Web Analytics Made Easy - Statcounter

معبد کارنی ماتا در راجستان هزاران موش صحرایی دارد که زائران آن­ها را نیاکان خود می­دانند و پرستش می­کنند و این یکی از عجیب ترین جاذبه های هند است.

 

به گزارش پول نیوز، آیا می­دانید هند بیش از ۱۰۰ میلیون سال پیش جزیره بوده است؟ حدود ۵۰ میلیون سال پیش، با قاره آسیا برخورد کرد و هیمالیا ایجاد شد. هند با بیش از یک میلیارد نفر از انواع مذهب ها و اقوام، نه تنها دومین کشور پرجمعیت است، بلکه برخی از حقایق و دستاوردهای ذهن را نیز در انبار خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در اینجا شما را با واقعیت­هایی جالب در مورد هند آشنا می­کنیم:

واراناسی یکی از قدیمی­ترین مکان­های مسکونی در جهان است

واقع در ساحل رودخانه گنگ، قدمت شهر مقدس باناراس یا واراناسی حداقل ۳۰۰۰ سال است. طبق اساطیر هندو، لرد شیوا ۵۰۰۰ سال پیش این شهر را پیدا کرده است.

 

یک شهاب سنگ دریاچه لونار در ماهاراشت را تشکیل داد

این دریاچه در حدود ۵۲۰۰۰ سال پیش توسط یک شهاب سنگ در حال سقوط ایجاد شده است. علاقه مندان به سفر نباید این شگفتی نجومی و معابد اطراف آن را از دست بدهند.

 

تپه های ضد جاذبه مرموز در لاداخ، تپه مغناطیسی

با اثر ضد جاذبه، این تنها تپه مغناطیسی در هند است. با یک تابلوی اعلان زرد مشخص شده، دستورالعمل­ها را ذکر می­کند و از شما می­خواهد ماشین خود را روی دنده خلاص، درست در نقطه ای که با رنگ سفید مشخص شده است قرار دهید، این مورد شما را متحیر خواهد کرد زیرا ماشین شما به تنهایی شروع به حرکت در سربالایی می­کند.

 

سرزمین بسیاری از اولین ها، هند مارها و نردبان ها، شامپو زدن، جبر و موارد دیگر است!

انبوهی از اشیا و مفاهیم از هند شروع شده است، از بازی مارها و نردبان ها گرفته تا شطرنج با نام مستعار چاتورانگا، دکمه ها، شامپو زدن، عدد پی، استخراج الماس، صفر، جبر، مثلثات همراه با یافتن وجود آب در ماه.

 

تنها اداره پست شناور جهان در دریاچه دال در سریناگر

 

هند نه تنها به دلیل قابل توجه ترین دفاتر پستی در جهان شناخته شده است، بلکه دفتر پست خود را در دریاچه دال در سریناگر دارد.

 

ماوسینرام با ۱۱،۸۷۳ میلی متر باران سالانه مرطوب ترین مکان روی زمین است

این شهر با داشتن رکورد بالاترین میانگین بارندگی سالانه، به دلیل مجاورت با خلیج بنگال، حدود ۱۱۸۷۳ میلی متر باران می­بارد. ماه­های زمستان این منطقه در آماده سازی برای موسمی شش ماهه پیش رو سپری می­شود.

 

تنها کشوری که منشور حقوق گاوها را دارد

از لحظه تولد یک هندی، او دو مادر دارد. یکی، مادر وی و دیگری، گائوماتا. اعتقاد بر این است که گاوها در آیین هندو مقدس هستند و قانون اساسی مجموعه قوانینی دارد که از فروش و کشتار گاو جلوگیری می­کند.

 

یک غرفه رأی گیری که فقط برای یک رأی دهنده در گجرات برپا کرده است

 ممتازترین رای دهنده هند، در یک دهکده کوچک به نام بانج در وسط جنگل، گجرات زندگی می­کند. راه اندازی یک غرفه ویژه برای فقط یک رأی دهنده، در گفتار درباره روح دموکراتیک کشور بسیار کمک کننده است.

 

دهکده ای که خانه ها درب ندارند!

با توجه به افسانه ای قدیمی ۳۰۰ ساله، ساکنان آن آرام می­خوابند زیرا معتقدند لرد شانی حافظ شهر است.

 

دهکده کوچک مادوپاتی را "دهکده افسر هند" می­نامند

یک روستای کوچک بیشترین افسر IAS تاریخ را ایجاد کرده است. با حدود ۷۵ خانوار، ۴۷ افسر به دولت هند داده است.

 

تپه هایی که از جاذبه سرپیچی می­کنند

تصور کنید اگر اتومبیل شما در دنده آزاد رها شود، در برابر نیروی جاذبه شروع به غلتیدن به سمت بالا می­کند. این پدیده عجیب در واقع در امتداد جاده ای در حوالی تولسی شیام در منطقه آمرلی، گجرات واقع شده است.

 

بیشترین تعداد گیاهخواران در جهان

با اکثریت جمعیت پیرو آیین هندو، حدود ۲۹٪ -۴۰٪ مردم گیاهخوار هستند.

 

بالاترین زمین کریکت در جهان

هند کشوری کریکت دوست است. کاملاً طبیعی است که بالاترین سطح کریکت جهان را که توسط کتاب گینس ثبت شده است نیز داشته باشد.

 

هند دومین کشور بزرگ انگلیسی زبان است

انتظار می­رود این آمار در دهه آینده چهار برابر شود.

 

اولین موشک هند با دوچرخه حمل شد

در سال ۱۹۶۳، ISRO اولین موشک خود را از یک کلیسا پرتاب کرد. موشک مذکور با دوچرخه حمل شد. سکوی پرتاب بعداً به نام مرکز فضایی (VSSC) شناخته شد.

 

بزرگترین تولید کننده شیر جهان

هند با رسیدن به بیش از ۱۵۵.۵ میلیون تن شیر در سال ۲۰۱۵ ، بزرگترین کشور تولید کننده شیر در جهان است.

 

تیم ملی کبدی هند در تمام جام های جهانی برنده شده است

هند همان جایی است که بازی کبدی آغاز شد. تیم کبدی بانوان نیز در تمام جام های جهانی کبدی بدون شکست باقی مانده است.

 

تصویری از گردهمایی ملام که از فضا قابل مشاهده است

یک رویداد معنوی است که هر ۱۲ سال یک بار در شمال هند برگزار می­شود. در سال ۲۰۱۱، این اجتماع مذهبی چنان گسترده بود که از طریق ماهواره در فضا قابل مشاهده بود. بیش از ۷۰ میلیون نفر در آن حضور داشت.

 

رشته کوه های هیمالیا که بخش بزرگی از آن در هند است

در حالی که کل هیمالیا در هند واقع نیست و تعدادی از بلندترین قله ها واقع در نپال هستند، بخش بزرگی از هیمالیا در هند است.

 

بیش از ۳۰۰،۰۰۰ مسجد در هند وجود دارد!

برخی از مشهورترین آن­ها مسجد جامع (دهلی نو)، مسجد مکه (حیدرآباد) و تاج-ال-مسجد (بوپال) هستند.

 

دومین شبکه بزرگ جاده های جهان

مسافرت در اینجا راحت می­شود، زیرا در این کشور حدود ۱.۹ میلیون مایل راه وجود دارد و این دومین شبکه بزرگ جاده در جهان است که پس از ایالات متحده آمریکا دوم است.

 

بالاترین پل ریلی جهان در جامو

پل چناب به شکل طاقی در جامو و کشمیر حدود ۳۵ متر بلندتر از برج ایفل، بلندترین پل ریلی جهان است.

 

بندر وورلی دارای سیم­های فولادی برابر با دور زمین است

هر یک از کابل ها توانایی نگهداری ۹۰۰ تن وزن را دارند.

 

بنی پراساد: سریعترین مردی که طی ۶.۵ سال در سراسر جهان سفر کرده است

اولین کسی که اولین گیتار بونگو جهان را طراحی کرده است، این گیتاریست ساز از هند دارای رکورد جهانی سفر ۲۵۷ کشور در ۶ سال و شش ماه و ۲۲ روز است.

 

تعداد مسافران هر روز در راه آهن هند با جمعیت استرالیا برابر است

با اتصال بیش از ۷۱۷۲ ایستگاه، راه آهن هند بزرگترین شبکه ریلی در آسیا است که روزانه بیش از ۲۳ میلیون مسافر را در ۱۲،۶۱۷ قطار حمل می­کند.

 

پربازدیدترین مکان در جهان، معبد طلایی در آمریتسار

معبد طلایی آمریتسار که توسط کتاب جهانی رکوردها اعطا شده است، پربازدیدترین مکان در جهان است

 

 معبد موش در راجستان

 

این فقط در هند اتفاق می افتد! معبد کارنی ماتا در راجستان هزاران موش صحرایی دارد که زائران آن­ها را نیاکان خود می­دانند و پرستش می­کنند و این یکی از عجیب ترین جاذبه های هند و همچنین یکی از ناشناخته ترین واقعیت ها در مورد هند نیز است.

 

بزرگترین خانواده در جهان

آقای زیونا چانا که در عمارت ۱۰۰ اتاقه خود در روستایی در میزورام زندگی می­کند، رئیس بزرگترین خانواده جهان است که متشکل از ۱۸۱ عضو است. او ۳۹ همسر، ۹۴ فرزند، ۱۴ عروس و ۳۳ نوه دارد.

 

روپک، دریاچه اسکلت

به صورت محلی به عنوان دریاچه اسرارآمیز یا دریاچه اسکلت شناخته می­شود. صدها اسکلت انسانی که در کف دریاچه و مناطق اطراف آن یافت می­شود، باعث بدنامی و وحشت ولی درعین حال برای جهانگردان، جالب و بی نظیر شده است.

 

بلندترین جاده متحرک جهان

بالاترین جاده متحرک جهان در ارتفاعی بیش از ۱۹،۳۰۰ فوت در لاداخ است. علاقه مندان به دوچرخه سواری توجه داشته باشید زیرا می­تواند ماجراجویی جدیدی مملو از آدرنالین را برای شما به وجود آورد.

 

اولین قطار بیمارستانی جهان

اولین قطار بیمارستانی در جهان که خدمات خود را از جراحی گرفته تا درمان سرطان و خدمات در روستاهای دورافتاده را ارائه می­دهد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: هند هیمالیا مذهب معابد پول نیوز ترین مکان سال پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط‌بندی ضد انقلاب روی مهره سوخته اسرائیل

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ در سال هزار و چهارصد و یک جریانی با تکیه بر غرب و به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشور شکل گرفت که با تکیه بر شعاری زنانه به دنبال تصویرسازی از آینده‌ای بود که در آن آزادی کلیدواژه اصلی تعبیر شد تا از این طریق نیمی از جامعه را همراه خود کنند. با گذشت از آن سراب دو ساله حالا معنی آزادی در لا‌به‌لای سکوت مرگبار طرفداران این جریان در قبال جنایات صورت گرفته در غزه که ماحصل آن مرگ بیش از ۱۰ هزار زن در طی هفت ماه جنایات رژیم صهیونیستی است، در حال معنی پیدا کردن است. معنی که در آن زنان نه تنها نقش و جایگاهی ندارند بلکه تنها ارقامی به شمار می‌روند که هر روز بر تعدادشان اضافه می‌شود.

کسانی که تا دیروز شعار زندگی برای زنان میدادند امروز نه تنها چشم بر واقعیت دموکراسی و حقوق بشر غربی بسته اند بلکه به عنوان پیاده نظام مقابله با طرفداران شرافت و انسانیت که این روز‌ها خود را در قامت دانشجویان آمریکایی به نمایش گذاشته است، قرار داده اند.

آنها در حرکتی به اصطلاح خودجوش در خاک آمریکا قصد برگزاری تجمعی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران داشتند آن هم در مکانی که قرار بود دانشجویان، خود را به آنجا رسانده و یکبار دیگر صدای مردم مظلوم غزه شده و خواستار پایان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این باریکه شوند. این همزمانی برگزاری تجمع نه تنها در آمریکا بلکه در دیگر نقاط جهان نیز به ثبت رسید تا معترضان به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران با پرچم‌های اسرائیل به رو در رویی با معترضان به نسل کشی در غزه بپردازند. نقشی جدید که اربابان برای آنان کشیده اند.

به نظر می‌رسد حالا پیاده نظام ضد انقلاب که طی دو سال گذشته تمام توان خود را برای نمایش مضحک آزادی در ایران به روی صحنه آورده بود به عنوان حافظ منافع و شاید نیرو‌های رسمی اشغالگران قدس به ابزاری برای قیچی کردن زبان منتقدین در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی مبدل شده تا در نقاط مختلف جهان با نشان و پرچم این رژیم مجعول به تقابل با مخالفان بپردازد.  

با توجه به تجربه تاریخی ثبت شده از جریان ضد انقلاب باید گفت که اعضای «منشور همبستگی و سازماندهی» و ربع پهلوی که در کوران حوادث ۱۴۰۱ پای میز معامله شرافت با نتانیاهو نشستند از اعضای اصلی شکل دهی این جریان‌اند، جریانی که حتی پلیس غرب در برابر آن سکوت اختیار نکرده و به برخورد با وحشی گری‌های صورت گرفته از سوی طرفداران آن پرداخته است.  

در غبار اشوب‌های زن زندگی آزادی وقتی سخن از این به میان می‌آمد که این جریان دست نشانده اسرائیل است بسیاری از فریب خوردگان چشم بر این واقعیت می‌بستند، اما حالا با فروکش کردن آن فتنه و عیان شدن واقعیت‌ها به وضوح می‌توان شرط بندی جریان ضد انقلاب روی مهره سوخته اسرائیل را دید و مشاهده کرد که چگونه این جریان برای دستیابی به خواسته‌های خود حاضر به تن دادن به هر اقدام غیر انسانی و قرار گرفتن در زمین تروریست دولتی اسرائیل است.

به نظر می‌رسد با این رویکرد اتخاذ شده از سوی جریان ضد انقلاب باید آن را دیگر جریانی مرده و رو به انحطاط در داخل کشور دانست چراکه سیاهی بر زغال نشست و همگان به ماهیت آن پی برده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرط‌بندی ضد انقلاب روی مهره سوخته اسرائیل
  • فیلم/ آجرلو: اقای فرزین دلار تلگرامی واقعیت دارد
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • واقعیت فرونشست زمین در دریاچه مهارلو از دریچه دوربین مهر؛
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
  • روزهای بهاری دریاچه ارومیه
  • (عکس) مگس دم‌عقربی، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها!
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • مگس دم‌عقربی ، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها! (عکس)