Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد علی محمدی فرماندار همدان گفت:  سامانه‌ای برای کنترل و نظارت بر معاملات مسکن در این شهرستان راه اندازی می شود.

او با اشاره به افزایش بی رویه نرخ مسکن در همدان و نارضایتی مردم افزود: این سامانه به منظور حذف نقش واسطه‌ها و سوداگران از این بخش راه اندازی و فعال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار همدان تاکید کرد: باید با تعریف مکانیسمی امکان برخورد قاطع و قانونی با سوداگران حوزه خرید، فروش، رهن و اجاره مسکن و زمین در این شهرستان فراهم شود.

محمدی با اشاره به اینکه فضای مجازی نباید مرجع و محل جولان واسطه‌ها و تعیین قیمت در حوزه اساسی‌ترین نیاز‌های مردم به ویژه مسکن باشد تصریح کرد: سامانه‌ای با رویکرد تعیین قیمت کارشناسی برای خرید، فروش، رهن و اجاره مسکن و زمین تعریف شود تا شرایط معاملات مسکن را به خوبی کنترل و مدیریت کند.

او تاکید کرد: این سامانه باید با توجه به منطقه، قیمت، متراژ، سال ساخت، قیمت منطقه‌ای و امتیاز ساختمان با اعمال نظر ادارات صمت، مسکن و شهرسازی، اتحادیه و اتاق بازرگانی طراحی و تدوین شود.

فرماندار همدان افزود: با ایجاد این سامانه، ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی امکان نظارت بر معاملات حوزه مسکن بیشتر و آسانتر می شود و زوایای پنهان سوداگری را در این حوزه حذف خواهد کرد.

قرار است تا پایان فصل تابستان مطالعات اجرای این سامانه نهایی و به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

همدان رکورددار افزایش اجاره بهای مسکن در کشور شناخته شده است. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اردیبهشت ماه امسال، متوسط تورم نقطه‌ای قیمت اجاره بها در زمستان ۱۳۹۹ در کشور به ۲۸.۹ درصد رسید، این در حالی است که همدان با ۳۹.۴ درصد، بالاتر از تهران در رتبه نخست بیشترین افزایش قیمت اجاره مسکن در کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن سوداگران اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر امیدهای فزاینده به توافق صلح در خاورمیانه و افزایش ذخایر نفت و سوخت آمریکا، برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه، ۷۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن، ۷۵ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۱ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.

نفت خام پس از معاملات پرتلاطمی که در آوریل داشت و طی آن در واکنش به پاسخ ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرد، ماه مه را با کاهش قیمت آغاز کرد.

انتظارات برای آتش بس به دنبال ازسرگیری مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره، قیمت نفت را پایین‌تر برده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کرد: احتمال توافق آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها نسبت به تشدید مناقشه و هر گونه اختلال در عرضه نفت را کمتر کرده است.

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه وعده داد هر پاسخی که حماس به آخرین پیشنهادها برای توقف درگیری‌ها و بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی پاسخ دهد، حمله‌ای را که مدت‌ها وعده داده بود به شهر رفح در جنوب غزه انجام دهد، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داد، رشد ذخایر نفت آمریکا و تولید این کشور بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید آمریکا از ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز در ژانویه، به ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز در فوریه رسیده که بزرگترین رشد ماهانه در حدود سه سال و نیم گذشته بوده است.

به گفته تحلیلگران ANZ، تداوم نشانه‌های تورم، نگرانی‌ها نسبت به تقاضا برای نفت خام را برانگیخته است. این نگرانی‌ها در حالی مطرح است که هنوز فصلی رانندگی تابستانی در آمریکا آغاز نشده است.

اما عاملی که مانع کاهش بیشتر قیمت نفت شد، نظرسنجی ماهانه رویترز بود که نشان داد تولید نفت اوپک در آوریل، به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است. محدودیتهای عرضه اوپک پلاس هم از قیمت‌ها پشتیبانی کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست