Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@13:07:39 GMT

رونمایی از لیست‌های انتخاباتی شوراها

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۴۵۵

رونمایی از لیست‌های انتخاباتی شوراها

گروه سیاسی/ در فاصله چهار روز مانده تا برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا، لیست کاندیداهای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان برای شهر تهران کامل شد؛ اصلاح‌طلبان با فهرستی که با حضور احزاب در سامانه سرا تعیین شد و اصولگرایان هم با دو لیست جداگانه پا به عرصه انتخابات گذاشتند.

عصر شنبه از فهرست نهایی جبهه اصلاحات رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد امام عضو جبهه اصلاحات که در این جلسه حضور داشت در توضیحاتی در خصوص لیست مورد حمایت اصلاح‌طلبان از انتخابات شوراها گفت: در بستن این لیست همه افراد شریک بوده‌اند و آن را به تصویب رساندند و هیأت رئیسه به‌صورت مستقیم وارد نشد. این لیست همان لیستی است که در سامانه سرا انتخاب شده است. به گزارش جماران، امام در ادامه در خصوص مشکلاتی که بر سر راه آنان برای رسیدن به این لیست وجود داشت گفت: تلاش کردیم این لیست را خارج از شائبه‌هایی که مطرح بوده با مشارکت احزاب و فعالان سیاسی انتخاب کنیم البته تلاش‌های مذبوحانه‌ای صورت گرفت تا این لیست منتشر نشود اما خوشبختانه با طراحی و همت تیم فنی این سامانه این تلاش‌ها به جایی نرسید. او ادامه داد: در این دوره از انتخابات سامانه سرا توسط جبهه اصلاحات ایرانی برگزار شد و بدنه احزاب و فعالان سیاسی و مدنی در این سامانه عضو‌گیری شدند و با کمک و مشارکت احزاب سعی کردیم افرادی که برای شورای شهر کاندیدا شده بودند در این سامانه انتخاب کنیم. او گفت که کارنامه شورای شهر پنجم در معرض همه قرار گرفته و این لیست نیز در ادامه همان مسیر خواهد بود و امیدواریم بتوانیم این راه نیمه تمام را تمام کنیم.
لیست بیست نفره اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر که 6 نفر از اعضای فعلی در آن حضور دارند، شامل: علی اعطا، رضا امیدوارتجریشی، زهرا بهروزآذر، احسان بیسادی، مجتبی تقوی‌نژاد، خدیجه جدا، ژما جواهری، افشین حبیب‌زاده، زهیر خیری، فائزه دولتی، محمد سالاری، منیر شجاعی، آذین شرف‌خانی، محمدرضا شریفی، مجید صالحی فیروزآبادی، محمد علیخانی، الهام فخاری، مجید فراهانی، علی محمد مصلحی، محمدحسین مهرزاد و سیدحسن موسوی می‌شود.
 اصولگرایان باز هم به وحدت نرسیدند
اصولگرایان هم با دو لیست جداگانه وارد میدان شدند. منوچهر متکی که سخنگویی شورای وحدت اصولگرایان را برعهده دارد، در نشست خبری دیروز خود در پاسخ به این پرسش که «آیا طی روزهای باقی مانده تا انتخابات احتمال ارائه لیست مشترک با ائتلاف وجود دارد؟» گفت: با توجه به آخرین صحبتی که با آقای حداد عادل داشتم و توضیحات ایشان از شرایط لیست شورای ائتلاف، این احتمال نزدیک به صفر است و لیست واحدی از طرف شورای وحدت و شورای ائتلاف منتشر نخواهد شد. به گزارش ایسنا، او در مورد بازگشت سردار طلایی به انتخابات که در ابتدا رد صلاحیت شده بود و سپس رأی به بازگشت او داده شد هم گفت: سردار طلایی در لیست شورای وحدت برای شورای شهر حضور دارد و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مشکلاتی که برای او به وجود آمده بود برطرف شد. در ادامه این نشست نیره قوی جانشین سخنگوی شورای وحدت هم تأکید کرد که با وجود تلاش زیاد شورای وحدت و شخص منوچهر متکی، نتوانستیم به لیست واحد با شورای ائتلاف، برای انتخابات شورای شهر تهران برسیم. حال که امید خود اصولگرایان هم برای رسیدن به ائتلاف به صفر رسیده، در نهایت دو لیست 21 نفره برای انتخابات روز جمعه یکی به سرلیستی مرتضی طلایی و آن یکی هم به سرلیستی مهدی چمران به تصمیم نهایی رسیده است.
لیست شورای وحدت شامل: مرتضی طلایی، عبدالمقیم ناصحی، ابوالفضل قناعتی، ضرغام صادقی، سعید طالبی نیا، حسن بیادی، احمد نیکبختیان، مسعود زریبافان، مهدی وکیل‌پور، حسین اخگر‌پور، فهیمه خان محمد‌زاده، فرشته حشمتیان، سیده سکینه عمرانی، رقیه ودایع خیری، علیرضا خجسته‌پور، هاشم‌داداش‌پور، فرید شهاب، سید مجید صدری، محمد وکیلی، احمد کرمی و سید حسن رجبی یکتا می‌شود و در لیست ائتلاف نیروهای انقلاب هم مهدی چمران، پرویز سروری، جعفر بندی‌شربیانی، جعفر تشکری هاشمی، حبیب کاشانی، حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری، زهرا شمس احسان، سوده نجفی، سیداحمد علوی، علی‌اصغر قائمی، علیرضا نادعلی شهرستانکی، محمد آخوندی، مهدی اقراریان، مهدی بابایی، مهدی پیرهادی، احمد صادقی، مهدی عباسی، میثم مظفر، ناصر امانی، نرجس سلیمانی و نرگس معدنی‌پور حضور دارند.
 چرایی حضور دختر
سردار سلیمانی در لیست ائتلاف
اما یکی از بحث برانگیزترین اتفاقات این روزهای انتخابات شوراها، حضور دختر سردار شهید قاسم سلیمانی است که از قضا در لیست شورای ائتلاف هم قرار گرفت. حال پس از انتقاداتی که نسبت به حضور نرجس سلیمانی صورت گرفته، رئیس شورای ائتلاف از پیشنهاد به او برای انصراف گفته که با مخالفت دختر سردار سلیمانی روبه رو شد. غلامعلی حداد عادل، از چرایی حضور دختر سردار سلیمانی اینگونه گفت که خانم نرجس سلیمانی ابتدا به‌صورت انفرادی در عرصه حضور پیدا کردند و ما چون احتمال دادیم شاید به این شکل توفیقی نداشته باشند و این عدم توفیق مورد سوءاستفاده رسانه‌های معاند قرار گیرد، بحث حضور ایشان در فهرست را مطرح کردیم. حتی بعداً به‌خاطر احتمال برخی سوءبرداشت‌ها پیشنهاد انصراف به ایشان دادیم اما مصمم بودند و هستند که حضور داشته باشند. به گزارش انتخاب، حدادعادل در ادامه گفت: حضور نام سلیمانی قطعاً موجب برکت این فهرست است اما اینگونه نیست که این امر برای اعتبار فهرست ما صورت گرفته باشد. او تأکید کرد که دو بار درباره ایشان در جلسه شورای ائتلاف رأی‌گیری شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای ائتلاف اصلاح طلبان لیست شورای دختر سردار شورای وحدت شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات را اعلام کرد و گفت: تبلیغات از پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود.

ولی‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده به دور دوم کشیده شده است.

وی افزود: در همین راستا همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: کد انتخاباتی کاندیداها به آنها اعلام شده و بر این اساس در حوزه انتخابیه زنجان و طارم کدهای انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه خدابنده نیز کدهای انتخاباتی احمد بیگدلی و سعید رفیعی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

رحیمی با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است، افزود: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش‌بینی شده است، گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه های انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) مستقر هستند که در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749251

دیگر خبرها

  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده