Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@16:46:02 GMT

سفر نیکی هیلی به سرزمین‌های اشغالی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۱۶۱۵

سفر نیکی هیلی به سرزمین‌های اشغالی

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در بحبوحه دعوای دموکراتها بر سر موضع خودشان درباره درگیری رژیم صهیونیستی با فلسطینیان، در چارچوب یک "ماموریت همبستگی" راهی سرزمینهای اشغالی شد.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا با ارسال تصویری از خود در کنار دیوار ندبه نوشت: بدون توجه به چالشها، مردم اسرائیل همیشه زندگی را جشن میگیرند و خدا را به خاطر نعمتهایشان شکر میکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایه خرسندی است که بار دیگر برای عبادت در چنین مکانی به آنها ملحق شوم.

نیکی هیلی و همسرش به قدس سفر کرده‌اند و این بخشی از ماموریت گروه "مسیحیان برای اسرائیل متحد شدند" به شمار میرود که به عنوان یک "ماموریت همبستگی" با رژیم صهیونیستی تعریف شده است.

این گروه در پیامی توییتری اعلام کرد: «ما متعهد هستیم که بدون شک در کنار نزدیکترین متحد ملت خود بایستیم و برای همیشه برای صلح "اورشلیم" (قدس) دعا خواهیم کرد.»

هیلی یکی از جمهوریخواهان است که همانند سناتور تد کروز و مایک پامپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا بعد از درگیری اخیر رژیم صهیونیستی با فلسطینیان راهی سرزمینهای اشغالی میشود.

در حالیکه جمهوریخواهان تقریبا به طور کامل از تل‌آویو حمایت کرده‌اند، دموکراتها بین خودشان روی این مساله اختلاف‌نظر دارند. کاخ سفید محتاطانه از این متحدش حمایت کرد، در حالیکه روی برقراری آتش‌بس تمرکز داشت. اما تعدادی از اعضای چپگراتر مجلس نمایندگان آمریکا منتقد رژیم صهیونیستی و حمایت دولت بایدن از واکنش افراطی این رژیم هستند. 

پیشتر الکساندریا اوکازیو-کورتز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از بایدن بابت موضع طرفدار اسرائیل در آغاز درگیریها میان رژیم صهیونیستی و حماس انتقاد کرده بود. در همین حال نیکی هیلی اظهارات این نماینده مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی مدارس و غیرنظامیان را هدف میگیرد، به چالش کشید. هیلی در پیامی نوشت: شما یا اشتباه میکنید یا عمدا دروغ میگویید!/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نیکی هیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود

ناصرالدین عامر درباره تاثیر عملیات وعده صادق ایران که در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه انجام شد، افزود: این حمله حتما موثر است و اثرات قابل توجهی روی روند حوادث داشت و حیثیت (رژیم) اسرائیل را از بین برد.

وی با تاکید براینکه حمله ایران اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود، تصریح کرد: علاوه بر این دفاع از خود، حق مشروع جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام حمایت عظیم تهران از مردم مظلوم فلسطین را نشان داد.

معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در ادامه درباره اینکه آیا رژیم صهیونیستی به این حمله پاسخ خواهد داد یا خیر؟، گفت: (رژیم) اسرائیل امروز یک موجودیت سیاسی جنایتکار و ستیزه‌جو است که به روش‌های تروریستی توسل می‌جوید.

عامر افزود: (رژیم) اسرائیل در حال حاضر ترسوتر از آن است که با اقدامی تمام عیار به جمهوری اسلامی پاسخ دهد با این حال، احتیاط لازم است.

وی همچنین گفت که امروز مردم یمن با نیرو‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی که از فناوری جدیدتری نسبت به تل آویو برخوردارند، درگیر هستند، اما این نیرو‌ها نتوانستند عملیات یمنی‌ها را در دریا متوقف کنند.

معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در ادامه تاکید کرد: نیرو‌های یمنی عزم، پشتکار، حمایت مردمی و سلاح‌هایی دارند که در طول سال‌های گذشته برای مقابله با هرگونه تشدید تنش‌ها از سوی دشمنان آنها را توسعه داده‌اند و اصلاً جزو فرهنگ آنها نیست که تسلیم شوند، بلکه دکترین مواجهه را تا پیروزی حفظ می‌کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • نظامیان صهیونیست، پیکر‌های ۳ شهید را آتش زدند
  • آمریکا بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی است
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود