Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: آفت نسل دوم کرم سیب در برخی از باغ‌های مناطق حومه و دشت این شهرستان مشاهده شده و لازم است که باغداران برای مبارزه با این آفت عملیات سمپاشی را در باغ‌های سیب خود انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربمی افزود: مناطق دشت از فردا به مدت ۵ روز و مناطق کوهستانی از تاریخ ۲۸ خرداد به مدت ۷ روز اعلام شده و کشاورزان باغ‌های خود را سمپاشی کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: کشاورزان برای کسب اطلاعات بیشتر به کلینیک‌های گیاهپزشکی و یا کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

کرم سیب یک نوع آفت تخم خوار بوده و برای رسیدن به دانه از بافت میوه نیز تغذیه می‌کند و باعث می‌شود که میوه‌هایی که در مراحل اولیه رشد مورد حمله این آفت قرار گیرند ریزش کرده و میوه‌های هم که روی درخت باقی می‌مانند در اثر فضولات این حشره و عوامل فاسد کننده از قبیل قارچ‌ها و باکتری‌ها غیرقابل مصرف و استفاده شوند.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفت سیب جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 750620

دیگر خبرها

  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی / طبع زیتون گرم است یا سرد ؟
  • خواص معجزه آسای کشمش
  • خرید گندم از کشاورزان
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • این میوه‌ها را برای لاغر شدن مصرف کنید
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان