Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: خشکسالی، موجب کاهش عملکرد در واحد سطح دانه روغنی کاملینا شد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: سال گذشته دانه روغنی کاملینا در سطح ۵ هکتار از کشتزارهای شهرستان کشت شد که امسال این میزان به ۶۰ هکتار رسید.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان اضافه کرد: سال گذشته از هر هکتار یک تا ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵  تُن محصول برداشت شد که کاهش ۴۷ درصدی بارندگی های امسال باعث شده امسال از هر هکتار ۶۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.

 

ایزانلو عنوان کرد: کشت این محصول از مهرماه سال گذشته به مدت ۴۵ روز آغاز شد و برداشت آن خردادماه صورت گرفت که یکی از کشت هایی بود که توانست به جای کشت های جایگزین کمک بزرگی به کشاورزان کند که مقاوم به آفات، شرایط خشکی به خصوص سرما که حتی تا منفی ۲۱ درجه را تحمل کرده است.

 

وی بیان کرد: کشت دانه روغنی کاملینا حتی نسبت به کلزا ظرفیت خوبی برای کشت در شهرستان دارد زیرا که این گیاه نسبت به تنش های محیطی سازگارتر است و همچنین نیاز غذایی کمتری می طلبد که این امر موجب صرفه جوی در بحث انواع کود ها و سموم می شود.

 

وی با اشاره به خرید هر کیلوگرم از این دانه از کشاورزان به قیمت ۱۱۰ هزار ریال و با بیان اینکه کشت دانه روغنی کاملینا برای کشاورزان درآمد خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه در این سال ها قیمت نهاده های کشاورزی افزایش یافته است این محصول نیازی زیادی به تغذیه ندارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: کاملینا یک دانه روغنی از خانواده براسیکاسه با نام علمی کاملینا ولگاریت است که روغنی باکیفیت بالا از آن حاصل می شود و سرشا از امگا ۳ و ۹ است.

 

به گفته ایزانلو این گونه گیاهی در خاک های شور و اراضی دیم و سنگلاخی و شنی قابلیت کشت بهتری دارد و به طور کلی برای اراضی فقیر و کم آب بسیار مناسب است.

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاملینا خشکسالی کشاورزی دانه روغنی کاملینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و مشارکت بسیج اساتید واحد‌های نراق و دلیجان نشست فرهنگی با عنوان «وعده صادق: شکست استکبار از طبس تا نوآتیم» با حضور اعضای هیئت علمی این دانشگاه، دانشجویان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی نراق برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی کاشانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های شرق استان مرکزی در این نشست ضمن تبریک حرکت اخیر سپاه که موجب خرسندی دل‌های مستضعفین جهان شد، به واقعه طبس اشاره و آن را واقعه حیرت‌انگیزی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی کاشانی در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام به بیان خصائل و کرامات آن حضرت پرداخت.

علی ضباغیان عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق هم به نقش قدرتمند رسانه‌ها در سیاست امروزی جهان به‌خصوص در واقعه اخیر حمله موشک‌های سپاه به پایگاه نوآتیم اشاره کرد که ابتدا رسانه‌های صهیونیستی ادعای انهدام ۹۹ درصد از موشک‌ها را داشتند، اما گزارش‌های زنده‌ منتشره در فضای مجازی به‌واسطه تلفن‌های همراه موجب تغییر در ادعای رسانه‌های صهیونیستی شد.

سعید شریعتی مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق هم با بیان بحث انتخاب بین آزادی و آزادگی، مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی را مصداق آزادگی آنان دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد