Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، احمد رضا مدبرنیا در نشستی خبری اظهار کرد: برای شناسایی و مبارزه با فرار مالیاتی در استان اداره ویژه‌ای در این زمینه تشکیل شده است که در قالب فعالیت این اداره و با توجه به هوشمندسازی نظام مالیاتی و اجرای طرح جامع مالیاتی، تکمیل ریزداده‌های پرونده‌های مالیاتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زمانی به عدالت مالیاتی خواهیم رسید که شفافیت اقتصادی وجود داشته باشد، اما متاسفانه در زمینه فرار مالیاتی نمای روشنی وجود ندارد و صرفا در بعد شناسایی موارد در حال فعالیت هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی موارد فرار مالیاتی در استان، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۶ هزار میلیارد ریال مالیات وصولی داشته باشیم.

وی در زمینه پرداخت مالیات از سوی پزشکان نیز بدون ذکر آمار و اطلاعات بیشتر گفت: با احتساب آمار پزشکان بدون مطب، بیش از ۸۰ درصد پزشکان مشمول، اقدام به نصب دستگاه «پوز» کرده‌اند.

وی در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی نیز افزود: ابتدا باید سازمان مسکن و شهرسازی در این زمینه آماری را اعلام کند که تاکنون هیچ بخشنامه و دستورالعملی اعلام نشده و تا زمان اعلام بخشنامه، ذکر هرگونه آمار در این خصوص امکان‌ پذیر نیست.

مدبرنیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی ۴۳ شرکت در استان که مالیات خود را در استان های دیگر پرداخت می‌کنند، گفت: از این تعداد هفت مورد مودیان بزرگ مالیاتی هستند.

وی افزود: پرونده ۲۴ مورد از این شرکت ها برای بررسی به استان ارسال شده و پرونده بقیه به دلیل فعالیت همزمان در دو استان هنوز در حال بررسی است.

وی با بیان این که به دلیل انجام حسابرسی مالیاتی این شرکت ها در دیگر استان ها نمی توان رقم دقیقی از مبالغ پرداخت مالیات آن ها  ارائه  داد، افزود: به محض ارسال سوابق پرونده‌های مالیاتی این شرکت ها به استان، میزان مالیات پرداختی این شرکت ها مشخص می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وصول مالیات عدالت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی