Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی با تاکید بر اینکه ۱۶۷ هزار و ۷۲۴ نفر در سال گذشته اهدای خون داشتند که به نسبت به نیاز بیمارستان ها کم است، گفت:۶۲ بیمارستان در استان وجود دارند که هر روز نیازمند ذخایر خونی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا اسلامی» امروز یکشنبه (۲۳ خرداد) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی اهداکنندگان خون برگزار شد؛ بیان کرد: ۶۲ مرکز و ۶ دانشگاه استان شامل دانشگاه مشهد، سبزوار، نیشابور، گناباد، تربت جام تحت پوشش اداره کل انتقال خون خراسان رضوی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به مشکلات اهدا و انتقال خون گفت: در ۵ سال گذشته تخت های بیمارستانی به میزان ۳ هزار تخت افزایش داشته است و در زمینه پرسنل نیز نه تتها افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش نیز داشته است.

 

وی با بیان اینکه هر روز روز اهدای خون است و علت اینکه این روز پررنگ تر شده برای یاداوری این نکته است که بحث اهدای خون جدی گرفته شود؛ گفت: باید همت جمعی داشته باشیم و برای اهدای خون الگوسازی شود.

 

اسلامی با بیان اینکه ۶۲ بیمارستان در استان وجود دارند که هر روز نیازمند ذخایر خونی هستند و ما باید تمام این بیمارستان ها را پوشش دهیم، گفت: ما در سال گذشته ۳۰۰ هزار کیسه خون و فرآورده خونی به بیمارستان دادیم و اگر همت جمعی، اطلاع رسانیی و مشارکت اجتماعی نباشد بیمارستان های ما فلج می شود.

 

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به مشکلات بودجه ای این اداره؛ گفت: ۱۶۷ هزار و ۷۲۴ نفر در سال گذشته اهدای خون داشتند که به نسبت به نیاز بیمارستان ها کم است، با توجه به اینکه استان با حوادث طبیعی زیادی نظیر سیل و زلزله و حوادث جاده ای مواحع است، ذخار برای استان بسیار مهم است و دخیره جان انسان ها است .

 

اسلامی بیان کرد: در سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۷۲۴ به پایگاههای اهدای خون مراحعه کرده اند که از ابن تعداد از ۱۲۷ هزار و ۴۶۱ خون گیری شدند که نسبت به سال قبل از آن، ده درصد کاهش در اهدا کنندگان خون را نشان میدهد.

 

وی با بیان اینکه امسال خوشبختانه تعداد اهداکنندگان خون با شیب تندی در حال افزایش است؛ افزود: ما هدفمان این است که اهداکنندگان خون ما اهداکنندگان مستمر باشند.

 

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته اهدا کنندگان مستمر ما ۷۱ هزار و ۱۴۵ نفر هستند که سالی حداقل سه بار خون میدهند همچنین ۲۰ هزار و ۲۰۸ نفر اهداکنندگان خون بار اولی و افراد دارای سابقه اهدای خون ۳۶ هزار و ۶۳ نفر بوده اند.

 

اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۹ هزار و ۵۸۰ اقا و ۷ هزار و ۸۶۱ خانم اهدا خون داشتند که نسبت اهدا خون خانم ها نسبت به آقایان نسبت به سال قبل از ان افزایش یک درصدی داشته است اسلامی اظهار داشت: از نظر فراورده ها ما در سال گذشته ۳۳۲ هزار و ۵۰۹ کیسه خون و فراورده به این ۶۲ مرکز اهدا کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ پایگاه ثابت اهدای خون در استان داریم، بیان کرد: در ده سال گذشته تعداد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی متجاوز از ۸ هزار نفر افزایش پیدا کرده است در حالی که تعداد افراد در انتقال خون از ۲۵۶ نفر به ۲۴۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

 

مدیرکل سازمان انتقال خراسان رضوی با اشاره به دو پایگاه انتقال خون ثامن و امید در مجاورت حرم مطهز به عنوان پایگاههای فعال گفت: شهرهای سبزوار ، نیشابور ،تربت حیدریه قوچان و گناباد دارای پایگاه اهدای خون هستند و اخیرا دو شهر کاشمر و تربت جام مرکز اهدا خون ایجاد شده است.

 

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهدای خون به نیازمندان اهدای خون خراسان رضوی انتقال خون خراسان رضوی مدیرکل سازمان انتقال اهداکنندگان خون بیمارستان ها سال گذشته اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه

علی مرادی معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه پس از بارش‌های اخیر ۶۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در حال افزایش است و ۳۳.۴۴ درصد ظرفیت سد‌های استان خالی است، که میزان ذخیره‌سازی معمولی سد‌ها یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون مترمکعب است، اما در حال حاضر به ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که سد‌های استان کاملاً پر شوند.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: ورودی رودخانه‌ها به سد‌های استان یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون مترمکعب است؛ که بیشترین آمار ورودی مربوط به سد داریان بوده و سد داریان به دلیل وجود نیروگاه، آب را تخلیه می‌کند، اما در حال حاضر میزان پرشدگی سد داریان ۹۰.۵۸ درصد است که این نشان از حجم تکمیل سد داریان به میزان ۳۳۸ میلیون مترمکعب است که مابقی آن از اول مهرماه سال گذشته به دلیل کار نیروگاه از سد خارج شده است.

مرادی با اشاره به میزان ورودی آب سد‌ها اذعان کرد: در این سال آبی کم‌ترین ورودی آب مربوط به سد گیلانغرب با حدود ۱ میلیون مترمکعب بوده و بیشترین ورودی مربوط به دو سد شرف‌شاه با ۶۱.۳۶ میلیون مترمکعب و سد گاوشان با ۶۰.۴۳ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در رابطه با میزان تغییر آمار نسبت به سال گذشته بیان کرد: در حال حاضر آمار قیاس دقیق نداریم، اما وضعیتی که شاهد هستیم نسبت به سال گذشته یقیناً با توجه به رواناب‌ها تغییرات کاملاً محسوس است؛ در سال گذشته به دلیل اینکه از پشت سد‌ها برداشت داشتیم این میزان حجم خالی‌شده فعلی مربوط به سال گذشته بوده، چرا که فصل کشاورزی ورود آب کم و خروج آن زیاده بوده است.

مرادی با اشاره به مؤثر بودن بارش‌های اخیر در افزایش ذخیره سد‌ها تصریح کرد: با بارش‌های مقطعی که در چند وقت اخیر شاهد بودیم و با توجه به روند افزایشی که نسبت به درازمدت داشتیم، یک مقداری از کسری مخازن سد‌های استان را جبران کرده که ان‌شاءالله در سال جاری شاهد کمبود آب و ایجاد تنش در این حوزه نباشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان