Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:02:45 GMT

هفته نخست مسترکلاس‌های رهبری ارکستر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۳۲۰۰

هفته نخست مسترکلاس‌های رهبری ارکستر برگزار شد

هفته نخست مسترکلاس‌های رهبری ارکستر بنیاد رودکی به همت مرکز آموزش هنری این بنیاد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی و امور بین‌المللی بنیاد رودکی اعلام کرد، این بنیاد در راستای رسالت فرهنگی خود و با توجه به خلاء موجود در فضاهای علمی و پژوهشی در رشته رهبری ارکستر این سلسله مسترکلاس‌ها و ورک‌شاپ‌های رهبری ارکستر را با حضور اساتید بین المللی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برنامه‌ریزی آموزشی صورت گرفته در این دوره‌ها به صورت بلندمدت بوده و در دوره‌های متفاوتی در طول هر سال و بر اساس استانداردهای بین‌المللی اجرایی خواهند شد.

در هفته نخست از چهارمین دوره این ورک شاپ‌ها و مستر کلاس ها تدریس مباحث آنالیز پارتیتور و پارتیتور نوازی روی پیانو، با حضور نصیر حیدریان آغاز شد.

همچنین با توجه به راه‌اندازی ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی، جلسات تمرینی و کلاسی حیدریان با این ارکستر آغاز و در هفته گذشته یک جلسه تمرینی با هر کدام از سکشن‌های زهی و بادی ارکستر برگزار شده است.

این کلاس‌ها در فضاهای بنیاد رودکی همچون تالار وحدت، تالار رودکی، سالن تمرین طبقه ششم، مرکز آموزش هنری و... برگزار می‌شود و در طول کلاس‌ها برحسب نیاز و سطح هنرجویان، چند نفر پیانیست و نیز ارکستر مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی حضور خواهند داشت. حضور در این دوره‌ها مستلزم دارا بودن حداقل تخصص‌هایی همچون تئوری موسیقی، سلفژ، هارمونی، کنترپوان و علوم اولیه موسیقی بوده و در اولین جلسه حضور، آزمون‌های لازم توسط استاد اخذ خواهد شد. پیش نیاز شرکت در هر سطح، حضور و قبولی در سطوح پیشین است.

در هفته‌ی پیش رو نیز کلاس‌های آنالیز پارتیتور، پارتیتورخوانی، پارتیتور نوازی روی پیانو، تکنیک و اصول رهبری و رهبری ارکستر خصوصی برای هنرجویان سطوح یک، دو و سه برگزار خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در این دوره‌ها، به صورت حضوری به مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی به نشانی خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت مراجعه و یا با شماره های ۶۶۷۴۳۳۵۸-۶۶۷۴۳۳۵۹_۶۶۷۴۳۳۶۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسترکلاس رهبری ارکستر نصیر حیدریان بنیاد رودکی مرکز آموزش هنری رهبری ارکستر بنیاد رودکی کلاس ها دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش کاشت گیاه کلزا در طزنج


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  اقبالی با اشاره به فعالیت ترویجی روز مزرعه در زمینه گیاه استراتژیک کلزا در دهستان میانکوه از برگزاری دوره آموزش گیاه کلزا در روستای طزنج خبر داد. 

 

وی گفت: در این دوره آموزشی که با حضور محقق معین، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و با حضور جمعی از بهره برداران برگزار شد چگونگی کشت و برداشت این گیاه در موقعیت‌های گوناگون آب و هوایی و نحوه توسعه کشت آن مطرح گردید.

 
وی افزود: سطح کاشت این گیاه در دهستان نیم هکتار و عملکرد فصل برداشت آن ۳ تن در هکتار است.

 
رئیس مرکز جهاد کشاورزی دهستان میانکوه  هدف اصلی از کاشت این گیاه تهیه روغن کلزا با هدف کاهش وابستگی کشور به واردات روغن بیان کرد زیرا دانه‌های این گیاه ۵۰ درصد روغن دارد.

دیگر خبرها

  • حضور فارابی با ۱۶ عنوان جدید در نمایشگاه کتاب
  • حضور پررنگ بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب
  • همکاری ایران و مجارستان در حوزه فرهنگ و هنر
  • حضور انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۱۶ اثر جدید در نمایشگاه کتاب
  • آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد
  • آموزش کاشت گیاه کلزا در طزنج
  • منویات رهبری سرلوحه برنامه‌های آموزش‌ و پرورش باشد
  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی