Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:42:20 GMT

ابوعلی البصری: رژه الحشد الشعبی، شگفت آفرین خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۷۹۲۸

ابوعلی البصری: رژه الحشد الشعبی، شگفت آفرین خواهد بود

«ابوعلی البصری» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود که الحشد الشعبی برای نخستین بار در این رژه از سلاح های جدید و پهپادها و موشک های خود رونمایی می کند.

وی یادآورشد که رژه نظامی الحشد الشعبی به صورت متمرکز در ۲۲ ژوئن ماه جاری (اول تیرماه ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد و همه تیپ های الحشد الشعبی در این مراسم شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البصری تصریح کرد که از اوائل سال جاری میلادی، ایده برگزاری رژه نظامی الحشد الشعبی مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت و از ماه دوم و سوم میلادی، تمهیدات و تمرینات لازم برای انجام رژه آغاز شده است.

وی  توضیح داد: رژه در پایگاه نظامی « شهید منتظر المحمداوی» در منطقه «خالص» از توابع استان دیاله در شمال شرقی بغداد برگزارمی شود.

البصری ادامه داد: رژه نظامی الحشد الشعبی، یک رژه بزرگ خواهد بود و جزییات آن به مرور اعلام می شود.

وی یادآورشد که همه یگان های الحشد الشعبی از جمله پیاده نظام، یگان توپخانه، تانک، پدافند هوایی، پزشکی، مهندسی و حتی ارشاد عقیدتی در آن شرکت می کنند.

معاون رییس ستاد نیروهای الحشد الشعبی افزود که این رژه در نوع خود، شگفت آفرین خواهد بود و برخی از سلاح های الحشد الشعبی از جمله پهپادها و موشک ها برای نخستین بار در آن به نمایش در می آید.

وی درباره فهرست دعوت شدگان به این رزمایش گفت که نخست وزیر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق یکی از مدعوین رسمی است و در کنار آن، بسیاری از شخصیت ها و سران عشایر به عنوان مدعوین غیر رسمی نیز به رزمایش دعوت شده اند.

امروز ۱۳ ژوئن مصادف با ۲۳ خردادماه، هفتمین سالروز تاسیس الحشد الشعبی در عراق به شمار می رود.

آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر دینی عراق در چنین روزی، فتوای جهاد کفایی برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش را صادر کرد و به موجب آن، فرماندهان مقاومت عراق و در راس آنها حاج ابومهدی المهندس، سازمان الحشد الشعبی را برای سازماندهی و مدیریت داوطلبان عزیمت به جبهه های جنگ علیه داعش، تاسیس کردند.

 برخلاف ادعای آمریکایی ها که پیش بینی کرده بودند جنگ با داعش ۲۰ سال به طول می انجامد، این نیروی مردمی با همکاری دیگر نیروهای مسلح عراق توانست ظرف سه سال، پیروزی بر داعش را اعلام کند.

هرساله به همین مناسبت در سالروز تاسیس الحشد الشعبی و پیروزی بر داعش، عراق، شاهد فعالیت های وسیع مردمی و رسمی در گرامیداشت تاسیس این نیروی مردمی است.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش ایرنا عراق ابومهدی المهندس الحشد الشعبی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش ایرنا عراق گروه تروریستی داعش ایرنا عراق ابومهدی المهندس الحشد الشعبی بغداد الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه موسیقی، هیات‌مدیره خانه موسیقی ایران بعد از چندین جلسه بحث و بررسی در مورد چگونگی تاسیس کانون موسیقی نواحی رای به تشکیل این کانون داد.

بر این اساس مقرر شد از اعضای هیات‌موسس این کانون که متشکل از هنرمندان و نمایندگانی از نواحی مختلف ایران هستند جهت همکاری و همفکری دعوت به عمل آید.

همچنین پیمان بزرگ‌نیا عضو کانون پژوهشگران خانه موسیقی نیز به عنوان مسؤول هماهنگی تاسیس این کانون از سوی مدیرعامل معرفی شد.

کد خبر 6097621 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • حمله دیگری از مقاومت اسلامی عراق به یک مرکز نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است