Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:55:54 GMT

خیز تشکل های دینی برای انتخاب اصلح

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۱۴۴۱

خیز تشکل های دینی برای انتخاب اصلح

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: این روزها تب و تاب انتخابات چه ریاست جمهوری و چه شوراهای شهر و روستاها با نزدیک شدن به تاریخ ۲۸ خرداد به اوج خود رسیده و هر کدام از نامزدها تلاش می‌کنند تا در فرصت باقیمانده با بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌ها، خود را به مردم معرفی کنند.

با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر شرایط زندگی برای همه شهروندان ایرانی که گیلانیان نیز از آن مستثنی نبوده‌اند سخت شده و بسیاری از وعده‌های نامزدهایی که امروز در کسوت رئیس جمهور و اعضای شورای شهر و روستا بر مسند قدرت نشسته‌اند عملی نشده از ماه‌های قبل از آغاز رقابت‌های انتخاباتی عدم تمایل مردم به حضور در انتخابات به گوش می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان همه دلسوزان انقلاب و نظام با نگاه دغدغه مند به دنبال ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و ترغیب مردم به حضور و مشارکت حداکثری بوده و هستند و به گفته این افراد مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه محکمی برای مسئول بعدی برای انجام با قدرت برنامه‌ها و رفع مشکلات و حضور در عرصه‌های بین المللی است. امروز همه هم پیمان شده‌اند تا از مطالبات به حق مردم در زمینه وجود مشکلات سو ء استفاده کرده و زمینه کمرنگ شدن حضور شهروندان را پای صندوق‌های رأی فراهم کنند.

در این میان تشکل‌های دینی و مذهبی که همیشه در صحنه‌های حساس چه در حوزه تبلیغی و چه کمک رسانی حضور داشته‌اند این بار نیز با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب برای تبیین و معرفی شاخص‌های انتخاب اصلح تلاش می‌کنند تا مردم در ابتدا به حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی و سپس انتخاب اصلح ترغیب و تشویق کنند.

ضرورت توجه تشکل‌های مذهبی به جلب حضور اقشار خاکستری در انتخابات

مدیر هیئت و مؤسسه قرآنی و کانون فرهنگی شهید فرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تشکل‌های دینی به عنوان قطب جاذبه افراد مذهبی نقش بسزایی در بصیرت افزایی آحاد دارند، اظهار کرد: اما آنچه وظایف تشکل‌ها را در این برهه، خطیر و حیاتی می‌کند، آگاهی برای قشر خاکستری جامعه بوده که از تیررس نهادها و تشکل‌ها جا مانده است.

خانم بیژن با بیان اینکه دشمن همه تدابیرش را برای قشر خاکستری جامعه برنامه ریزی کرده است، افزود: مهمترین وظیفه تشکل‌های مذهبی این است که بسیجی و جهادی بدون هرگونه نگاه تبعیضانه تریبون آزاد را در اختیار قشر معمول جامعه بگذارد و برای بصیرت افزایی این بخش فراموش شده تلاش مضاعف کند.

وی ادامه داد: البته این به این معنا نیست که اقشار مذهبی رها شوند بلکه قشر مذهبی را باید به سمت اقشار مذهبی سوق داده و برای همسو کردن و جهت دهی همه افراد با هر ایده و اعتقادی تلاش کنند.

مدیر هیئت و مؤسسه قرآنی و کانون فرهنگی شهید فرمانی در ادامه با بیان اینکه تشکل‌های دینی با بصیرت و آگاهی لازم می‌توانند جامعه را به سمت فرد شایسته و اصلح سوق دهند، گفت: آنچه در این میان مهم است تلاش تشکل‌ها در تبلیغات صحیح همراه با رفع شبهات ذهنی افراد و پاسخگویی صحیح به آنهاست و آنچه اهم به نظر می‌رسد همراهی با همه اقشار جامعه است.

وی با اشاره به اینکه زمانی تشکل‌ها در امر تشویق و ترغیب می‌توانند موفق باشند که خود را از مردم و برای مردم به ویژه قشر خاکستری جامعه بدانند زمانی تشکل‌ها در امر تشویق و ترغیب می‌توانند موفق باشند که خود را از مردم و برای مردم به ویژه قشر خاکستری جامعه بدانند، اضافه کرد: برتر بینی‌ها و طرد کردن افراد با عقاید مختلف بدترین آسیب در امر انتخابات و فرد اصلح است.

بپژن تأکید کرد: با داشتن سعه صدر در این شرایط بحرانی لازمه هر نوع اثرگذاری است.

وی با بیان اینکه مهمترین امر امیدآفرین در جامعه تلاش تشکل‌ها برای ایجاد وحدت میان اقشاری است که دچار تفاوت نظر و عقیده هستند و این مساله با نفوذ بی رویه دشمن به گره کور میان آحاد مردم تبدیل شده است، ادامه داد: مغالطه در این زمینه افراد را از مساله مهم گمراه کرده با ایجاد دشمنی و حس تبعیض بر دشمنی‌های داخلی دامن زده است.

مدیر هیئت و مؤسسه قرآنی و کانون فرهنگی شهید فرمانی با تأکید بر اینکه مهمترین اصل موفقیت وحدت همراه با بصیرت است، اظهار کرد: نقش تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی در تبیین نامزد اصلح و در تراز انقلاب و آگاهی دادن و بصیرت افزایی با بیان زندگی پیشوایان مجاهد دینی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در روشنگری سیاسی

مسئول هیئت سید الشهدای لنگرود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش تشکل‌های دینی و مذهبی در تبیین شاخص‌های نامزدهای اصلح، اظهار کرد: هیئات مذهبی به عنوان تشکل‌های مردم نهاد از متن جامعه متدین و مذهبی جهت اعتلای جایگاه دین و نشر معارف و سیره رفتاری، اجتماعی و سیاسی اهل بیت برخاسته‌اند.

مهدی فرنود با بیان اینکه در زمینه سیره رفتاری و اجتماعی اهل بیت در هیئات مذهبی کارکرد و فعالیت بیشتری وجود دارد، افزود: معمولاً سخنرانان و مداحان هیئات در این دو مقوله بیشتر سخن سرایی و مدیحه سرایی می‌کنند اما در بعد سیاسی بنا به شرایط خاص جامعه ممکن است به این مسئله هم پرداخته شود.

وی با تأکید بر لزوم تبیین و تشریح درست مسائل سیاسی روز از سوی هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی، اضافه کرد: می‌توانیم از ظرفیت این تشکل‌ها برای روشنگری سیاسی استفاده کنیم.

فرنود در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به اصل شایسته گزینی در انتخابات پیش رو و نقش هیئت‌های مذهبی در این زمینه، گفت: تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی از افراد متدین و خداترس و مریدان به اهل بیت عصمت و طهارت تشکیل می‌شوند لذا این افراد در انتخاب‌های خود ملاک شایسته گزینی را تقوی و میزان تقید فرد داوطلب برای تصدی پست می‌دانند.

وی با بیان اینکه قبل از توجه به میزان تخصص و مهارت باید به تقید و تعهد فرد نسبت به آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دقت شود قبل از توجه به میزان تخصص و مهارت باید به تقید و تعهد فرد نسبت به آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دقت شود، ادامه داد: ممکن است فردی تخصص و مهارت داشته باشد ولی از لحاظ ایمان و تقوا دچار ضعف بوده و تصمیم گیری های او برای منافع شخصی و حزبی پایه ریزی شود نه برای منفعت مردم.

مسئول هیئت سید الشهدای لنگرود با تأکید بر اینکه مسئول نظام جمهوری اسلامی باید خدا را در همه حال ناظر بر رفتار خود بداند، ادامه داد: وقتی از پتانسیل هیئت برای معرفی کاندیدای اصلح و شایسته استفاده شود به دلیل محبوبیت هیئت در نزد عامه مردم می‌توان آن فرد شایسته را به مردم معرفی کرد.

وی در ادامه به موضوع حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی نیز اشاره کرد و گفت: عمده مخاطب هیئت‌های مذهبی مردم هستند می‌توان از این ظرفیت برای حضور حداکثری در انتخابات استفاده کرد.

فرنود اضافه کرد: واعظان و مداحان با سخنرانی‌های تأثیرگذار و اشعار حماسی تأثیر زیادی روی حس وطن پرستی مردم خواهند داشت.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ایجاد تجمعات، تأکید کرد: هیئت مذهبی می‌توانند از ظرفیت فضای مجازی در تشویق مردم به حضور حداکثری و تنویر افکار عمومی در مقابل رسانه‌های ضد ایرانی استفاده کنند.

مسئول هیئت سید الشهدای لنگرود در ادامه به راهکارهای امید آفرینی در جامعه در راستای جلب مشارکت حداکثری اشاره و اظهار کرد: تمام تلاش دشمن در ایام انتخابات القای ناکارآمدی نظام برای مدیریت کشور است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره هم شبکه‌های معاند همه تلاش خود برای عدم شرکت مردم و القای بی ثمر بودن رأی آنها را در دستور کار خود قرار داده‌اند، تأکید کرد: در مقابل این ترفند دشمن باید پیشرفت‌ها و کارهای عظیمی که در چهل سال اول پیروزی انقلاب در کشور صورت گرفته برای مردم تشریح کرد. باید به مردم نشان دهیم که علیرغم بعضی سو مدیریت‌ها کارهای بزرگی نیز در کشور انجام شده که در منطقه و جهان کم نظیر هستند.

کد خبر 5233360

منبع: مهر

کلیدواژه: هیئت مذهبی مشارکت مردم در انتخابات انتخابات 1400 استان گیلان انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قشر خاکستری جامعه تشکل های دینی هیئت های مذهبی حضور حداکثری تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی درنشست شورای اطلاع‌رسانی استان تأکید کرد: تقویت تشکل‌های مردمی از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

وی افزود: راهبُرد اصلی دولت سیزدهم استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی برای تحقق اهداف است و به‌همین علت از نظر کمی و کیفی به تشکل‌های مردمی توجه می‌شود.

حیدری تصریح کرد: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت سیزدهم نسبت به قبل ۵۰ درصد رشد کمی داشته و از نظر کیفی نیز نظارت‌ها بر انجام فعالیت‌های این سازمان‌ها افزایش داشته است.

حسین‌میرزایی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را واگذاری امور به مردم و کمک گرفتن از آنان برای انجام بهتر کارها اعلام و تصریح کرد: در این سال‌ها مشخص شده است که هرجا از ظرفیت و مشارکت مردمی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری استفاده شد، کارها پویاتر پیش رفت.

وی یادآور شد: در دوره‌های گذشته سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در یک نقطه خاص یا یک شهر و تنها در سه یا چهار بخش محدود فعالیت داشتند، در حالی‌که سیاست دولت سیزدهم افزایش فعالیت سمن‌های مردمی در بخش‌های مختلف است که این امر نیاز به اطلاع‌رسانی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری به اجرای ثبت‌نام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی در استان با هدف بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد اشاره و اضافه کرد: در این طرح تمامی ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای تحقق مفاد سند تحول دولت مردمی است و سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی و طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی شناسایی می‌شود.

وی گفت: رسانه‌های گروهی در زمینه ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) در این سامانه اطلاع‌رسانی مستمر، مرثر و کامل داشته باشند تا سمن‌های فعال در نقاط مختلف استان برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

حسین‌میرزایی به اهمیت آگاهی‌بخشی رسانه‌های گروهی اشاره و تأکید کرد: بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی مهم‌ترین شاخص رسانه‌ها به‌شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری درخواست می‌شود تا کارهای تخصصی در زمینه تحقق این شعار در حوزه‌های مختلف زیر نظر شورای اطلاع‌رسانی استان انجام دهند.

حسین‌میرزایی تشکیل قرارگاه یا کمیته اطلاع‌رسانی در راستای شعار سال را ضروری اعلام و تصریح کرد: هم اکنون بخش‌های مختلف استان برای اجرایی کردن شعار سال در حال فعالیت هستند و بحث اطلاع‌رسانی، بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی در زمینه این فعالیت‌ها بسیار مهم است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901236

دیگر خبرها

  • هیئت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم انتخاب شد
  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان