Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ، گفت: مسائل مختلفی را در محدوده کوهستانی توچال شاهدیم و لازم است به میراث طبیعی در این محدوده توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در سیصد و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته‌کوه توچال» گفت: امیدوارم در انتخابات پیش‌رو مشارکت فعالی در بحث حق بر شهر و تداوم فعالیت‌های خوبی که در شورای پنجم شاهد آن بودیم را داشته باشیم و تمام گروه‌ها و اقشاری که به شهر حساس هستند، مسئله پیگیری مشکلات شهری را در قالب انتخابات شوراها در نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره طرح "الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته‌کوه توچال "هم اظهار داشت: در ماده ۶۰ برنامه توسعه شهر تهران، شهرداری ملزم شده برای حفظ میراث طبیعی در بخش روددره‌ها و رشته‌کوه توچال اقداماتی را انجام دهد.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه کرونا موجب اقبال زیادی به منطقه کوهستانی جنوبی توچال شد، تصریح کرد: مطالعاتی در این قسمت انجام شد و نشان داد لکه‌های باقی‌مانده به ویژه در محدوده میان‌بند توچال که یک بخشی از آن در اراضی گلابدره و بخشی نیز در بند یخچال است، از نظر تنوع زیستی در حریم جنوبی توچال بسیار قابل اهمیت هستند.

حسینی میلانی ادامه داد: در گفت‌وگوهایی که با مسئولان شهرداری انجام شد، این طرح تنظیم شده تا مدیریت شهری در حفاظت فیزیکی این محدوده در همکاری متقابل با سازمان جنگل‌ها و مراتع و اداره‌کل منابع طبیعی کمک کند. ما با این سازمان‌ها همکاری موفقی در خصوص پارک‌های جنگلی داریم و امیدواریم در بحث حفاظت از محدوده جنوبی توچال نیز این همکاری انجام شود کمااینکه می‌توان از ظرفیت‌های اداره‌کل حریم نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف در مدیریت کوهستان است، خاطرنشان کرد: مسائل مختلفی در محدوده کوهستانی توچال شاهدیم و لازم است به میراث طبیعی در این محدوده توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به گرمایش زمین و افزایش درجه حرارت دما افزود: تابستان بسیار گرمی پیش‌روی ماست. افزایش هر درجه حرارت در شهر هزینه‌های زیادی را به مردم در حوزه‌های مختلف تحمیل می‌کند. این روددره‌ها که بخش عمده آنها در بافت شهری از بین رفته‌اند، امتداد و مابقی‌شان در محدوده توچال باقی مانده که پوشش گیاهی ارزشمندی دارند که به صورت شبانه‌روزی یک تهویه طبیعی برای شهر و آسایش نسبی برای مناطق مجاور این محدوده کوهستانی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، در نهایت یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته‌کوه توچال» با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران ارتفاعات توچال شهرداري تهران حفاظت از میراث طبیعی میراث طبیعی جنوبی توچال حریم جنوبی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی بعدازظهر شنبه ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج و حضور در جلسه هم‌اندیشی که با حضور، مشاور امور مجلس و استان‌ها، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاون میراث‌فرهنگی و کارشناسان این اداره‌کل در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

در این جلسه مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 6090228

دیگر خبرها

  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • تعیین حریم مشهد با طرقبه شاندیز در انتظار ابلاغ وزارت کشور
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟