Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:31:39 GMT

وعده سران گروه ۷ برای توقف حمایت از زغال سنگ

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۹۷۶۱

وعده سران گروه ۷ برای توقف حمایت از زغال سنگ

سران گروه ۷ متعهد شدند به حمایت دولتی مستقیم جدید برای تولید نیروی زغال سنگ حرارتی بین المللی تا پایان سال ۲۰۲۱ خاتمه دهند.

به گزارش ایسنا، سران کشورهای صنعتی گروه ۷ شامل انگلیس، آمریکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا تحت ریاست دوره ای انگلیس در کورنوال انگلیس دیدار و در بیانیه مشترکی اعلام کردند ما اکنون متعهد هستیم به حمایت دولتی مستقیم جدید برای تولید نیروی زغال سنگ حرارتی بین المللی تا پایان سال ۲۰۲۱ شامل مساعدت توسعه رسمی، فاینانس صادرات، سرمایه گذاری و حمایت از توسعه تجاری و مالی خاتمه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به منظور حمایت از کشورهای در حال توسعه برای کنار گذاشتن زغال سنگ، کشورهای کانادا، آلمان، انگلیس و آمریکا موافقت کردند حداکثر دو میلیارد دلار برای حمایت از فعالیت صندوقهای سرمایه گذاری اقلیمی فراهم کنند.

سران این گروه همچنین برنامه کربن زدایی صنعتی گروه ۷ را کلید زدند که هدف آن تسریع نوآوری، بکارگیری فناوری کربن زدایی و هماهنگ کردن استانداردها در صنایعی مانند سنگ آهن و فولاد، سیمان، مواد شیمیایی و پتروشیمی به منظور رسیدن به آلایندگی صفر در کل اقتصاد است.

برای نخستین بار سران گروه ۷ توافق کردند اهداف اقلیمی کوتاه مدت و بلندمدت با هدف محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه را یکدست کنند.

سران این گروه اعلام کردند ما متعهد هستیم تا سال ۲۰۵۰ آلایندگیها را به صفر برسانیم و آلایندگیهای جمعی این گروه را تا سال ۲۰۳۰ نصف کرده و فاینانس اقلیمی را تا سال ۲۰۲۵ افزایش داده و بهبود دهیم و حداقل ۳۰ درصد از زمینها و اقیانوسها را تا سال ۲۰۳۰ حفاظت یا حمایت کنیم.

تحت برنامه "بازسازی بهتر جهان"، سران گروه ۷ متعهد شده اند کمکهایشان را افزایش دهند و ۱۰۰ میلیارد دلار در سال از طریق صندوق بین المللی پول فراهم کنند تا به کشورهای در حال توسعه دسترسی سریعتری به فاینانس فراهم کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، تعهدات گروه ۷ در بخش حمل و نقل چندان تعریف نشده است. در انرژی داخلی، بیانیه مشترک گروه ۷ تحت ابتکار "بکارگیری دستگاهها و تجهیزات فوق کارآمد"، از هدف دو برابر کردن بهره وری روشنایی، خنک سازی و سیستمهای یخچال و موتور که تا سال ۲۰۳۰ در سطح جهانی فروخته می شود، پشتیبانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زغال سنگ تغییرات اقلیمی کشورهای گروه 7 سران گروه ۷ زغال سنگ تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام با بیان اینکه عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک‌کش بود، گفت: وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام، اظهار کرد: اگر بخواهیم جهش تولید تحقق پیدا کند لازم است که نگاه و رفتار متفاوتی نسبت به کار و کارگر از جمله رعایت حق، حقوق، کرامت و منزلت کارگر، کارفرما و پیمانکار داشته باشیم، اگر بخواهیم چرخه تولید رونق پیدا کند باید زمینه‌ای فراهم شود که هم کارگر باانگیزه کار کند و هم پیمانکار و تولیدکننده با انگیزه کار کند.

وی گفت: مسئولان توجه ویژه ای به نیروهای شرکتی داشته باشند، پیمانکاران باید رعایت حق و حقوق کارگران را داشته باشند و حقوق و مزایای آنان را به گونه ای پرداخت کنند که در حق کارگران اجحافی صورت نگیرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات کشاورزان در فصل برداشت اختصاص سوخت و گازوئیل است، ابراز کرد: شیوه اختصاص گازوئیل به کشاورزان باید تغییر کند و راهکار جدیدی که نه سوءاستفاده کننده‌ها بتوانند سوخت را قاچاق کنند و نه کشاورز واقعی و کسانی که ماشین آلات کشاورزی دارند از میزان مناسب سوخت، محروم شوند، برای این موضوع اندیشیده شود.

کریمی‌تبار تصریح کرد: مطالبه دیگر این عزیزان این است که بهای محصول کشاورزی آن‌ها به‌موقع پرداخت شود و نکته بعدی هم بیمه محصولات کشاورزی است، شرکت‌های بیمه، اعلام کنند که چه نوع بیمه‌ای چه میزان خسارت پرداخت می‌کند، صرف این‌که محصول بیمه شود کافی نیست و آگاهی لازم به کشاورزان در این زمینه ارائه شود.

وی ادامه داد: برخی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نکرده‌اند و دچار خسارت شده‌اند، انتظار می‌رود که دولت کار و کرامت در این زمینه کشاورزان را حمایت کند تا بخشی از خسارت‌های آنان جبران شود

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان فرماندهی قدرتمند، شجاع، هوشمند و صادق‌الوعد در عرصه معادلات نظامی و سیاسی دنیا شناخته شده است و اکنون به برکت این عملیات، جهان را در ۲ قطب ظالم و حامی مظلوم می‌بینیم و خدا را شکر که حمایت‌کنندگان از مظلوم به‌مراتب بیشتر از حامیان رژیم اشغالگر قدس هستند.

کریمی‌تبار تأکید کرد: امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا دانشجویان و اساتید دانشگاه به طرف‌داری از مردم مظلوم غزه فریاد می‌زنند، پرچم فلسطین را به اهتزاز درمی‌آورند و مورد ضرب‌وشتم پلیس قرار می‌گیرند اما دست از حمایت برنمی‌دارند، پیام این حضور دانشگاهیان در حمایت از مظلومان، این است که نظام استکباری از درون در حال متلاشی شدن است.

وی ادامه داد: امروز فناوری جمهوری اسلامی در دنیا، در عرصه اقتصاد و در عرصه نظامی تاثیرگذار است، دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند جمهوری اسلامی را از مسیر خدایی که دارد، منصرف کند و دست ذلت را به سمت استکبار جهانی دراز کند، اما اکنون فهمیده‌اند که با چه ادبیات مؤدبانه‌ای با جمهوری اسلامی گفت و گو و مذاکره داشته باشند و خدا را بر این عزت و اقتدار سپاسگزاریم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حمایت خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • تجمع دوباره مردم مشهددر حمایت از عملیات وعده صادق
  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • حمایت خانه احزاب استان گلستان از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند