Web Analytics Made Easy - Statcounter

حس غرور از بزرگ شدن و رسیدن به بلوغ سیاسی و اجازه دخالت در سرنوشت کشور این روزها میان بسیاری از رأی اولی ها مشترک است؛ بیش از ۴۰ هزار نفر در استان پهناور کرمان رأی اولی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حس غرور از بزرگ شدن و رسیدن به بلوغ سیاسی و اجازه دخالت در سرنوشت کشور این روزها میان بسیاری از رأی اولی ها مشترک است؛ بیش از ۴۰ هزار نفر در استان پهناور کرمان رأی اولی هستند و در روزهای منتهی به انتخابات به برکت فضای مجازی، حضور در محافل عمومی، رصد مناظرات از تلویزیون و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. شور و خاصی برای حضور در انتخابات پیدا کردند.

 

تریبون بسیج رسانه استان کرمان، یکشنبه(۲۳ خرداد) در مدرسه مدرس قرار گرفت و به گفتگو با تعدادی از دختران رأی اولی پرداخت.

 

 

ریحانه قائدی فرد، یکی از این رأی اولی ها با اعتماد به نفس پشت تریبون می رود و می گوید: رأی دادن یک مسئولیت و وظیفه است و وقتی به نحو احسن انجام شود احساس خوشایندی دارد و آدم حس می کند، باری از دوش او برداشته می شود.

 

وی می افزاید: وقتی در انتخابات حضور پیدا می کنیم در واقع مسائل مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار دادیم و اگر رییس جمهوری انتخاب شود که به نحو احسن و به بهترین شکل مسائل را مدیریت کند، آرامشی ایجاد می شود که مردم نسبت به رییس جمهوری احساس بهتری دارند و جهش تولید و بقیه مسائل هم حل می شود.
 

 

قائدی فرد اظهار کرد: به نظر من اولویت نخست رییس جمهوری آینده باید مسئله فرهنگ و تفکر افراد جامعه باشد زیرا اگر فرهنگ و تفکرات غلط تصحیح شود جامعه هم از نظر همه مسائل به سمت پیشرفت می رود و مردم با دولت همراه می شوند.



پشته شیرانی دیگر رأی اولی با بیان اینکه به طور قاطع در انتخابات شرکت می کنم زیرا از وضع موجود ناراضی ام؛ افزود: عده ای نیز ناامید و ناراحت اند که دلیل آن هم انتخاب اشتباهی است که در دوره های قبل کردند در حالیکه اگر انتخاب درستی شده بود شاید به این شدت شاهد مشکلات نبودیم.
 

 

وی ادامه می دهد: من شرکت نکنم دردی دوا نمی شود، وقتی می توانم مطالبه گر باشم که رأی داده باشم اگر رأی نداده باشم وجدان می گوید وقتی سهمی در انتخاب سرنوشت نداشتی حق نداری بگویی چرا وضع چنین و چنان است.
 

 

پشته شیرانی با اشاره به اینکه عده ای می گویند نتیجه انتخابات از الان مشخص است؛ این پندار را به اعتبار تجربیات دوره های قبل نادرست خواند و افزود: سالهای گذشته تجربیاتی از این دست زیاد داشتیم اما باید بدانیم رأی تک تک ما مؤثر است و کسی می تواند خود را مسئولیت پذیر بداند که در انتخاب سرنوشت کشور شرکت کند.

 

وی با اشاره به تأکید برخی کاندیداها بر موضوع زنان در مناظرات تلویزیونی، آن را از دیدگاه شخصی خود یک توهین قلمداد کرد و گفت: چرا به جای تشریح مسائل اساسی، افکار عمومی را منحرف می کنند؟! اگر مسئله، زنان هستند، من به عنوان یک زن می گویم تقاضا دارم به اوضاع اقتصاد کشور، فرهنگ، سیاست خارجه، استفاده از ظرفیت های رها شده و... رسیدگی شود نه اینکه آنجا که حرفی برای گفتن ندارند از ما مایه بگذارند که این، توهین به شعور و فهم ما زنان است.

 



فاطمه باقری، یکی دیگر از رأی اولی ها با اشاره به اینکه به طور تقریبی کاندیدای مورد نظر را از میان هفت نفر موجود انتخاب کردم؛ اظهار کرد: اگر رأی ندهیم شاید به سیستم حاکم می فهمانیم که ناراضی هستیم و رأی نمی دهیم در حالیکه صاحبان قدرت این پیام را دریافت می کنند که قدرت خود را افزایش بدهند و مردم زیر سلطه آنها قرار بگیرند و نقشی نداشته باشند.

 

وی توصیه کرد: حتی اگر میان هفت کاندیدای فعلی هم کسی را به عنوان اصلح نمی بینیم و یا دچار تردید هستیم؛ می توان کسی که به معیارهای ذهنی و سلایق ما نزدیک تر است، انتخاب کرد.

 

باقری تأکید کرد: ما باید رأی بدهیم تا ثابت کنیم جمهوری اسلامی جریان دارد و به افکار و نظر مردم اهمیت داده می شود.

 

فاطمه حاتمی، ۱۸ ساله هم با اعلام اینکه در انتخابات شرکت می کنم و رأی هم می دهم؛ تصریح کرد: من کاندیدای مورد نظرم را از میان این هفت نفر پیدا کردم و با توجه به عملکرد گذشته او می دانم که بهتر از شرایط کنونی می تواند کشور را اداره کند.

 

 

وی با ابراز تأسف از اینکه وضعیت اقتصادی، اخلاقی و حتی دینی در جامعه راضی کننده نیست و سیر نزولی طی می کند؛ تأکید کرد: دولت آینده باید توان تغییر و رشد سریع بسیاری از مسائل را داشته باشد و مهمتر اینکه هماهنگ با مقام معظم رهبری باشد.

 

رأی اولی ها سئوالات و شبهاتی نیز دارند که کارشناسان امر باید منطقی و مستدل به آن پاسخ بدهند؛ نسل جوان و نوجوان در گرداب طوفان های سهمگین فضای مجازی، تشنه حقایق ناب و بی پیرایه است؛ این جوان و نوجوان در کشاکش دعواهای زرگری دنبال مرد میدان می گردد، مرد عمل، کسی که دغدغه نام و نان نداشته باشد؛ با این نسل باید صاف و ساده اما قوی و سدید سخن گفت؛ بی هیچ شائبه دیگری!

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: رأ ی اولی ها تریبون آزاد انتخابات بسیج رسانه کرمان رییس جمهوری رأی اولی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمید طریفی حسینی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: خانواده‌ها برای ثبت‌نام به دو روش الکترونیک و حضوری اقدام کنند. برای پیش ثبت‌نام الکترونیک باید به والدین باید به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir یا my.gov.ir مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آزمون استخدام آموزگار دوره ابتدایی که اسفند سال گذشته برگزار شد، ۶۳۶ هزار نفر شرکت کردند و ۲۸ هزار نفر پذیرش خواهند شد، افزود: سازو کار جذب و گزینش در دو سال گذشته تغییر کرده است و امسال معلمانی که رتبه استادی دارند در ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی به ما کمک می‌کنند.

۲۴۰ هزار ردیف استخدامی آموزش و پرورش در دو سال

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی باید دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند؛ طی دو سال گذشته ۲۴۰ هزار ردیف استخدامی به آموزش و پرورش اعطا شد که یک پنجم نیروی انسانی وزارتخانه را شامل می‌شود و این باعث جریان یافتن خون تازه در رگ‌های آموزش و پرورش شد.

وی تأکید کرد: برنامه درسی مدارس باید متحول شود و به سمت آموزش مهارت زندگی در دوره ابتدایی برویم که این کار مهر امسال به صورت آزمایشی در پایه اول دبستان و در تعداد محدودی از مدارس انجام خواهد شد.

رویکرد آزمون‌های بین‌المللی با روش‌های مدارس ایران متفاوت است

طریفی حسینی درباره دلایل عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین المللی تیمز و پرلز گفت: این آزمون‌ها سطح سواد خواندن، ریاضی و علوم دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی و هشتم را می‌سنجد و به نوعی آزمون‌های مهارتی هستند، محتوایی که در آزمون‌های تیمز و پرلز سنجش می‌شود، رویکرد متفاوتی با روش‌های مورد استفاده در مدارس ایران دارد.

نظام آموزشی ایران در بین نظام‌های آموزشی قدرتمند دنیا

وی گفت: باید توجه داشت که نظام آموزشی ایران در بین نظام‌های آموزشی قوی دنیا قرار دارد و در المپیادهای جهانی بیش از ۲۰ مدال طلا داشتیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: در ایران تنوع قومیتی، فرهنگی و زبانی داریم و آزمون تیمز و پرلزمتناسب با شرایط فرهنگی و جغرافیایی ایران نیست و به دنبال طراحی آزمون بومی هستیم.

طریفی حسینی در پاسخ به این پرسش که دلایل نتایج ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در بحث ریاضی و علوم در آزمون‌های بین المللی چیست، آیا هیچ بخشی نگران این عملکرد ضعیف نشده است؟ گفت: مطالعات بین المللی از جوانب مختلف مورد نقد هستند چون سوالات متناسب با نظام آموزشی کشورها نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مطالعات بین المللی می‌خواهند تمام نظام‌های آموزشی را مشابه کنند و کشورها باید خود را با شاخص‌های آنها تطبیق دهند؛ هم اکنون کشورهای مختلف دنیا متقاضی جذب فارغ التحصیلان مدارس ایران برای تحصیل در دانشگاه‌های خود هستند.

وی بیان کرد: روند اٌفت عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین‌المللی از گذشته وجود داشته است البته چند برنامه را برای تقویت سواد خواندن دانش‌آموزان اجرا کردیم از جمله طرح خوانا همچنین در مناطق دو زبانه طرح زبان‌آموزی پایه اول دبستان را اجرا کردیم.

سطح سواد دانش‌آموزان در مقایسه با گذشته افزایش یافته است

طریفی حسینی درباره اینکه اگر بخواهیم سطح سواد دانش‌آموزان امروز را با ۱۰ سال گذشته مقایسه کنیم، آیا سطح سواد افزایش پیدا کرده است؟ گفت: قطعاً می‌گویم افزایش یافته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا برای این موضوع ارزیابی و مستنداتی دارید، گفت: هم اکنون نوع سواد متفاوت شده است، در گذشته خواندن و نوشتن مطرح بود البته هم اکنون هم توانایی نوشتن جزوی از سواد است اما دنیای امروز برمهارت تأکید دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سنجه‌ای وجود دارد که بتوانیم عملکرد آموزش و پرورش را بسنجیم؟ عنوان کرد: سند تحول بنیادین چشم انداز را روشن کرده است و ایران می‌تواند جزو کشورهای پیشرو در نظام‌های آموزشی باشد چون سطح پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است و در حوزه کیفیت، استانداردهای آموزشی مدارس ایران قابل مقایسه با سایر کشورها نیست همچنین تعداد معلمانی که امسال استخدام کردیم به اندازه تمام معلمان کشورهای اسکاندیناوی است.

طریفی حسینی ادامه داد: پراکندگی که در ایران به لحاظ زیر ساخت‌های آموزشی وجود دارد و سازو کار تأمین نیروی انسانی، بینظیر است و در مطالعات یونسکو، ایران به عنوان الگو در میان کشورهای منطقه مطرح می‌شود. ایران در برخی حوزه‌های آموزشی و سلامت، حرف برای گفتن دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229641 برچسب‌ها مدارس

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی های سامانه یکپارچه
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • دانش‌آموزی که داماد معلمش شد! | ویدئو