرات خود در راستای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات پرداختند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: عملکرد آذربایجان شرقی سیدمحمدعلی آل هاشم خبرگزاری فارس فارس تبریز صندوق رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ششمین دوره انتخابات شوراها مشارکت حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: مردم ایران اساساً کتابنخوان نیستند و اهل مراجعه به کتاب هستند اما باید برای دسترسی مردم به کتاب تلاش بیشتری شود چراکه هزینه‌های کتاب افزایش یافته و این در کتابخوانی اثرگذار است. - اخبار استانها -

مهدی رمضانی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به این سؤال که موضوع نوسازی و بازسازی کتابخانه‌ها در چه شرایطی است (در مصاحبه‌ای گفته بودید که با پول یک کیلومتر اتوبان‌سازی می‌توان کلی تحول در کتابخانه‌ها ایجاد کرد) الان چه مرحله‌ای است؟ اظهار داشت: آن قیاسم به مزاح بود! اما میزان اعتباری که در حوزه صنعتی، تجاری، زیرساخت، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی هزینه می‌شود، اعداد قابل توجهی است کما اینکه در آن حوزه‌ها هم اقتضائات هم به همان میزان است.

وی گفت: اگر حوزه فرهنگ از لحاظ بودجه‌ای تقویت شود، اثرگذاری و پیشرفت مسائلش بیشتر از تصور خواهد بود. بناها و ابنیه‌های فرهنگی زیادی در این دولت به همت دولتمردان تکمیل شد اما بازطراحی و بازسازی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی نیز ضروری است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با اشاره به اینکه در دور سفر دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور اختصاص اعتبار به بازسازی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی استان‌ها از جمله کردستان لحاظ شده است، تصریح کرد: بازسازی و بازطراحی کتابخانه‌ها متناسب با نیاز و اقتضائات روز یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این نهاد بوده و هم‌اکنون چندین پروژه مختلف در این حوزه در دست اقدام است.

وی بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و کتابخانه‌ها تأکید کرد و افزود: کالبد و ساختمان ابزار بهره‌برداری است، هدف نیست، محتوا و برنامه کتابخانه‌ مهم است و این مراکز با حضور اعضا و کتابدار تجلی پیدا می‌کند، هر کدام که نقص داشته باشد، فرایند به صورت کامل شکل نمی‌گیرد.

اختصاص 70 میلیارد تومان به نوسازی کتابخانه‌های کشور

رمضانی در پاسخ به این سؤال که آیا مبلغی برای نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص یافته است، اذعان داشت: در استان‌های مختلف از محل سفر استانی رئیس‌جمهور، اعتباراتی اختصاص یافته اما اکنون عدد مشخصی ندارم.

وی با بیان اینکه بودجه این نهاد محدود است، اظهار کرد: در بخش تملک 70 میلیارد تومان به نوسازی کتابخانه‌های کشور اختصاص دادیم البته نسبت به گستره این حوزه در کشور بسیار قابل توجه نیست اما مصوبات سفرهای استانی محسوس و تغییر خود را نشان خواهد داد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم که ایران با استانداردهای کتابخانه‌های عمومی بین‌المللی چقدر فاصله دارد بخصوص در مقایسه با کتابخانه‌های کشورهای همسایه یا در منطقه؟ خاطرنشان کرد: وضعیت ایران در این حوزه بسیار خوب است و بارها این را تکرار کرده‌ام، به اذعان فعالان بین‌الملل و مهمانان خارجی حوزه کتابخوانی و آمار و ارقام از حیث شبکه‌ای کتابخانه‌ای وضعیت مناسبی داریم اما باید بازطراحی و اصلاح فرایندها و بهینه‌سازی داشته باشیم و توسعه هدفمند باشد.

وی عنوان کرد: جزو محدود دستگاه‌های فرهنگی کشور هستیم که به سمت آمایش سرزمینی پیش رفته‌ایم و معتقدیم هر گونه توسعه‌ای باید حول محور این مهم باشد. توسعه باید هدفمند باشد تا منجر به بهره‌برداری شود.

عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که سرانه مطالعه در کشور چقدر است؟ اظهار کرد: عدد دقیقی از سرانه مطالعه نداریم! اما معتقدیم که گزاره‌ها بیانگر آن بوده که مردم ایران اساساً کتابنخوان نیستند و اهل مراجعه به کتاب هستند اما باید برای دسترسی مردم به کتاب تلاش بیشتری شود چراکه هزینه‌های کتاب افزایش یافته و این در کتابخوانی اثرگذار است.

وی ابراز داشت: فراهم کردن دسترسی مردم به کتاب جزو تأکیدات دولت و شخص رئیس‌جمهور بوده که جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار گرفته و باید فضاهای کلونی و محل تجمع کودکان و نوجوانان به سمت کتاب سوق داده شود. پیمایشی راجب عادت خواندن ایرانیان انجام داده‌ایم و تلاشمان این است که نتایج آن به نمایشگاه کتاب امسال برسد.

پیگیری مطالبه روستاهای فاقد کتابخانه در کردستان

رمضانی در پاسخ به سؤال پایانی خبرنگار تسنیم که با توجه به اینکه علاوه بر شهرهای استان، بسیاری از روستاهای کردستان فاقد کتابخانه هستند، فضا وجود دارد اما تجهیزات و کتاب نیست، چه برنامه‌ای برای جبران این ضعف دارید؟ گفت: بر اساس آمایش سرزمینی در روستاهای بالای 2500 نفر جمعیت سکنه امکان ایجاد کتابخانه وجود دارد و روستاهای با جمعیت کمتر را باید از طریق کتابخانه‌های سیار پوشش داد.

در ادامه گفت‌وگوی خبرنگار تسنیم با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به صورت ویدئویی ببینید:

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود