Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@00:22:26 GMT

"خبر مهم" وزیر برای صنعت ارتباطات

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۷۷۹۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع شدن مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی خبر داد. ناطقان: «محمدجواد آذری جهرمی» روز یکشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به این‌که خبر مهمی در صنعت ارتباطات رخ داده است، نوشت: امروز پس از ۳ سال پیگیری و تلاش، دولت لایحه «بازپس‌گیری کانال‌ها، داکت‌ها و حوضچه‌های مخابراتی از مخابرات ایران» را به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پس از خصوصی‌سازی مخابرات، این «تصرف» یک مانع جدی برای توسعه اینترنت خانگی بود.

یکی از دلایل عمده‌ای که به عدم رشد ارتباطات ثابت در کشور شده، انحصار ذاتی امکانات پایه زیرساختی در این حوزه و نحوه عملکرد آن است.

نکته دوم بحث سرمایه‌گذاری است. معمولاً سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها بلندمدت است. پیش از این برآوردها نشان می‌داد سرمایه‌گذاری در حوزه‌ای پهن‌باند ثابت بین ۶ تا ۷ سال، دوره بازگشت سرمایه دارد اما در حال حاضر بازگشت سرمایه بین ۱۲ تا ۱۳ سال برآورد می‌شود. در واقع می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در این حوزه دیر بازده است از همین رو نوعی بی‌رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد.

سرمایه‌گذاری در این بخش باید هم در حوزه شبکه مادر مخابراتی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و هم در حوزه زیرساخت‌های مخابراتی شهری و دسترسی از سوی شرکت مخابرات انجام می‌شد منبع: عصر ایران برچسب ها: خبر مهم ، وزیر ارتباطات ، صنعت ارتباطات

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خبر مهم وزیر ارتباطات صنعت ارتباطات سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات از احتمال رفع فیلتر «گوگل‌پلی» خبر داد

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره اقدامات انجام‌شده برای رفع فیلتر «گوگل‌پلی» اظهار کرد: موضوع رفع فیلتر «گوگل پلی» را چندین بار در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم و امیدوارم در جلسه هفته آینده این کارگروه، بررسی شده و رفع فیلتر انجام شود.   به گفته وزیر ارتباطات، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ + ۱ عضو دارد؛ ۱۲ عضوی که صاحب رأی هستند و مرکز ملی هم سیزدهمین عضو آن است.   زارع‌پور ادامه داد: دولت در مجموع ۶ عضو در این کارگروه دارد و اکثریت آرا متعلق به نمایندگان دولت نیست. در هر حال این موضوع باید به تصویب جمع برسد.

دیگر خبرها

  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ببینید | رفع فیلتر اپلیکیشن پرطرفدار پس از ۲ سال؟؛ وزیر ارتباطات توضیح داد
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه
  • وزیر ارتباطات از احتمال رفع فیلتر «گوگل‌پلی» خبر داد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی