Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه خدمات درمانی سلامت استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان جزو آخرین استان‌هایی است که این طرح را اجرا می‌کند، گفت: استان اصفهان حدود ۹ درصد از سامانه نسخه نویسی الکترونیک استفاده داشته و این در حالی است که در استان‌های دیگر در بهترین حالت حدود ۳۵ درصد از این سامانه استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین بانک در نشست خبری با موضوع نسخه نویسی الکترونیک، اظهار کرد: درصدد هستیم بحث نسخه الکترونیک را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اجرایی کنیم تا بسیاری از تخلفات نسخه نویسی الکترونیکی رفع شود و برای آموزش پزشکان و کادر درمان برای اجرای این طرح آموزش‌های لازم را برگزار می‌کنیم تا مشکلات موجود رفع شود و به اهداف این طرح دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه و قوانین ذیربط بحث نسخه الکترونیک را الزامی کرده‌اند و پرداخت مطالبات بیمه‌ای از ابتدای تیرماه منوط به ارسال نسخه الکترونیک است و این درخواست دولت بوده که برای سازمان‌های بیمه‌ای تکلیف شده است.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این شرایط و با وجود بحران کرونا ویروس اجرای این طرح زحمت مضاعفی برای بیمارستان‌ها ایجاد کرده اما باید بدانیم که الزام به اجرای این طرح هستیم و قدردان زحمات دانشگاه برای همکاری‌های لازم هستیم.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان طرح نسخه نویسی الکترونیک از امسال اجرایی شده و این در حالی است که استان اصفهان جزو آخرین استان‌هایی است که این طرح را اجرا می‌کند، لازم است همکاری‌های کافی در این زمینه صورت بگیرد تا این برنامه پیش برود.

استفاده ۹ درصدی از سامانه نسخه نویسی الکترونیک در استان اصفهان

بانک اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و در انتهای کار به این طرح ورود پیدا کردیم و در کشور استان یکی مانده به آخر در زمینه اجرای این طرح هستیم، استان اصفهان حدود ۹ درصد از سامانه نسخه نویسی الکترونیک استفاده داشته و این در حالی است که در استان‌های دیگر در بهترین حالت حدود ۳۵ درصد از این سامانه استفاده شده است، روز به روز شاهد افزایش استفاده از این سامانه در استان هستیم.

بانک با بیان اینکه انجام این طرح برای اکثر پزشکان سخت بوده است، اضافه کرد: درخواست کردیم تا مشکلات موجود حل شود و الزام ورود پسوردها از طرف پزشکان به کد ملی آنها تغییر یابد تا ایرادات ورود به سامانه تا حدودی حل شود و پزشکان کمتر دچار مشکل شوند، مشکلات دیگر نیز در حال حل شدن است.

از مهرماه پرداخت‌های بیمه‌ای دیگر کاغذی نخواهد بود

وی ادامه داد: بیمه‌های تکمیلی از سازمان‌های بیمه‌ای سلامت و نیروهای مسلح نیز به این طرح ورود کردند تا مشکلات بیمه‌های تکمیلی نیز رفع شود و بیماران بتوانند خدمات تکمیلی را دریافت کنند. پنل نسخه نویسی الکترونیک به بیمارستان‌ها آموزش داده شده و از مهرماه پرداخت‌های بیمه‌ای دیگر کاغذی نخواهد بود و الزاماً با اجرای این طرح پرداخت‌های بیمه‌ای صورت می‌گیرد.

وی در خصوص بیمارانی که تحت پوشش بیمه نیستند، افزود: برخی از ایرانی‌ها و غیرایرانی ها بیمه نیستند و اگر بیمه نباشند صرفاً تمام خدمات درمانی آنها با تعرفه آزاد حساب خواهد شد اما اگر بیمه باشند ایرانی‌ها با کد ملی و اتباع با کد اتباع می‌توانند در طرح نسخه نویسی الکترونیک از خدمات درمانی برخوردار شوند، برخی از افراد مجهول الهویه که تحت پوشش بهزیستی هستند نیز خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رؤسای بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی-درمانی استان به صورت مجازی حضور داشتند.

کد خبر 500242

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سامانه نسخه نویسی الکترونیک حسین بانک پرداخت های بیمه ای پرداخت مطالبات بیمه ای شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نسخه نویسی الکترونیک اجرای این طرح بیمارستان ها خدمات درمانی استان اصفهان بیمه ای ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس با اعتبار سه هزار میلیارد تومان در سطح استان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، سعید خلجی، امروز_ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: امروز تعریف جدیدی از خدمت در سایه وحدت در شورای اسلامی شهر زنجان به همه ثابت شد و بدون هیچ حاشیه‌ای با تمام قدرت اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری را در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه ۱۱۳ عضو شورای شهر در استان در ۲۱ شهر فعالیت دارند، گفت: در بین شوراها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: شاهد هستیم در بسیاری از موارد خدمات به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه است، اگر امروز در شهر ۵۰۰ هزار نفری جمعیت در حال مشاهده این موضوع هستیم که شهر تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده به همت شهردار و اعضای شورا بوده است.

خلجی گفت: امروز از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر مسائل شهری نگاهی منطبق بر کمک بوده است.

وی ادامه داد: در طول دوونیم سال گذسته ناوگان عمومی شهر نوسازی و همچنین ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموعه درآمد در بخش عمرانی استفاده شود اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد سرانه بودجه شهری افزایش پیدا کرده است، بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در سطح شهرهای استان آسفالت‌ریزی شده است که بالای ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس با اعتبار سه هزار میلیارد تومان در سطح استان اجرا شد، بیان کرد: ۹۴ میلیون‌متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شد و یکی از موفقیت‌های شهرداری همین موضوع بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم.

وی با اشاره به جشنواره شهریار یادآور شد: در چهار شاخص در ۲۱ شهرداری استان مورد شهرداری‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند و شهردار نمونه زنجان انتخاب شد.

کد خبر 749666

دیگر خبرها

  • نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود