Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@16:31:38 GMT

آخرین کتابی که نامزدها خوانده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۰۸۲

آخرین کتابی که نامزدها خوانده‌اند

هر چه باشد و اگر این یادداشت به نظر نامزدان ‌آید و قبل‌تر از آن به دید مجریان پرسش‌ها بنشیند؛ پیشنهادی در آن نهفته است که شاید در عالم آرزوهای‌مان روزی میسور شود و مقدور گردد. پرسش و در حقیقت پیشنهاد این چند خط آن است که از این افراد طالب قدرت اجرایی پرسیده شود آخرین کتابی که خوانده‌اند، چه بود؟ حال هیچ فرقی ندارد در چه حوزه‌ای.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط خوانده باشند. چه که اگر کتاب مأمن این افراد باشد لامحاله در بزنگاه‌های خاص چون این عرصه، باید تجلی و جایگاهی داشته باشد.

دیده و شنیده نشد این هفت نفر فکتی از کتابی که بر فرض محال خوانده باشند در گفته‌های خود بیاورند. و مشاوران نیز که لاجرم باید بیشتر ار آنان اهل کتاب باشند؛ هم بین دو نیمه مناظره‌ها یا قبل از آن مشاوره‌ای در این جهت داده باشند. فردی که با کتاب مانوس باشد چه در کلام و چه در نوشته جوهره‌اش مشخص می‌شود. اگر کتاب‌های مرجع و کلاسیک خوانده باشد به نوعی و اگر رمان در کنارش باشد هماره که بهتر می‌تواند خودی نشان دهد. شاید این پرسش مطرح شود که صرف کتاب خواندن نمی‌تواند ثمره‌ای برای نامزدان داشته باشد و به طریق اولی برای مخاطبان و رای‌دهندگان احتمالی.

آری چنین است. ولی فرق است بین آنکه بر فرض مثال در دنیای رمان غوطه‌ور است با فردی که هیچ نسبتی با رمان ندارد. حال که بحث رمان‌خوانی پیش آمد؛ بد نیست اشاره شود غرق شدن در داستان‌های رمان و دمی خود را جای افراد حاضر در آن قرار دادن؛ می‌تواند جهان‌بینی خاصی به افراد دهد. چه در مقام تئوریسین اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و چه در جایگاه مخاطب عادی اجتماع.‌ ای کاش دوستان به اشاره هم می‌گفتند چه رمان‌هایی مطالعه کرده‌اند.

یا افراد پرسشگر در پاکت‌های محرمانه نام چند رمان را می‌نوشتند و در قسمت فرهنگی ماجرا، شرحی از نامزدان درباره آن کتاب‌ها و نام‌ها، می‌خواستند. هر چند در جامعه اقتصادزده این روزها این خواسته شاید کمی غیرمعمول و معقول باشد؛ ولی شکی نیست اگر رمان و داستان‌خوانی توتم این افراد می‌بود این‌گونه در برخی موارد شعارهای غیرواقع سر نمی‌دادند و نهیبی ناخود آگاه بدان‌ها وارد می‌شد از داستان‌های احتمالی که خوانده بودند. مگر می‌شود از «دولت‌آبادی» کلیدر خوانده باشند؛ از  «احمد محمود» همسایه‌ها؛ از «دانشور» سووشون، از «معروفی» سمفونی مردگان،  از «ابوتراب خسروی» اسفار کاتبان و از «نادر ابراهیمی» یک عاشقانه آرام... و این‌گونه بیندیشند.

تازه این نام‌ها با تلخیص و مجمل از چند نویسنده ایرانی قدیمی آورده شد. بزرگان جدید و کاربلد جوان این عرصه و اسطوره‌های خارجی هم که بمانند. آری لطفا بپرسید.

۵۸۵۸

کد خبر 1524723

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کتاب مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان باز هم از دست مولانا عبدالحمید شاکی شد

روزنامه کیهان نوشت: درحالی‌که این روز‌ها یکی از افراد نزدیک به عبدالحمید همراه با خانواده خود در یکی از هتل‌های گران‌قیمت تهران اقامت داشته و علاوه‌بر استفاده از امکانات لاکچری در مراکز خرید سوپر لوکس پرسه می‌زند ارسال کمک‌های مردمی به‌حساب مولوی پرحاشیه شهر زاهدان غیرقابل‌قبول بوده و نشان از بی‌درایتی مسئولان برگزاری مسابقه (گلریزان) و متولیان آن است.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • باید وحدت آرمانی و عقیدتی مد نظر نامزدها باشد
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • کیهان باز هم از دست مولانا عبدالحمید شاکی شد
  • نشر شالگردن با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش