Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:45:48 GMT

دوری از صندوق آرا خلاف توسعه سیاسی و اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۲۸۲

دوری از صندوق آرا خلاف توسعه سیاسی و اقتصادی است

سید احمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: زیربنای جمهوری اسلامی اراده ملت است و اراده از صندوق های أخذ رأی متبادر می شود.

وی با بیان اینکه صندوق أخذ رأی یکی از نمادهای مردم‌سالاری می باشد، تصریح کرد: همه ما دل در گرو این کشور، این نظام و این مرز و بوم بسته ایم و در هیچ جامعه‌ای بی تفاوتی مزیت و امری پسندیده نیست و با بی تفاوتی نمی توان پیشرفت را متصور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در استان فارس با اشاره به اینکه همه فعالیت های بشری بر استمرار و حرکت استوار است، عنوان کرد: اینکه از صندوق های رأی دور بوده و قهر کنیم، خلاف توسعه سیاسی و اجتماعی می باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه نمی توان مشارکت نکرد اما به مقصود رسید، بیان کرد: اصلاحات یعنی زدودن پیرایه هایی که به اصل چسبیده که با حضور و مشارکت در انتخابات می توان این اتفاق را رقم زد.

وی ادامه داد: عدم شرکت در انتخابات منجر به انتخاب رقیب می شود اما ما کاری نمی کنیم که در مهندسی انتخابات شریک باشیم.

موسوی با اشاره به اینکه ما برانداز نیستیم و اصلاح طلب هستیم، گفت: شرکت در انتخابات باعث تایید مهندسی فرضی انتخابات نخواهد شد.

وی با دعوت از آحاد مردم برای مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد بیان کرد: باید همه در انتخابات شرکت کنیم و بدانید که رقیب نیز دوست ندارد مردم در انتخابات مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه سیاسی انتخابات جمهوری اسلامی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد صالح جوکار در گفت‌وگویی، با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

بنابر روایت ایسنا، وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903125

دیگر خبرها

  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد