Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شامبراکان، قلعه  عزیزی و طولیان از جمله خانه های تاریخی شناسایی شده کهگیلویه و بویراحمد برای تبدیل به خانه صنایع دستی است.

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح ها تامین شده اما با توجه به تخصصی بودن اجرای کار تبدیل خانه  های تاریخی به مراکز صنایع دستی در حال انجام فرآیند انتخاب عوامل اجرایی است تا ضمن احیای این بناهای تاریخی بدون ضربه زدن به هویت معماری باستانی زمینه رونق صنایع دستی در آنان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از  انعقاد چهار تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی مختلف برای رونق تولیدات صنایع دستی استان خبر داد و اضافه کرد: تفاهم نامه با معاونت اقتصادی استان و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی از مهمترین این تفاهم نامه هاست که براساس آن به هنرمندان متقاضی راه اندازی کارگاه های انفرادی و گروهی تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

صفایی ابراز داشت: تفاهم با بیمه روستایی  و عشایر کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از این تفاهم نامه هاست که تاکنون بر اساس آن ۳۷۲ نفر از هنرمندان استان زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار  گرفته اند.

وی عنوان کرد: همچنین تفاهم نامه ای با اداره کل زندان های استان منعقد شده  که براساس آن مواد اولیه تولیدات صنایع دستی تامین و از قبل آن زمینه اشتغال ۷۰ نفر از زندانیان نیز فراهم شده است.

به گفته صفایی همچنین تفاهم نامه ای با فنی وحرفه ای استان برای آموزش هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بسته شده تا کیفیت محصولات تولیدی افزایش یابد.                                                      

وی  عنوان کرد: ۳۵هزار هنرمند صنایع دستی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۶هزار نفر دارای پروانه فعالیت هستند.

صفایی تاکید کرد: تاکنون ۶۰ کارگاه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده که ۲ مورد از این تعداد کارگاه رنگرزی است که از نیازهای ضروری هنرمندان استان بوده است.

وی ابراز داشت:جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

بیشترین دست بافته‌های این استان در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.


 

برچسب‌ها گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گچساران گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گچساران کهگیلویه و بویراحمد صنایع دستی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، زهرا ابراهیمی در بازدید از مراحل ترمیم و بازسازی این بنای تاریخی زاهدان با بیان اینکه در طراحی این بازارچه در بنای تاریخی ملک زاهدان تمامی ابعاد و جوانب فرهنگی آن را در نظر گرفته شده است گفت: امیدواریم با راه اندازی این بازارچه در چند ماه آینده شاهد محلی مناسب برای تجمع، عرضه و معرفی و گردهمایی‌های صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی استان باشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان به لحاظ تنوع تولیدات صنایع دستی از جایگاه مهمی در سطح ملی و بین المللی دارد که ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی علاوه بر رونق محصولات تولیدی هنرمندان و افزایش اشتغالزایی، یکی از راهکار‌های مناسب برای توسعه پایدار صنعت گردشکری در این منطقه است.
وی تاکید کرد: از آنجایی که امروز صنایع دستی کارکرد‌های جدید و متنوعی پیدا کرده است و نماد فرهنگی و تاریخی یک جغرافیا یا استان است و برخی از تولیدات صنایع دستی ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای دارند با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری استان علاوه بر آموزش و پرداخت تسهیلات بانکی، ایجاد فضای مناسب برای عرضه آثار بانوان سخت کوش و فعالان این حوزه استان در دستور کار دفتر بانوان و خانواده استانداری قرار دارد.
مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: نمایش هنر‌های دستی برآمده از تاریخ هزاران ساله به دست زنان هنرمند و خلاق این استان گواه ظرفیت بکر و کمتردیده شده این خطه است که معرفی ابعاد مختلف این گنجینه، مسیری کوتاه برای رونق اشتغال‌آفرینی به خصوص میان زنان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی