Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت گفت: ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت و مراسم ۵ ذی‌القعده روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت ویژه در ۲۸ بقعه شاخص استان فارس برگزار می‌شود.

او افزود: این مراسم‌ها شامل برگزاری تعداد ۹ کاروان شادی تحت عنوان شمیم کرامت، اجرای مراسم زیر سایه خورشید در ۱۲ بقعه متبرکه استان فارس، ویژه‌برنامه جشن میلاد امام رضا (ع) و برپایی ۱۵ ایستگاه سلامت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص به منظور ارائه خدمات درمانی رایگان به زائران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی یادآور شد: برای برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت تلاش شده تا بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگانی که دارای ظرفیت لازم برای برگزاری مراسم و فضای باز بزرگ و محوطه هستند بیشتر مورد نظر باشد تا امکان حفظ فاصله اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس عنوان کرد: علاوه بر این ظرفیت فضای مجازی بسیار مورد توجه و تأکید است و تمامی برنامه‌های از طریق تعداد ۱۹ کانال و صفحه اختصاصی متعلق به بقاع متبرکه در فضای مجازی اطلاع‌رسانی و به صورت زنده و برخط پخش می‌شود.

او همچنین گفت: این برنامه‌ها که همزمان با میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده است تا روز میلاد امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه برنامه شاخص امسال برگزاری همایش روز ملی تجلیل و تکریم از امامزادگان و بقاع متبرکه خواهد بود، گفت: این همایش در روز ۲۶ خرداد ماه مصادف با ۵ ذی‌القعده با هدف معرفی امامزاده سیدمحمد (ع) واقع در منطقه ده پیاله، بلوار ابوذر غفاری شیراز، در این آستان مقدس برگزار می‌شود که به صورت ویژه با حضور پژوهشگر برتر عرصه تشیع حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خصوص این امامزاده جلیل‌القدر و سایر بقاع متبرکه سطح شهر شیراز بحث و گفتگو خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس بیان کرد: سخنرانی، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی و برگزاری مسابقات فرهنگی همراه با اهدای جوایز با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان و جوانان با فرهنگ زیارت و حرم‌های مطهر امامزادگان از جمله برنامه جشن‌های دهه کرامت در آستان مقدس امامزادگان است.

موسوی اضافه کرد: همچنین آشنایی با سایر ظرفیت‌های بقاع متبرکه در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال، توانمندسازی افراد و اجرای طرح شمیم خدمت، معرفی بیشتر گردشگری مذهبی از جمله مباحث ویژه دهه کرامت امسال در همایش‌های بقاع متبرکه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امورخیریه دهه کرامت بقاع متبرکه فارس دهه کرامت بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مشرف روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: شعار محوری جشن‌های دهه کرامت در کشور «با شما، سربلندی» انتخاب شده و شعار ویژه استان قم نیز «حضرت معصومه(س) بهترین دختر دنیا،‌ الگوی حجاب و عفاف» می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با شکل‌گیری دبیرخانه دائمی ستاد ملی تکریم دختران،‌ آستان حضرت معصومه(س) پایگاه و ستادی برای تکریم دختران باشد.

وی بیان کرد: برنامه‌های دهه کرامت روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه با مراسم خطبه خوانی و با حضور شخصیت‌های مختلف فرهنگی و سیاسی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در شبستان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

رییس ستاد آیین‌های فاطمی با بیان این‌که اجتماعات و جشن‌های تکریم دختران و بانوان از برنامه‌های دهه کرامت است، افزود: چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) با حضور پنج هزار دختر دانشجوی سراسر کشور و همچنین یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه اجتماعی با حضور بانوان طلبه جشنی برگزار می‌شود.

مشرف اضافه کرد: خادمان حرم حضرت معصومه(س) با عنوان سفیران کریمه به ۲۶ استان کشور و ۲۹ کشور خارجی اعزام خواهند شد تا عشق و ارادت علاقه‌مندان به اهل بیت(س) را پاسخ دهند.

وی با بیان این‌که برگزاری این جشن‌ها در مساجد و بقاع متبرکه برنامه‌ریزی شده‌است، ادامه داد: علاوه بر داخل کشور، در ۲۰۱ نقطه در خارج از کشور مراسم و جشن‌های میلاد و دهه کرامت که به میلاد امام رضا(ع) منتهی می‌شود، برگزار خواهد شد.

وی، مراسم روزانه خطبه‌خوانی با حضور گروه‌ها و اصناف مختلف، مراسم خطبه‌خوانی ویژه بانوان در دهه کرامت با اجتماع بیش از ۲ هزار نفر، برگزاری جشن تکلیف ویژه نومکلفان، رونمایی از آثار هنری، جلسه نقد و بررسی علمی کتاب، نشست علمی پژوهشی با موضوع زیارت و شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س)، برگزاری محافل و مراسم‌های قرآنی، کرسی تلاوت فاطمی، مسابقه قرآنی ویژه بانوان و دختران و معرفی حافظان کل قرآن از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

معاون حرم کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: در بخش فعالیت‌های بین‌الملل، علاوه بر اعزام سفیران کریمه به کشورهای مختلف، اجتماع بانوان بین‌الملل و مراسم برای عموم زایران بین‌الملل از جمله عرب زبان‌ها و آذری زبان‌ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: در شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، زیارتنامه حضرت معصومه(س) در تمام حرم‌های کشور، بقاع متبرکه و مساجد قرائت خواهد شد و روز جمعه نیز در نماز جمعه‌های سراسر کشور، عرض ارادت و توسل به حضرت معصومه(س)، سخنرانی و خطبه پیرامون این موضوع برگزار می‌شود.

وی با بیان این که در دهه کرامت برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان با قوت بیشتری برگزار خواهد شد، افزود: در این روزها،‌ دخترانی که وارد حرم می‌شوند پذیرایی خواهند شد و هدیه‌ای از متبرکات دریافت می‌کنند.

به گفته مشرف، موزه حرم حضرت معصومه(س) در روز ولادت به‌صورت رایگان و ایام دهه کرامت به‌صورت نیم‌بها خواهد بود.

۱۱ طرح برای دهه کرامت امسال در حرم حضرت معصومه(س) رونمایی می‌شود

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) نیز در این نشست گفت: در آستان کریمه اهل‌بیت(س) ۱۱ طرح در حوزه‌های هنری و معماری انجام شده که قرار است در دهه کرامت رونمایی شود و در خدمت زایران قرار گیرد.

هادی محمودنژاد افزود: دربی مزین به قلم‌زنی، معرق و طلاکاری با هزینه ۲ نفر از خیران در حرم حضرت معصومه(س) ساخته شده که در دهه کرامت به آستان امام رضا(ع) هدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاشی کاری صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر که کاشی‌کاری معرق است نیز رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت ضریح مطهری برای کشور سوریه با عنوان راس‌الحسین نیز با هزینه خادم خیر ساخته شده که در دهه کرامت رونمایی می‌شود و مقدمات ارسال آن نیز فراهم خواهد شد.

محمودنژاد گفت: همچنین ساختمان چند منظوره آستان حضرت معصومه(س) بالغ بر سه هزار مترمربع در عمود ۱۰۸۰ واقع در کشور عراق واقع شده که ۶ سالن چندمنظوره برای اقامت و اجرای مراسم دارد که در حال تکمیل است و امیدواریم در دهه کرامت افتتاح شود.

فضاسازی محیطی حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت بیش از گذشته انجام خواهد شد

مدیر حرم حضرت معصومه(س) نیز در این نشست گفت: دهه کرامت با بیش از ۲ دهه فعالیت فرهنگی به ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی، تبلیغی و ترویجی و حتی اجتماعی و عمرانی تبدیل شده است؛ حرم نقش مهمی در مسائل فرهنگی کشور و الگوسازی دارد، چون این شخصیت خودشان الگو هستند و اتفاقات حرم نیز می‌تواند الگو باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی افزود: مانند سال‌های گذشته امسال نیز تلاش خواهیم کرد نشاط اجتماعی خوب و فراگیری شکل بگیرد؛ تلاش می‌شود این جشن‌ها و شخصیتی که برای او جشن می‌گیریم برنامه‌ها و محافلشان مردمی باشد.

وی با تاکید بر آمادگی حرم مطهر برای استقبال از زائران و خدمت‌رسانی به مردم، اضافه کرد: در دهه کرامت ضریح و فضای تردد زایران گل‌آرایی خواهد شد و در فضاهای منتهی به حرم از جمله میدان آستانه و صحن جوادالائمه(ع) به زائران خدمت‌رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: سرکشی به خانواده‌های معظم شهیدان و مجموعه‌های فرهنگی، اقامه نماز جماعت و جلسه های تبلیغی و ترویجی در حرم و فضاسازی محیطی حرم و پیرامون که بیش از گذشته انجام خواهد شد، از دیگر اقدامات در دهه کرامت خواهد بود.

اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) سالانه پذیرای ۲ هزار زوج است

مدیر روابط عمومی حرم حضرت معصومه(س) نیز گفت: در اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) سالانه بیش از ۲ هزار عقد انجام می‌شود که این ظرفیت در دهه کرامت ۲ برابر خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی حسین زاده افزود:‌ زوجین می‌توانند از طریق سایت آستان حضرت معصومه(س) نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • «هشت شب، هشتِ شب» قرار عاشقی با امام هشتم در منطقه ۱۱ اصفهان
  • اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در استان فارس
  • بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در البرز اجرا می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود