Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ابراهیم محمدی، مدیر حفظ و نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: کنترل بیولوژیک آفت ساقه‌خوار برنج با استفاده از رهاسازی زنبور تریکوگراما علیه نسل اول آفت در شالیزار‌های استان آغاز شده است.

او با اشاره به اهمیت کنترل بیولوژیک علیه نسل اول آفت ساقه خوار برنج در شالیزار‌های گیلان گفت: در مرحله نخست در ۲ هزار و ۶۸۰ هکتار از شالیزار‌های استان کارت تریکوگراما نصب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ و نباتات جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به توزیع ۲۶۸ هزار کارت تریکو گراما افزود: کاهش مصرف سموم شیمیایی، حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه‌های تولید از مهمترین مزایای اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج است.

محمدی همچنین بر اهمیت مبارزه بیولوژیک در کنترل آفات محصولات زراعی و باغی که در راستای حفظ سلامت محیط زیست و تولید محصولات غذایی سالم انجام می‌شود تأکید کرد.

او تصریح کرد: یکی از روش‌های مبارزه با آفات گیاهان استفاده از حشرات مفید موجود در طبیعت است که این حشرات می‌توانند حشرات زیان‌آور را از بین ببرند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شالیزارهای گیلان آفت ساقه خوار برنج کنترل بیولوژیک ساقه خوار برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌هاگفت: رقابت داوطلبان از صبح امروز با برگزاری آزمون رشته ریاضی و فنی با شرکت سه هزار و ۶۸۲ داوطلب و علوم انسانی با هشت هزار و ۲۹۲ نفر آغاز شد.

 ارسلان دمیرچی با بیان اینکه هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی عصر امروز با هم رقابت می کنند. اظهار کرد: رقابت ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر از داوطلبان رشته علوم تجربی آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ نیز صبح فردا (جمعه) برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۶۵ درصد از داوطلبان آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ زن و ۳۵ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: داوطلبان نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۳ باید نیم ساعت قبل از آغاز آزمون در جلسه حاضر شوند، ساعت شروع آزمون‌های صبح و عصر به ترتیب ۸ و ۱۴:۳۰ است.

آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ نیز هفتم و هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد