Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سراسر کشور طی نامه ای به دکتر حسن روحانی - رییس جمهور، از اقدامات و حمایتهای انجام شده از حوزه سلامت طی هشت سال گذشته در قالب طرح تحول سلامت، مقابله با کرونا و ... تقدیر کردند.

به گزارش ایسنا، در نامه روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور خطاب به دکتر روحانی که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفت، آمده است: «احتراما، اینجانبان روسای دانشگاه‌ها/دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، ضمن اعلام مراتب سپاس و قدردانی خود از امعان نظر و استمرار حمایت از برنامه‌های طرح تحول سلامت، بیانات دلگرم‌کننده و نگاه مدبرانه و هوشمندانه حضرتعالی در ارائه تصویر واقعی از هشت سال مجاهدت و تلاش هدفمند و نظام‌مند فرزندان ملت و مدافعان سلامت ایران اسلامی در پیمودن راه سلامت و ایجاد تحول در این حوزه از خدمت را صمیمانه ارج می‌نهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در ادامه این نامه آمده است: «بی‌تردید پیمودن این مسیر پرفراز و نشیب در همه هشت سال گذشته، بویژه تداوم توسعه، همگام با مقابله و مهار کرونا در ماه‌های اخیر بعد از لطف ذات لایزال الهی و حمایت و هدایت‌های مدام بی‌دریغ مقام معظم رهبری، مرهون تدبیر و توجه ویژه حضرتعالی و دولت محترم به مقوله سلامت بوده و هست؛ چنانکه عرصه سلامت این سرزمین در طول سال‌های خدمت دولت‌های یازدهم و دوازدهم برگ‌های زرینی در کتاب افتخار ملت ایران از خود برجای نهاد و حتی در سخت‌ترین شرایط ناشی از تحمیل تحریم‌های ظالمانه و گرداب همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، این روند نه‌تنها دچار ایستایی و یا بازگشت نگردید بلکه در بازه زمانی کمتر از ۱۴ ماه، بازسازی و نوسازی ۱۴۰ بیمارستان، استقرار و راه‌اندازی ۱۴۰ دستگاه پیشرفته تصویربرداری، افتتاح ۱۴۰۰ پروژه آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، بهره‌برداری از ۱۴۰۰۰ تخت بستری، رفع احتیاج کشور به اکسیژن‌ساز در شرایط بحرانی مقابله با کرونا، تلاش برای پرداخت معوقات پزشکان و پرستاران همچنین پاداش به مدافعان سلامت، تدارک زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون علیه این بیماری و تولید داخلی داروهای ضد ویروس، ملزومات حفاظت شخصی، تجهیزات پزشکی و واکسن بومی را به عنوان رکوردی بی‌سابقه و دستاوردی بی‌نظیر بر جای نهاد.

باعث مباهات است که در کنار ۱۶ ماه مبارزه نفسگیر با ویروس کرونا، نظام سلامت از سایر شاخص‌های بهداشتی مثل مراقبت مادر، کودک، سالمندان، واکسیناسیون، ارتقای جایگاه پژوهشی حوزه سلامت و... و.   غافل نبوده است.

در هشت سال گذشته، نظام سلامت تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی نظام شد و در قالب طرح تحول سلامت، از حمایت دولت و همه حوزه های نظام برخوردار گردید. اگر نتایج اجرای طرح تحول سلامت در سایه این حمایت‌ها به نتیجه نمی‌رسید، مقابله با ویروس کووید-۱۹ در چنین شرایطی بسیار دشوارتر می‌بود. امید داریم در آینده نیز چونان گذشته، حوزه سلامت و نقاط قوت و ضعف آن در چارچوب اصول سوم، بیست و نهم و چهل‌سوم قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام در حوزه سلامت، به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور بدور از سیاست‌ورزی و دخالت اظهارنظرهای غیرکارشناسی به خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران ادامه دهد.

ازین رو، بار دیگر و به نمایندگی از مدافعان سلامت این سرزمین، تدبیر و توجه آن جناب و دولت محترم به  مقوله خطیر سلامت را ارج نهاده و برایتان از درگاه احدیت، سلامت و سعادت آرزو می کنیم.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا طرح تحول سلامت حوزه سلامت هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست با مدیران اقتصادی این استان گفت: حضور سه هزار بازرگان از صد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی همراه است، می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.   حسن نوری‌زاده اظهار کرد: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کردند، اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو ۲۰۲۴ داشته باشیم.   در این جلسه توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی جزییات برنامه‌های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را تشریح کرد.   همچنین مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند