Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:22:06 GMT

ادامه دور ششم مذاکرات وین در روز یکشنبه

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۳۲۵۵

ادامه دور ششم مذاکرات وین در روز یکشنبه

دور ششم مذاکرات وین که از روز گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام‌ آغاز شده است، امروز نیز به صورت فشرده و مستمر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، از روز گذشته چندین نشست دوجانبه و چندجانبه در سطح معاونین و مدیران سیاسی و کارشناسی با هیات‌های مختلف برگزار شده و جلسات به صورت فشرده و مستمر ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ریاست هیات ایران در این دور از مذاکرات به مانند پنچ دور قبلی بر عهده سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه است .

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان درباره روند مذاکرات وین اظهار داشت: آنها (سایر طرف های برجام) باید به جمهوری اسلامی ایران اطمینان دهند که آنچه در گذشته اتفاق افتاد (خروج آمریکا از توافق) در آینده تکرار نخواهد شد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این منظور، ما نیازمند بحث و رایزنی های زیاد سیاسی، فنی و قانونی هستیم و تا هر زمان که لازم باشد به این گفت‌وگوها ادامه خواهیم داد.

همچنین میخائیل اولیانوف دیپلمات ارشد روسیه در وین درباره این رایزنی ها گفت: اختلاف نظرها میان تهران و واشنگتن زیاد نیست اما اساسی است. مسئله اصلی حل نشده و باقیمانده در این مرحله از مذاکرات، این است که توافق چگونه اجرایی شود. اینکه چه کسی، چه کاری را در چه زمانی انجام دهد.

اَلن جورج متِن وابسته مطبوعاتی اتحادیه اروپا در سازمان های بین المللی در وین نیز پس از برگزاری نشست روز شنبه کمیسیون مشترک و آغاز دور تازه ای از رایزنی های برجامی تصریح کرد: در حال پیشرفت در مذاکرات هستیم اما گفت وگوها فشرده است و هنوز برخی مسائل، ازجمله درباره چگونگی گام‌های اجرایی (برجام) باقی‌مانده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا نیز به عنوان هماهنگ کننده، گفت وگوها را با تمام شرکت کنندگان در برجام و به طور جداگانه با ایالات متحده ادامه می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاكرات وين سيدعباس عراقچي برجام کمیسیون مشترک برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره غزه

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند که پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

به گزارش ایسنا، کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

این منبع به این کانال گفت که هیئت حماس وارد مصر شده و پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

همچنین در این رابطه یدیعوت آحارونوت مدعی شد: جنبش حماس راضی است و پیشنهاد مصر را که به آن و اسرائیل ارائه شده است، پذیرفته و ضمانت‌های قابل اعتماد آمریکا را درخواست کرده است.

این روزنامه افزود: حماس به وعده آمریکا مبنی بر تبدیل آتش‌بس موقت به آتش‌بس دائمی دست یافته است.

در این باره وبگاه عبری زبان «واللا» گزارش داد که هیئتی از حماس امروز شنبه وارد قاهره شده تا پاسخی رسمی جنبش حماس در مورد پیشنهاد مصر در مورد معامله اسیران را ارائه کند.

این وبگاه اضافه کرد که مقامات صهیونیست منتظر پاسخ رسمی هستند و شاخص‌هایی دارند که نشان می‌دهند حماس با اجرای مرحله اول توافق بدون تعهد رسمی از سوی اسرائیل برای پایان جنگ موافقت می‌کند، اما شرایط سخت گیرانه‌ای را درخصوص تعداد اسیران صهیونیستی که آزاد خواهند شد و تعداد اسرای فلسطینی که در ازای آن مطالبه خواهند کرد، تعیین خواهد کرد.

این پایگاه عبری زبان ادامه داد: «انتظار می‌رود پاسخ حماس «بله» باشد، اما شرایط بسیار دشواری را در بر می‌گیرد. به گفته یک مقام اسرائیلی، حماس در را به روی ادامه مذاکرات نمی‌بندد، بلکه به تعیین شرایط سخت ادامه می‌دهد.

این مقام گفت: «آنها آماده هستند تا به توافقی برسند که شرایطی نزدیک به خواسته‌هایشان داشته باشدالبته با کمی انعطاف.»

وی تصریح کرد: سوال اصلی این بود و هنوز هم این است که آیا دولت نتانیاهو می‌خواهد به توافقی برای آزادی اسیران در ازای بهاهای مورد نیاز دست یابد.

رادیو ارتش اشغالگر نیز به نقل از یک منبع سیاسی در موضعی منفی گزارش داد تل‌آویو با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد و چه آتش‌بس انجام شود چه نشود، ارتش وارد رفح خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره غزه
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • ادامه بارش ها در کرمانشاه
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه