Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حریت دیلی ترکیه این هفته سن افراد واجد شرایط برای واکسیناسیون کرونا را پایین آورد و به ۴۰ سال و بالاتر رساند.

اخیرا افرادی که در صنایع کلیدی مانند حمل‌ونقل درون‌شهری و بین‌شهری و بخش تولید و توزیع غذا در ترکیه کار می‌کنند، نیز به گروه‌های واجد شرایط واکسیناسیون افزوده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارکنان رستوران‌ها و کافه‌ها، وکیلان و شاغل در شرکت‌های حمل بسته و نیز پیک‌ها هم اکنون می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند.

ترکیه به جز گسترش طیف افرادی که می‌توانند واکسن بزنند، در تلاش است که سرعت واکسیناسیون در کشور در یکی دو روز اخیر افزایش داده است.

این کشور روز جمعه ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) به تنهایی حدود ۶۰۰۰۰۰ دوز واکسن کرونا به شهروندانش تزریق کرد و در روز بعد این رقم به حدود ۵۰۰۰۰۰ دوز رسید.

برنامه واکسیناسیون ترکیه از ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) آعاز شد و آخرین داده‌های وزارت بهداشت این کشور نشان می‌دهد که بیش از ۳۳.۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است و حدود ۱۳.۷ میلیون نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند.

همچنین بر اساس این داده‌ها تا به حال بیش از ۱۹.۸ میلیون نفر در ترکیه نخستین دوز واکسن‌شان را دریافت کرده‌اند.

پروفسور اسماعیل بالیک، رئیس بخش بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه آنکارا گفت اگر ترکیه بتواند به رقم تزریق روزانه یک میلیون واکسن برسد، ممکن است بتواند تا پایان ماه ژوئیه (اوائل مرداد) به ایمنی جمعی دست یابد. البته به گفته او، رسیدن به این هدف بستگی به میزان عرضه واکسن و تمایل مردم به واکسن زدن دارد.

او یادآور شد در صورتی که میزان کافی واکسن عرضه شود، نظام بهداشتی ترکیه ظرفیت تزریق یک و نیم میلیون واکسن در روز را دارد.

اما به گفته گرچه افرادی می‌خواهند هر چه زودتر واکسنشان را بزنند، عده‌ای هم هنوز از زدن واکسن اکراه دارند.

واکسیناسیون کرونا در ترکیه اجباری نیست و افراد برای واکسیناسیون باید از محل‌های مربوط وقت بگیرند. 

کد خبر 607274 برچسب‌ها ترکیه واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه واکسن کرونا دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت این هفته اظهار داشت: در این هفته پیش‌بینی شده که بالغ بر 3700 برنامه در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار کنیم که مهم‌ترین برنامه زنگ سپاس معلم خواهد بود.

وی افزود: این برنامه روز 11 اردیبهشت در سراسر استان در همه مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی نیز جزو دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور معلمان نمونه استانی در برنامه ملی و اجرای چند برنامه متنوع برای فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دیگر برنامه‌های هفته معلم استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بر اساس متوسط استانی در حال حاضر 5.2 متر مربع است تصریح کرد: ما در بهمن و اسفندماه سال گذشته 800 کلاس درس را مورد بهره برداری قرار دادیم که سبب شد سرانه شهرستانی نیز به میزان استانی برسد.

قویدل گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده نیز بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش‌بینی شده که‌ این عدد ارتقا خواهد یافت و سرانه آموزشی ارتقا خواهد یافت.

.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم