Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@19:13:53 GMT

اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۷۸۳۶

اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

خبر، مصاحبه و گزارش‌های پر بازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش برنا، اخبار مهم گروه سیاسی خبرگزاری برنا به این شرح است:

نماینده سابق مجلس:

خوشحالیم که کاندیداهای اصولگرا به حقانیت صحبت‌هایی که اصلاح طلبان می‌کنند، واقف می‌شوند/ اینکه اندیشه اصلاح طلبان مورد حمایت اصولگرایان قرار می‌گیرد، پیروزی بزرگی است

نماینده سابق مجلس گفت: با معرفی آقای مهرعلیزاده و همتی و با تایید این دو نفر، تنور انتخابات 1400 داغ شده و فعالیت ها و مناظرات و صحبت هایی که در بخش های مختلف داشتند، با مشارکت مردم و روزنامه ها و رسانه ها یک مقدار فضا از آن سردی خارج شده و دلخوری، بی انگیزگی و سردی که بابت رد صلاحیت کاندیداهای جبهه اصلاحات ایران به وجود آمده بود تقریبا می توان گفت که نسبت به گذشته بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

********

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس:

باید در صحن علنی مجلس به نماینده دولت وقتی برای دفاع داده می‌شد/ برای دفاع دولت درها بسته نیست/ مسائل مهمتری داریم که باید به آنها توجه شود

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: قبل از قرائت گزارش کمیسیون در صحن علنی، جلسه ای را با معاون پارلمانی دولت ترتیب دادیم و ایشان هم صحبت هایی را مطرح کردند اما کافی نبود، معتقدم باید در صحن علنی مجلس به نماینده دولت وقتی برای دفاع داده می شد.

***********

نماینده سابق مجلس:

نامزدهای انتخاباتی اختیار ندارند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند/ هر چه در مجلس برای اصلاح قانون تلاش کردیم، شورای نگهبان مانع تراشی کرد

محمود صادقی گفت: شورای نگهبان حتی نسبت به کاندیداهای معدودی که مورد تایید قرار گرفتند رفتار تحقیر کننده را علیه فردی که در حد ریاست جمهوری این کشور ذیصلاح شناخته شده اتخاذ می کنند، نامزد های انتخاباتی آنقدر اختیار ندارند که در دوره تبلیغاتشان دیدگاه های خود را مطرح کند و این خلاف موازین جمهوری اسلامی است.

**************

رییس هیات مذاکره کننده ایران:

هنوز موارد فنی زیادی باقی مانده است/ تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌های وین ادامه می‌دهیم

ما نیازمند بحث و رایزنی های زیاد سیاسی، فنی و قانونی هستیم و تا هر زمان که لازم باشد به این گفت‌وگوها ادامه خواهیم داد.

**************

دکتر روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

تحریم‌های ظالمانه دسترسی ما به ارز و نهاده‌های تولید را سخت‌تر کرد/ انکار دستاوردهای آشکار دولت در نبرد با تحریم اقتصادی و کرونا، راهبرد مخالفان ایران است/ نسبت‌های ناروا به دولت بی پاسخ نماند

گرچه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، دسترسی ما به ارز و نهاده‌های تولید را سخت تر کرده است اما بانک مرکزی با تلاش فراوان ارز مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی قرار می‌دهد.

***********

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

تا آخر انتخابات در صحنه خواهم بود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت؛ بر اساس وظیفه شرعی و با تکیه بر اعتماد مردم و توجه به مطالبات و لطف گسترده هموطنان که پس از مناظره‌ها شاهد هستیم، به لطف الهی تا آخر انتخابات در صحنه خواهم بود.

***********

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گروه سیاسی خبرگزاری برنا اصلاح طلبان اصولگرایان مجلس انتخابات رسانه ایران صحن علنی مجلس دولت معاون صحن علنی قانون شورای نگهبان ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ارز تحریم اقتصادی بانک مرکزی انتخابات ریاست جمهوری اخبار مهم سیاسی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استانهای شانا و دبیران جریانات سياسی دیگر بر وحدت گروه های انقلابی تاکید کرد. 

 

رضایی در دیدار با آقایان نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، آقایان رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و آقای احمد نادري و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد. 

 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده محوری به جای شخص محوری است.

 

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و وعده صادق خاطرنشان کرد: موقعیت ایران درغرب آسیا بیش از گذشته تعیین کننده شده است، فلذا فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنين شرايطي وحدت نيروهاي انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره برداری از فرصت هاست و هر نوع تکروی و سهم خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروزه بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ علیرغم شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد و آن‌ها نشان دادند که تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی تر و بیشتر می کند.

 

رضایی در پایان گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات و شفافیت باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش های جدید مهیا باشد. تحمل سليقه های سياسی علامت بلوغ عقلانیت گروه های سیاسی است.

 

گفتنیست طی این نشست‌های جداگانه آقایان نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی پور و سعید محمد از صبح ایران، ضمن تشریح روند شکل گیری جریان‌ها و جبهه های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله مندی ها پرداختند و همچنین آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند. 

 

همچنین محسن رضایی در جلسه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند