Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:14:02 GMT

فرزانگی جامعه را در مقابل رذالت واکسینه می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۳۴۴

فرزانگی جامعه را در مقابل رذالت واکسینه می‌کند

ایسنا/لرستان عضو هیات امناء انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان گفت: فرزانگی و ارتقاء نفس، جامعه را در برابر فرومایگی واکسینه می‌کند.

حسین مهرداد در آیین تجلیل از استاد صادق سیفی که امروز ۲۳ خردادماه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: واژه مرد در تاریخ ایران به شیرمردان و شیرزنانی اطلاق شده که با تکیه بر ذخایر ذهنی و توانمندی‌های معنوی خود، نقطه‌ عطفی را در زمان خود رقم زده و جامعه را به سمت فرزانگی سوق داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: آدمی در سایه تعلیم و تربیت به فضائلی همچون فرزانگی، ارتقاء نفس، جسارت، شجاعت، جوانمردی، عفت و بسیاری دیگر از فضائل دست می‌یابد که باید منتشر شده تا سلامت جامعه را رقم بزند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: فرزانگی چهره‌های مانند استاد سیفی، جامعه را در برابر رذالت واکسینه نموده و انسانیت را بسط و گسترش می‌دهد.

مهرداد اضافه کرد: تمامی این فضائل باید به حد میانه و اعتدال جلوه‌گر شود و هر فضیلتی که گرفتار افراط یا تفریط شود به‌عکس خود مبدل خواهد شد.

وی ضمن تشکر از مدیرکل و مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، بیان کرد: تجلیل از استاد صادق سیفی ارج نهادن به مقام فرزانگی، رادمردی و اخلاق است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ایران معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنر لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند، گفت: اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نطق پیش از دستور صدوسی‌ویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: معلمان بر گردن همه ما و آحاد جامعه حق دارند و امیدواریم بتوانیم قدردان زحمات و تلاش‌های آن‌ها باشیم، چراکه اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر معلمان می‌گذرد.

وی با تسلیت شهادت امام صادق (ع) افزود: این امام همام فرمودند «در برابر کسی که از او دانش، می‌آموزید فروتن باشید» بنابراین امیدواریم بتوانیم به همه فرمایش‌های ائمه اطهار از جمله این حدیث مهم عامل باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند و رهبر معظم انقلاب نیز با تاکید بر همین موضوع سال را نام‌گذاری کرده‌اند که امیدواریم با دست توانای کارگران عزیز، روز به روز شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

وی با اشاره به تقدیر از معلمان و اساتید برتر در صحن علنی شورا بیان کرد: امروز به نمایندگی از جمع کثیری از معلمان پرتلاش و زحمتکش از تعدادی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت و چند معلم فداکار تجلیل صورت گرفت.

کد خبر 750715

دیگر خبرها

  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد