Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس آغاز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در مهاباد در ۲ مرحله اجرا می‌شود که در مرحله نخست آن بیش از ۴۳ هزار قطعه توسط تیم‌های دامپزشکی مایه‌کوبی شده و مرحله دوم آن نیز در آینده اعلام می شود.

وی اضافه کرد: عملیات واکسیناسیون طیور بومی در روستاهای این شهرستان توسط ۲ اکیپ مایه کوبی شبکه دامپزشکی این شهرستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد افزود: نیوکاسل یک بیماری ویروسی است و در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی نمی‌توان درمان خاصی انجام داد و برای پیشگیری از این بیماری باید تمام طیور واکسینه شوند.

آغاز گفت: واکسیناسیون طیور علیه نیوکاسل به صورت آشامیدنی بوده و لازم است روستاییان قبل از ورود تیم‌های دامپزشکی از رهاسازی طیور خودداری کنند تا دارو اول صبح به مرغ‌ها داده شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان مهاباد دارای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار قطعه انواع طیور بومی است.

عامل نیوکاسل ویروسی از خانواده «پارامیکسوویریده» است که در مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد و در مدت زمان سه ساعت در ۵۶ درجه سانتی‌گراد غیر فعال می‌شود.

بسیاری از گونه‌های پرندگان وحشی و اهلی میزبان این بیماری هستند و در این میان مرغ‌ها آسیب‌پذیرترین و مستعدترین پرندگان در برابر این بیماری بوده و اردک و بوقلمون کمترین آسیب‌پذیری را در برابر بیماری نیوکاسل دارند.

سرفه‌کردن و نفس‌نفس زدن، بال‌های افتاده و آویزان، پاهای کشیده، پیچیدگی سر و گردن، افسردگی و توقف فعالیت‌های عادی و فلج شدن کامل پرنده از عوامل این بیماری است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور واکسیناسیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور مهاباد آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور دام و طيور واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید

سعید معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار تاکنون در ۲۷ هزارهکتار مبارزه علیه ملخ های بومی در ۱۴ استان کشور صورت گرفته است.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد مبارزه علیه ملخ های بومی مربوط به ملخ های مراکشی است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه ملخ های بومی تا اوایل شهریور به ۲۰۰ هزارهکتار برسد.

او  گفت: هم اکنون هیچ مشکلی برای تامین سموم مورد نیاز وجود ندارد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات با بیان اینکه جای هیچ گونه نگرانی برای مبارزه با ملخ های صحرایی وجود ندارد، افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش، خبری از حمله ملخ های صحرایی نیست و به عبارتی دیگر آمدن ملخ در بهار منتفی شده است.

او گفت: اواخر اردیبهشت و خرداد با شروع بادهای موسمی ملخ های صحرایی از شبه جزیره عربستان به سمت ایالت های شمالی هندوستان و تابستان گذرا می روند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان