Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شامگاه امروز(یکشنبه) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بیان دیدگاه ها و برنامه‌های خود در حوزه اقتصادی پرداخت. محورهای این برنامه به شرح ذیل است:

- محور تحولی که باید در کشور ایجاد شود مبارزه با فساد و اجرای عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اجرای عدالت مهم است و هم حس عدالت در بین مردم. ما به دنبال حس عدالت در میان مردم هستیم.

- هر جا قرار است امتیاز و مجوزی از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شود محلی است که باید به شدت مراقبت کرد. مثلا در پرداخت تسهیلات و امور بانکی.

- یکی از مشکلات کشور فقدان شفافیت است. آیا آقایان تاکنون به اهمیت این موضوع پی نبرده‌اند؟ پس چرا نشده است؟ علت آن رانت است و به همان نسبت مقاومت است. آنچه که ما در قوه قضائیه می‌بینیم، ده برابر آن در دولت مقاومت وجود خواهد داشت.

- مساله بعد تعارض منافع است. کسی که خودش منفعت دارد چرا باید متولی یک بخش باشد؟ تعارض منافع از موانع جدی در حل معضلات کشور است. کسی که منافع شخصی دارد نباید در نظام تصمیم‌گیری باشد.

- بانک‌ها باید درست عمل کنند. بانک مرکزی جایگاه نظارتی دارد و باید درست عمل کند. ما پیگیری کردیم و از مجموعه بانک مرکزی 25 نفر دستگیر کردیم. یعنی جایی که باید نظارت کند خودش فاسد است.

- منبع قاچاق کجاست؟ از چه مسیری انجام می‌شود؟ یک راه برخورد در میدان است مثل کاری که قوه قضائیه انجام می‌دهد اما این مشکل را حل نمی‌کند چون منشاء قاچاق را حل نمی‌کند.

- ما با فعال کردن سامانه‌های شفافیت و جلوگیری از تعارض منافع بسیاری از این موارد را حل خواهیم کرد.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری عدالت تعارض منافع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی

نماینده تهران با انتقاد از وضعیت ارزش پولی در کنایه‌ای از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواست که اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

 

دیگر خبرها

  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • بیرانوند به بازی با سپاهان نمی‌رسد
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • اولین واکنش دولت رئیسی به ضرب الاجل اقتصادی قالیباف
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟