Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا احمدپری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: نزدیک به ۳۴ هزار مودی حقیقی استان بوشهر می‌توانند با تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، از تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف شوند و سایر مودیان این بخش نیز در صورتی که اظهارنامه آنها مطابق با اطلاعات سامانه هوشمند مالیاتی باشد، همان اظهارنامه برای آنها قطعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: با شیوع  ویروس کرونا برای حمایت از اصناف و مشاغلی که به دلیل تعطیلی و رکود ناشی از شیوع این ویروس آسیب دیده‌اند، تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم ویژه گروه‌های ۲ و سه مالیاتی که حاصل از خدمات یا فروش آنها تا یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان است را شامل می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر اضافه کرد: این میزان پیش از این ۳۰ برابر معافیت مالیاتی حقوق سالیانه (قانون مالیات‌های مستقیم) بوده‌است که بر اساس آخرین مصوبه به ۴۵ برابر این میزان افزایش یافته است.

احمد پری گفت: بر اساس این تبصره افرادی که مالیات قطعی آنها در سال ۹۸ تا سه میلیون تومان بوده‌است هیچگونه افزایش مالیاتی نخواهند داشت و نزدیک به ۷۰ درصد از مودیان مالیات مشاغل در استان بوشهر در این دسته جای می‌گیرند.

وی ادامه داد: مودیانی که مالیات قطعی سال گذشته آنها از سه تا ۶ میلیون تومان بوده‌است چهار درصد، مودیانی که این میزان برای آنها از ۶ تا ۱۲ میلیون تومان بوده هشت درصد و مودیانی با بیش از ۱۲ میلیون تومان مالیات قطعی تا ۱۲ درصد افزایش داشته است که درصد پایینی از مودیان بوشهری در این گروه‌ها قرار می‌گیرند.

احمدپری گفت: فرم مربوط به تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از روز جمعه روی سامانه این اداره کل قرار گرفته است و در جلسه‌های گوناگون با اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی این امکان قانونی به آنها معرفی و اطلاع‌رسانی شده‌است.

وی یادآور شد: مودیانی که امسال برای نخستین سال مشمول ماده ۱۰۰ نمی‌شوند، در مهلت باقی مانده نسبت به تسلیم اظهار نامه مالیاتی خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تاکید کرد: مودیان مالیاتی حقیقی (مشاغل) که مشمول این تبصره نمی‌شوند نیز تا ۳۱ خرداد اظهار نامه مالیاتی خود را تسلیم کنند و در غیر این صورت مشمول معافیت‌های مالیاتی نخواهند شد.

وی با بیان اینکه از مجموع پنج هزارو ۴۴۱ میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصولی این استان در سال گذشته ۹۸ درصد از مودیان حقوقی و تنها ۲ درصد از شخصیت‌های حقیقی (مشاغل) دریافت شده‌است، افزود: مودیان مالیاتی حقوقی و مستغلات نیز تا پایان تیرماه برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود فرصت دارند.

احمدپری با اشاره به آسیب‌های وارد شده به اصناف و مشاغل در پی شیوع کرونا و تعطیلی‌های پیش آمده، اعلام کرد: اداره کل امور مالیاتی استان بوشهر بیشترین همکاری را در امر بخشودگی جرایم مودیان خواهد داشت و در صورتی که فردی توان پرداخت مالیات خود به صورت یکجا را نداشته باشند، می تواند بدهی مالیاتی خود را در قالب پنج قسط پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر تاکید کرد: مودیان مالیاتی می‌توانند اوراق مالیاتی خود را از سامانه ابلاغ الکترونیکی دریافت و برای حفظ جان خود و سلامت جامعه از مراجعه حضوری به این منظور، خودداری کنند.

وی اعلام کرد: همچنین برای حمایت از مودیان مالیاتی در شرایط دشوار شیوع کرونا، سقف مالیات مقطوع قابل پرداخت اشخاص حقیقی دریافت کننده سکه که پیش از این ۱۰۵ سکه تعیین شده بود به ۱۵۵ سکه افزایش یافته است.

احمدپری با بیان اینکه در ۲ سال گذشته حدود ۲۷۰ نفر مودی مالیاتی خرید سکه در استان بوشهر ثبت شده‌است، یادآور شد: بر اساس ابلاغ هشتم اردیبهشت امسال افرادی که حداکثر ۱۰۵ سکه خریداری کرده‌اند مشمول پرداخت قطعی مالیات می‌شوند و خریداران بیش از این تعداد ملزم به تسلیم اظهار نامه مالیاتی هستند.

احمدپری عنوان کرد: بر این اساس خریداران تا ۱۵ سکه به ازای هر قطعه ۹۶۰ هزار تومان، بیش از ۱۵ سکه تا ۲۵ سکه به ازای هر قطعه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مازاد بر آن تا ۱۵۵ سکه به ازای هر قطعه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مشمول مالیات مقطوع می‌شوند و امکان قسط بندی این مالیات برای مودیانی که توان پرداخت آن را ندارند، وجود دارد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا اظهارنامه‌ مالیاتی مالیات پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا اظهارنامه مالیاتی بوشهر ویروس کرونا اظهارنامه مالیاتی مالیات امور مالیاتی استان بوشهر قانون مالیات های مستقیم مودیان مالیاتی مودیان مالیات میلیون تومان مالیاتی خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟

به گزارش بورس تابناک، قانون بودجه ۱۴۰۳ در آخرین روز‌های سال گذشته در بند س تبصره ۶ چالش جدیدی را به بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی و فرابورسی تحمیل کرده است. در این بند اعلام شده است:

مجموع معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی، کاهش نرخ مالیاتی و سایر مشوق‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی از محل مجموع درآمد‌های حاصل شده برای عملکرد سال ۱۴۰۳ کلیه مودیان به استثنای معافیت‌های دارای سقف زمانی مشخص و موارد مندرج در ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون جهش تولید دانش بنیان برای اشخاص حقوقی تا پنج هزار میلیارد ریال (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) و اشخاص حقیقی تا پانصد میلیارد ریال (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) قابل اعمال است.

به زبان بسیار ساده این بدان معناست که سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی به عنوان سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی و صندوق‌های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است.

با همه تلاش ها و اعتراضات برای جلوگیری از اجرایی شدن این بند سرانجام، یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید.

در این مطلب قصد داریم دوباره به عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه بپردازیم.  حامد موسوی از فعالان بازار سرمایه به بررسی این عواقب پرداخته است.  عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه 

حامد موسوی فعال بازار سرمایه | اول باید دقت کنیم فلسفه معافیت مالیاتی چیست؟ معافیت‌های مالیاتی اکثرا برای کار‌هایی مصوب شده است که انجام آن کار وظیفه دولت ها بوده است، اما بخش خصوصی انجام می‌دهد و بابت آن معافیت مالیاتی می‌گیرد. به عنوان مثال: ایجاد کارخانه در منطقه محروم و کم برخوردار، ایجاد باشگاه فرهنگی ورزشی برای ارتقای فرهنگ جامعه و گسترش ورزش، کمک بخش خصوصی به دولت بابت تامین انرژی از جمله برق که وظیفه دولت است و چندین خدمات دیگر که دولت می بایست انجام دهد، اما به دلیل کسری بودجه با مشوق معافیت مالیاتی، انجام آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

حال با تعیین سقف معافیت مالیاتی، این معافیت‌ها از بین می رود و دیگر بخش خصوصی به کمک بخش دولتی نخواهد آمد. در شرایط رکود و تورم جامعه ایران و مشکل در فروش نفت، کماکان دولت مشکل کسری بودجه دارد و حالا مشوق‌های بخش خصوصی هم برداشته می شود و دیگر کسی نیست که این قبیل خدمات را به مردم بدهد.‌ ای کاش اگر دولت قصد داشت معافیت‌ها را بردارد زمانی این کار را انجام می داد که خودش توان انجام آن را داشت.

نکته دیگر اینکه برخی سرمایه گذاری‌ها به شرط معافیت مالیاتی انجام شده است و حتی بعضی خصوصی سازی‌ها به این شرط بوده است حالا قرار است این معافیت ها برداشته شود. مثلا اگر تخفیف ۵% خوراک پالایشی‌ها نبود هیچکس این پالایشگاه‌ها را از دولت نمی‌خرید. 

پس باید این را قبول کنیم اینکه بخش خصوصی با همین مشوق ها در منطقه محروم کارخانه ایجاد می‌کند، هزینه دارد و وقتی معافیت برداشته می شود، اعتماد به دولت از بین می رود و بعدا اگر دولت مشوق هم قرار دهد، چون تضمینی برای پایداری نیست، پس بخش خصوصی سرمایه گذاری نمی‌کند. 

از عواقب دیگر مشکلات این بند س تبصره ۶ این است که توسعه زیرمجموعه های شرکت های بزرگ متوقف می‌شود.
وقتی شرکت هرچه زنجیره تولید خود را تکمیل کند تنبیه می‌شود و مالیات بیشتری پرداخت می کند پس مجبور نیست این کار را انجام دهد و بنابراین به جای بردن سود برای افزایش سرمایه و طرح توسعه، آن سود را بین سهامداران تقسیم می‌کند و این باعث می شود تا روند مستهلک شدن و خورده شدن شرکت ها سرعت بگیرد. این بند عملا در خلاف جهت رونق تولید و توسعه حرکت می‌کند. | نبض بورس

دیگر خبرها

  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی