Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@13:10:51 GMT

علت بلوکه‌شدن ارزهای صادراتی ایران در عراق

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۹۷۹۱

علت بلوکه‌شدن ارزهای صادراتی ایران در عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید شاکری در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با بیان اینکه صحبت‌های عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بانک مرکزی درباره بلوکه شدن پول صادرات برق و گاز به عراق بدلیل تحریم‌های ثانویه، دقیق نیست، نوشت: علت اصلی بلوکه شدن ارزهای صادراتی ایران در عراق، اصرار دولت روحانی بر خرید کالای اساسی صرفاً از کانال‌های آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل توئیت این کارشناس دیپلماسی اقتصادی به این شرح است:

«فرمایش آقای همتی درباره بلوکه شدن پول صادرات برق و گاز به عراق بدلیل تحریم‌های ثانویه دقیق نیست. علت بلوکه شدن، مکانیسم تسویه مبتنی بر بانک تجارت عراق (به سهامداری جی پی مورگان آمریکا) است.
علت انتخاب این شیوه هم اصرار دولت فعلی بر خرید کالای اساسی صرفاً از کانالهای آمریکاست.»

کد خبر 5232555

منبع: مهر

کلیدواژه: دلارهای بلوکه شده عراق صادرات گاز مجید شاکری عبدالناصر همتی انتخابات 1400 بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس انتخابات 1400 مصرف برق قیمت دلار استقلال بانک مرکزی تولید نفت بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار طرح ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی قیمت نفت بانک مرکزی بازار سرمایه بلوکه شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت به مسائل اقتصادی صرفا تخصصی است نه سیاسی

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت مسائل اقتصادی را از دریچه اقتصادی می‌نگرد و مشابه آن عزیزانی که به دنبال تخریب هستند سیاسی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران به افزایش حجم صادرات و واردات نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: تراز تجاری فروردین نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و حتی تراز تجاری هم مثبت شده است و امیدواریم با منابع ارزی، خوب امسال را پیش ببریم

وی درباره برنامه‌های دولت درباره تسهیل روند ازدواج گفت: در حوزه تسهیلات تکلیفی نگاه دولت روشن است و با کسی شوخی ندارد. یعنی هم در جلسات شورای عالی مسکن و هم عملکرد سازمان مالیاتی در حوزه‌ای که قانون ضمانت اجرایی را برای عدم پرداخت تسهیلات مسکن پیش بینی کرده و هم در اصلاح ترازنامه بانک‌ها نگاهش روشن است. بنابراین اگر بانک‌ها برنامه اصلاحی را رعایت نکنند تصمیم‌گیری لازم اتخاذ می‌شود و امیدواریم امسال با جدیت تسهیلات تکلیفی بهتر پرداخت کنیم.

سخنگوی دولت در بخش دیگری گفت: در دوره‌ای مشق اقتصادی ما دست نگاه‌ها و چهره‌های سیاسی بود که با توجه به سوابق سیاسی آنها برای کشور تصمیم‌های اقتصادی می‌گرفتند و نتیجه عملکردشان روشن بود. نتیجه عملکرد آنها نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی که در ابتدای دولت سیزدهم تحویل شد.

وی افزود: وقتی همان چهره‌های سیاسی می‌بینند مدیریت اقتصادی دولت سیزدهم موفق شده و توانسته نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی را به ۲۳ درصد کاهش دهد، طبیعی است آن چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با عملکرد مدیران اقتصادی روز مقایسه نشود دست به فضا سازی در رسانه بزنند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: نگاه دولت در مسائل اقتصادی، اقتصادی است و مشابه آن عزیزان سیاسی نیست. آن چهره‌های سیاسی برای اینکه بهتر دیده شوند راه‌های دیگری وجود دارد. امیدواریم با نگاه اقتصادی مشکلات به ارث رسیده نظیر تورم‌های بالا، رکود اقتصادی بالا، نرخ رشد نقدینگی بالا و نرخ بیکاری بالا که الحمدالله همه در مسیر درمان قرار گرفته با سرعت بیشتری درمان کنیم.

کد خبر 751703

دیگر خبرها

  • قیمت روز ارزهای مبادله ای/ دلار ثابت ماند
  • معاون رئیسی: دارایی بلوکه شده در عراق نداریم
  • معاون رئیسی : دارایی بلوکه شده در عراق نداریم / برخی مراودات مالی وجود دارد که همیشه با گفت‌وگو حل شده
  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • دارایی بلوکه‌ شده در عراق نداریم/ جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود
  • دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟
  • نگاه دولت به مسائل اقتصادی صرفا تخصصی است نه سیاسی
  • توضیحات معاون حقوقی رئیسی درباره پول های بلوکه شده ایران در عراق
  • دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم/ جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟