Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در دیدار مدیرکل و مدیران حفاظت محیط زیست استان، با گرامی‌داشت هفته محیط زیست، اظهار داشت: این هفته فرصتی مغتنم برای قدردانی از فعالان و دغدغه‌مندان محیط زیست و تبیین اهمیت موضوع به مردم و فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه است.
 
وی گفت: حمایت و حفاظت از محیط زیست، یک موضوع ضروری در کشور محسوب می‌شود که تحقق کامل آن، نیازمند همت بیشتر، عزم عمومی و افزایش بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه نسل امروزی باید بتواند محیط زیستی سالم و ایمن را به آیندگان تحویل دهد، ادامه داد: بی‌توجهی به این موضوع مهم، زندگی فرزندان ما را به شدت تحت تاثیر قرار داده و با خطر مواجه خواهد کرد.
 
پورمحمدی همچنین با تاکید بر استفاده از یافته‌های علمی در توسعه فعالیت‌های صنعتی، اظهار داشت: علم به حدی پیشرفت کرده که بزرگترین واحدهای تولیدی و صنعتی را در قلب شهرها و بدون کوچکترین آسیب به محیط زیست احداث می‌کنند و باید از این تجارب استفاده کرد.
 
وی افزود: متولیان محیط زیست کشور باید بیش از گذشته از تجربیات موفق کشورهای دیگر در حفظ و حراست از محیط زیست استفاده کرده و یاری‌گر توسعه بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی باشند.
 
پورمحمدی با بیان اینکه "مرجعیت" موضوعی مغفول در جامعه ماست، گفت: متاسفانه هر فردی به راحتی می تواند در هر موضوعی، اظهار نظر کند؛ در حالی که به عنوان مثال، تمامی موضوعات مرتبط با محیط زیست باید با شاخص‌های سازمان حفاظت محیط زیست سنجیده و به مردم اعلام شود.
  
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی باید الزامات و دستورالعمل‌های زیست‌محیطی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: اداره کل محیط زیست با هر واحدی که به محیط زیست، آسیب وارد کند، برخورد و متخلفان را وادار به جبران خسارت نسبت به طبیعت وادار کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این جلسه به گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد و گفت: متاسفانه میزان برداشت از منابع آب های زیرزمینی به شدت افزایش یافته و طبیعت و محیط زیست را در معرض خطرات جدی قرار داده است.
 
حسن عباس نژاد با اشاره به اقدامات انجام‌شده در دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: بیش از 90 درصد دریاچه در سال 92، خشک  شده بود که با توجه ویژه دولت، خطر خشکی کامل آن رفع شد.
 
وی به آخرین وضعیت کارخانه کاوه سودا نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه الزامات زیست محیطی توسط این کارخانه، رعایت می‌شود و تعامل خوبی با اداره کل محیط زیست دارد.
 
عباس‌نژاد تصریح کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان آماده کاهش پساب های تولیدی این کارخانه، تسویه آب ناشی از پساب و استفاده از املاح دیگر در  تولید مواد مناسب برای نمک پاشی های جاده ای است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین سایت فسیل‌شناسی مراغه و موزه طبیعی آذربایجان را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار این اداره کل در سال 1400 عنوان کرد.
 
انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست آذربایجان شرقی جامعه دریاچه ارومیه استاندار آذربایجان شرقی کاوه سودا حسن عباس نژاد حفاظت محیط زیست اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در این استان بدون استفاده مانده است.

اسلام جاودان خرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: صندوق ملی محیط زیست بعنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکتهای شهرکهای صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرحهای محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده ای نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی های محیط زیست و طرحهایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می شود.

جادودان خرد تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح ها و پروژه‌های حافظ محیط زیست در حوزه های صنعتی، کشاورزی، طرحهای کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاههای تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت های صنعتی و  فرمانداران می توانند نسبت به معرفی طرح های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت راهنمایی های لازم مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست