Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:19:49 GMT

معادن از ظرفیت‌های بزرگ لرستان هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۸۴۷۱

معادن از ظرفیت‌های بزرگ لرستان هستند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: در حوزه شناسایی معادن نیازمند مطالعات و بررسی‌های بیشتر هستیم.

سید موسی خادمی در در حاشیه جلسه شورای معادن لرستان که امروز ۲۳ خردادماه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: معادن از ظرفیت‌های بزرگ لرستان هستند که متأسفانه تاکنون توجه لازم به آن‌ها نشده است.

وی تصریح کرد: شناسایی نکردن و عدم اکتشاف معادن در بخش‌های مختلف استان از عمده‌ترین دلایل کمبود اطلاعات و نبود توجه کافی به این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته سازمان ایمیدرو بر اساس قرارداد منعقده با لرستان بخش‌های عمده‌ای از شهرستان‌های بروجرد و الیگودرز را مورد مطالعه قرار داده و ۱۴ نقطه بررسی شده به‌عنوان مناطق محتمل بر غنی بودن معادن در آن‌ها تاکنون شناسایی شده است.

خادمی اضافه کرد: به نتیجه رساندن مطالعات تکمیلی در حوزه معادن از موارد مورد تأکید در استان است و باید برای ادامه کار، انجام مطالعات بعدی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی بیان کرد: تمدید پروانه تعدادی از شرکت‌های فعال استان در زمینه معادن از موارد مطرح شده در جلسه امروز بود که پس از بررسی با تمدید آن‌ها موافقت و موضوع مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بروجرد الیگودرز لرستان معادن استاندار لرستان اليگودرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن نقی پور در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان، با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی، اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز بیش از ۲۰ نفر در این طرح مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

وی افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عاملی بسیار مهم در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناسایی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر اعلام و اظهار کرد: متأسفانه آمارهای مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

کد خبر 6087477

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسايي ودستگيري دو شکارچی غير مجاز در شهرستان رودان 
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان