Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@05:51:08 GMT

یکی از مشکلات جدی کشور فقدان شفافیت است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۲۳۵

یکی از مشکلات جدی کشور فقدان شفافیت است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: معتقدم یکی از مشکلات جدی کشور، فقدان شفافیت است و اگر ما شفافیت را اجرا کنیم بسیاری از مسائل حل می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگوی ویژه خبری در سخنانی با اشاره به تشریح برنامه‌هایش در حوزه مسائل اقتصادی ومبارزه با فساد، گفت: تحولی که باید ایجاد شود و در این مقطع برای کشور نیز ضرورت دارد، اجرای عدالت است، اگر اجرای عدالت در همه سطوح صورت بگیرد، جلوی فساد نیز گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه واژه فساد، واژگان قرآنی تعریف شده بر اعتدال دلالت دارد، افزود: هر چیزی که از اعتدال خارج شود، منجر به فساد می‌شود، البته خرد و کلان نیز دارد.   نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: محور ما اجرای عدالت است و تحول نیز یک ضرورت است، محور ما این است که باید در تمام سطوح اجرایی کشور اجرای عدالت مدنظر قرار گیرد.   رئیسی تصریح کرد: ممکن است ما گاهی ادعای عدالت داشته باشیم و گاهی نیز مردم احساس عدالت کنند، ما به دنبال احساس عدالت هستیم، به طوری که مردم کوچه و بازار نیز بگویند که عدالت اجرا می‌شود.   وی با طرح این سوال که سازوکارهای اجرای عدالت را چگونه باید تعریف کنیم، گفت: در دولت سازوکارهای مهمی که می‌تواند عدالت را اجرا و با فساد مبارزه کند، بسیار حائز اهمیت است، مردم نیز قاچاق، فساد، زمین‌خواری و مفاسد بانکی را زمینه‌های فساد می‌دانند.   نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مفاسد بانکی یکی از مشکلات جدی کشور است، افزود: ارتشا و رانت خواری از مصادیق فساد است که باید به طور جدی با آن مقابله کرد.   رئیسی افزود: در هر جایی که می‌خواهد امتیاز و مجوزی از بخش‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود، جزء نقاطی است که باید به دقت مورد نظارت جدی قرار گیرد. به عنوان مثال، پرداخت تسهیلات بانکی از نقاطی است که باید مورد بررسی و نظارت جدی قرار گیرد، زیرا مشکلات زیادی دارد.   وی گفت: بانک‌ها و بانک‌های عامل و حتی نظارت‌هایی که بانک مرکزی می‌کند نیازمند بررسی‌های دقیق است.   نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: سازوکارهای ما باید سازوکارهای کارآمدی باشد.   سیدابراهیم رئیسی ادامه داد: معتقدم یکی از مشکلات جدی کشور، فقدان شفافیت است. اگر ما شفافیت را اجرا کنیم بسیاری از مسائل حل می‌شود.   وی اضافه کرد: به عنوان مثال سامانه‌هایی مانند بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، بنادر و کشتیرانی، گمرکات و مجموعه‌ای از اینها، اگر با هم مرتبط شوند، یک سامانه فعال اقتصادی که داده‌های مختلفی به آن وارد می‌شود، به طور مرتب مورد نظارت قرار می‌گیرد.   نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این سامانه بر ارز و کالاها نظارت می‌شود و واردات و صادرات به طور کامل می‌تواند تحت اشراف قرار گیرد.   رئیسی افزود: هیچکس نیست در کشور که به اهمیت موضوع شفافیت پی نبرده باشد، خوشبینانه این است که قصدی برای شفافیت داشته‌اند، در این قضیه رانت وجود دارد.   وی تاکید کرد: اگر این سامانه فعال شود دست خیلی‌ها قطع می‌شود و زمینه‌های بسیاری از فساد از بین می‌رود، بنده در قوه قضائیه پرونده‌هایی را بررسی می‌کنم و می بی نم که روابط ثروت و قدرت وجود دارد که نمی‌خواهند پرونده‌ای بررسی شود.   نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ۱۰ برابر این مقاومت‌ها در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد تا این سامانه‌ها برای شفافیت فعال نشود، هر سامانه‌ای که بخواهد اوضاع را سامان داده و بخواهد دست رانت خواری و فساد را در کشور قطع کند با مقاومت‌هایی از سوی دستگاه‌های اجرایی روبرو می‌شود.   تکمیل می‌شود...

منبع: دانا

کلیدواژه: نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از مشکلات جدی کشور اجرای عدالت قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد که این شورا برای حمایت از یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد به اجماع رسیده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‎‌ شورای وحدت خراسان رضوی برای حمایت از یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با حضور آقایان اخلاقی و معتمدی‌فر (دو نامزد مرحله دوم انتخابات در مشهد) برگزار شد، ما برنامه‌های هر دو را بررسی کردیم و برای حمایت از یک کدام به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال اجماع تمام تشکل‌های اصولگرای مشهد بر سر یک نامزد، عنوان کرد: تشکل‌هایی که زیرمجموعه شورای وحدت هستند، برای حمایت از یک نامزد خاص به اجماع رسیده‌اند، اما در مورد سایر تشکل‌ها تا جایی که اطلاع دارم هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده‌اند و هنوز حتی معلوم نیست که آیا می‌خواهند مجددا از نامزد دور نخست خود حمایت کنند یا خیر.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس، بیان کرد: در چند وقت اخیر ما یک نمایش بی‌نظیر از اقتدار کشورمان در سطح بین‌الملل را دیدیم. در چنین شرایطی تقویت اقتدار سیاسی در داخل از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود که در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

ترقی ادامه داد: مردمی که به اقتدار خارجی کشور ایمان دارند و عملیات چندی قبل نیروهای مسلح در حمله به رژیم صهیونیستی برایشان غرور آفریده، باید در عرصه داخلی هم برای تقویت اقتدار کشور تلاش کنند. در شرایط فعلی و پس از اتفاقات اخیر، مردم امیدوارتر شده‌اند و همین زمینه خوبی خواهد بود برای مشارکت گسترده در انتخابات ۲۱ اردیبهشت تا حداقل همان میزان مشارکت انتخابات اسفندماه مجدداً حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه