Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:01:18 GMT

استاندار: معادن از ظرفیت‌های بزرگ لرستان هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۴۱۴۳

استاندار: معادن از ظرفیت‌های بزرگ لرستان هستند

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز یکشنبه در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: با وجود دخایر مطلوب و نوع مواد معدنی اما تاکنون توجه لازم به این ظرفیت برای توسعه استان نشده است .

وی تصریح کرد: شناسایی نکردن و عدم اکتشاف معادن در بخش های مختلف استان از عمده‌ترین دلایل کمبود اطلاعات و نبود توجه کافی به این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در چند سال گذشته سازمان ایمیدرو وابسته به وزارت صمت بر اساس قرارداد منعقده با لرستان بخش های عمده‌ای از معادن شهرستان های بروجرد و الیگودرز را مورد مطالعه قرار داده و تاکنون ۱۴ نقطه به عنوان مناطق محتمل بر غنی بودن معادن شناسایی شده است.

استاندار لرستان افزود: به نتیجه رساندن مطالعات تکمیلی در حوزه معادن از موارد مورد تاکید در استان است که باید برای ادامه این کار، انجام مطالعات بعدی به بخش خصوصی واگذار شود.

خادمی خاطرنشان کرد: تمدید پروانه تعدادی از شرکت‌های فعال استان در زمینه معادن از موارد مطرح شده در جلسه امروز است که پس از بررسی های لازم با این مهم موافقت می شود.

لرستان یک استان معدنی محسوب می شود و از مجموع ۲۷۶ واحد معدنی آن در حال حاضر ۱۷۲ واحد معادل حدود ۶۰ درصد فعال هستند و تاکنون حدود ۲۰ ماده معدنی در این استان شناسایی شده است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری لرستان لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری لرستان لرستان وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری لرستان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، موثقی نیا رئیس هیئت عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران  گفت: رئیس جمهور ایران در روز نخست اجلاس مشترک، بر افزایش همکاری‌ها به ۱۰ میلیارد دلار تاکید کرده است و ما در صدد حرکت در این مسیر هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند