Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی «امیرالمومنین (ع)» در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم که ذیل هر صفحه از قرآن‌کریم احادیث تفسیری «امام علی (ع)» درج شده است، برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

خبرگزاری میزان - «امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی برای اولین بار به شکل یک جلدی با بیش از ۱۰۰۰صفحه که در آن ۴۵۰۰ حدیث از امام علی (علیه‌السلام) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه امامان نیز استفاده شده (یعنی بیش از ۶۰۰۰ حدیث) که بیش از ۲۶۰۰حدیث آن احادیث تفسیری امام علی (علیه السلام) است و الباقی در زمره احادیث اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از آن حضرت می‌باشد.

در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن؛ متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی دو سویه یعنی: قرآن و عترت در کنار هم بهره‌مند شود. همچنین از ویژگی‌های بارز در تدوین این اثر منحصر به فرد استفاده از ۸۰ دوره کتاب تفسیری و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

در این تفسیر به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و... اشاره شده است. متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم یافته که برای عموم مردم مخصوصا قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمین محترم کاملا قابل استفاده می‌باشد.

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم به کوشش محمدرضا اوحدی در قطع وزیری و ۱۱۵۲ صفحه برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و همزمان با اول ماه ذی القعده توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر می‌شود.

پیش از این استاد اوحدی با آثاری، چون ۱۰۰۱ نکته از زندگی «امیر المومنین (ع)»، ۱۰۰۱ نکته از زندگانی حضرت مهدی (عج)، ۱۰۰۱ فضیلت از «امیر المومنین (ع)» در کتب اهل سنت، ۱۰۰۱ نکته از ولایت «امیرالمومنین (ع)»، ۱۰۰۱ نور از فضایل «امیرالمومنین (ع)»، ۱۰۰۱ پرسش و پاسخ از «امیرالمومنین (ع)» و ده‌ها اثر تحسین شده دیگه به جامعه کتابخوان معرفی شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر ارزشمند می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (https://nashreshahidkazemi.ir/)، سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه نمایند.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات انتشارات شهید کاظمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات انتشارات شهید کاظمی قرآن کریم امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند...

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند
که اعتراض بر اسرار علم غیب کند

کمال سر محبت ببین نه نقص گناه
که هر که بی‌هنر افتد نظر به عیب کند

ز عطر حور بهشت آن نفس برآید بوی
که خاک میکده ما عبیر جیب کند

چنان زند ره اسلام غمزه ساقی
که اجتناب ز صهبا مگر صهیب کند

کلید گنج سعادت قبول اهل دل است
مباد آن که در این نکته شک و ریب کند

شبان وادی ایمن گهی رسد به مراد
که چند سال به جان خدمت شعیب کند

ز دیده خون بچکاند فسانه حافظ
چو یاد وقت زمان شباب و شیب کند

شرح لغت: جیب: گریبان/صهبا: باده/ ریب:شک و تردید.

تفسیر عرفانی:‌

۱- ویژگی‌های شما عبارت اند از: نجیب، درسخوان، قابل اعتماد، جسور، مصمم، پرهیزکار، جذاب و دلربا، رفیق دوست، اصیل، مودب، جدی، با وجدان، فرشته خو، خجول، منطقی، شریف، خیرخواه، واقع بین، پاک، دوست داشتنی، اهل گردش، ولخرج و دوستدار ثروت.

۲- حضرت حافظ در بیت‌های سوم، چهارم و پنجم می‌فرماید:

آن لحظه بوی خوش سیه چشم بهشتی پراکنده می‌شود که غبار میخانه، ما را عطر گریبان خود سازد.

* کرشمه ساقی آنگونه راه دل اهل اسلام را میزند که هیچ کس حتی صهیب از صحابه رسول خدا (ص) از باده نوشی نمی‌تواند بپرهیزد.

* کلید گنج نیکبختی و مقبولیت نزد صاحبدلان است. نباید کسی در این مساله شک و تردید کند.

حال خود باید نیت خود را تفسیر نمایید.

تعبیر غزل:

انسان زمانی به موفقیت و مراد خود می‌رسد که در این راه زحمت بسیار کشیده باشد. تو نیز اگر می‌خواهی به سعادت برسی هیچ شک و تردیدی به دل راه مده و بدان که وسواس و تردید عوامل بازدارنده و منفی هستند به سرزنش‌های بی خبران توجهی مکن تا به کمال مطلوب خود برسی.

دیگر خبرها

  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • سخت‌ترین دوران‌ زندگى حضرت امیرالمومنین (ع) + فیلم
  • منزل منتسب به امیرالمومنین(ع) در شهر کوفه
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (12 اردیبهشت)
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • عکسی که امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداالهی و محمدرضا علیمردانی در پستی مشترک از ۱۵ سال پیش خودشان منتشر کردند
  • تفال به حافظ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند...
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (11 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند