Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد وکیلی نامزد ششمین انتخابات شورای شهر تهران در گفت‌وگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های خود بعد از ورود به شورای شهر تهران، اظهار کرد: شورای وحدت یک برنامه کلی دارد که چارچوب آن را دنبال می‌کنیم؛ جدا از آن برنامه‌های دیگری هم من دارم، بنده شهردار مشهد، شیراز، قم و فرماندار تهران بودم به همین دلیل نیاز‌ها و مشکلات شهر را می‌دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وکیلی افزود: آنچه امروز حائز اهمیت است حفظ کرامت شهروندان است، یعنی رفتار شهرداری با مردم اهمیت دارد. اگر شهروندان احساس کرامت کنند با شهرداران همکاری می‌کنند، در غیر این صورت همکاری از جانب مردم صورت نمی‌گیرد، امروز به عنوان شهروند شاهد هستیم رفتار شهرداری و برخورد کارکنان شهرداری خوب نیست و به عنوان شهروند این نوع رفتار را نمی‌پسندیم، به همین دلیل در درجه اول کرامت شهروندان را حفظ و قوانین و مقررات را شفاف می‌کنیم.

نامزد ششمین انتخابات شورای شهر تهران ادامه داد: مسئله دوم که حائز اهمیت است، برخورداری تمامی مناطق تهران از خدمات است، در حال حاضر مناطق شمال تهران با جنوب تهران از لحاظ قیمت متفاوت است و برخورداری یکسانی در مناطق وجود ندارد. باید برخورداری یکسانی در مناطق ایجاد شود و این موضوع کوتاه مدت نیست؛ زمان بر است؛ ممکن است در زمان کوتاه محقق نشود، اما به عنوان برنامه جدی ماست.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست شهری یکی از موضوعاتی است که باید به عنوان اهداف کوتاه مدت به آن توجه کرد، بیان کرد: در بحث محیط زیست، موضوع حمل و نقل شهری است. باید حمل و نقل عمومی طوری باشد که مردم مجبور نباشند ساعت‌ها معطل اتوبوس و ... باشند و  خودرو‌های شخصی خودشان را بیرون بیاورند که به دنبال آن ترافیک نیز افزایش یابد.

وکیلی با تاکید بر اینکه خطوط مترو و خط‌های اتوبوس باید افزایش پیدا کنند تا دسترس پذیری مردم به حمل و نقل عمومی زیاد شود، اضافه کرد: در بحث بهبود محیط زیست شهری، باید توزیع خدمات شهری هم یکسان باشد. در یک محله چند میدان تره بار وجود دارد، اما در یک محله حتی یک میدان تره بار هم نیست یا در یک محله چند بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد، اما در سایر محلات وجود ندارد، خدمات عمومی را باید بتوانیم بیشتر در اختیار مردم بگذاریم. این موضوع به محیط زیست شهری کمک می‌کند چراکه هر چه تردد‌ها کم تر شود مشکل ترافیک کم تر می‌شود.

نامزد ششمین انتخابات شورای شهر تهران در خصوص استمرار طرح‌های مصوب شده در دوره شورای پنجم مانند طرح کاهش آلودگی هوا، گفت: این موضوعات نیاز به بحث‌های کارشناسی دارد؛ در یک جمله نمی‌شود درباره آن صحبت کرد باید از لحاظ کارشناسی این موضوع را بررسی کنیم که آیا طرح زوج و فرد خوب بود یا طرح کاهش آلودگی؟ فعلا نمی‌توان نظری داد.

وی با بیان اینکه آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که خطوط حمل و نقل عمومی باید آنقدر افزایش یابد که مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی مشکلی نداشته باشند و به راحتی تردد داشته باشند، تصریح کرد: اگر وسایل حمل و نقل عمومی مناسب باشد اولویت مردم این نخواهد بود که در این ترافیک با خودرو‌های شخصی تردد داشته باشند و اینکه آیا طرح ترافیک کوچک‌تر می‌شود یا وسیع‌تر نیازمند بررسی‌های کارشناسی است که بعد از آن باید تصمیم گرفت.

وکیلی در خصوص برنامه‌های خود برای مبارزه با فساد در شهرداری تهران هم بیان کرد: گذشته هیچ کس را محکوم نمی‌کنم، هر کس در حد توان خود کار کرده است، اما آنچه مهم است اگر قوانین و مقررات شفاف شود و در دسترس همه قرار گیرد شاهد فساد نخواهیم نبود.

نامزد ششمین انتخابات شورای شهر تهران اضافه کرد: شهر فروشی که نمی‌شود کرد، باید قوانین آنقدر شفاف شود که نتوان خلاف کرد و خود افراد برای ساخت یک ساختمان تمام اطلاعات را در دست داشته باشند، سازمان نظام مهندسی‌ای داریم که وظیفه دارد مقابل تخلف را بگیرد، با شفافیت قوانین و حذف قوانین دست و پا گیر می‌توان شرایطی را فراهم کرد که مردم بتوانند به راحتی اقدام کنند و شاهد فساد هم نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شورای شهر انتخابات 1400 حمل و نقل عمومی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در این استان خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بعد از ظهر سه شنبه در جلسه دهه کرامت استان تهران با اشاره به مقاومت فلسطین و غزه و حرکت اعتراضی اساتید و دانشگاهیان در آمریکا و اروپا اظهار امیدواری کرد این اتفاقات پیروزی ملت مظلوم فلسطین را تسریع کند.

وی دهه کرامت را فرصتی مناسب جهت تبیین سیره رضوی و فاطمی دانست وخواستار برنامه ریزی و اقدام مناسب دستگاه‌ها و فعالان مردمی جهت گرامیداشت این ایام شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزاری برنامه‌های ویژه در مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه ها، مساجد، کارخانجات و شهرک‌های صنعتی، پارک‌ها و بوستان‌ها با حضور و اجرای برنامه توسط خادمیاران رضوی، اجرای برنامه‌های دهه کرامت در ایستگاه‌های راه آهن استان خاصه مسیر مشهد مقدس، اعزام اردو‌های زائران به قم و مشهد مقدس خاصه زائر اولی‌ها توسط نهاد‌های حمایتی، اجرای برنامه‌های مختلف در ایام دهه کرامت در استان تهران دانست.

محمودی ادامه داد: اکران فیلم اخت الرضا و نشست شاعران آیینی، برگزاری مراسم یادواره شهدای استان تهران در ۱۰ شهرستان طی ایام دهه کرامت، اجرای برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه خاصه آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حوزه‌های علمیه، برنامه‌های ویژه کودکان ونوجوانان، برنامه‌های ویژه در مجموعه‌های قضایی و خانواده‌های ارتش، برگزاری جشن‌های دهه کرامت توسط هیئات مذهبی، جشن بزرگ با حضور خادمیاران رضوی از میدان امام حسین (ع) تا میدان خراسان، پخش صلوات خاصه امام هشتم علیه السلام توسط سیستم‌های صوتی ادارات و سازمانها، مسابقات فرهنگی، اجرای سرود، حمایت از خانواده‌های محروم و آزادی زندانیان، برگزاری جشن‌های ویژه دختران و تجلیل از دختران شهیدان و شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان تهران است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: با توجه به هجمه وحشیانه دشمنان به جایگاه زنان و دختران باید همه دستگاه‌ها و فعالان جهادی و فرهنگی با استفاده از فرصت نورانی دهه کرامت به الگو دهی مناسب به جوانان جهت صیانت از جایگاه رفیع دختران و زنان تلاش مضاعف کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان