Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین دوره از رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) با یک سال تاخیر و از ۲۱ خرداد ماه با حضور ۲۴ تیم در ۶ گروه آغاز شد. مسابقاتی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا در تمام نقاط جهان با تاخیری یک ساله و در سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود.

گروه E این رقابت‌ها با حضور تیم‌های اسپانیا، لهستان، سوئد و اسلواکی یکی از گروه‌های مهم این رقابت‌ها است و می‌تواند مسابقه‌های جذابی را برای هواداران دنیای فوتبال رقم بزند، بد نیست نگاهی کوتاه به گروه ۵ این مسابقات بیندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپانیا / تیم بدون کاپیتان و با حضور جوانان با انگیزه

تیم ملی اسپانیا با هدایت سرمربی جوان خود لوییس انریکه در شرایطی پا به این مسابقات می‌گذارد که بسیاری از بازیکنان مشهور خود، مانند ایسکو، آسنسیو، کارواخال و مهمتر از همه سرخیو راموس را برای این مسابقات دعوت نکرده است و بدون حضور این ستارگان و با بازیکنانی جوان و کمتر شناخته شده به مسابقات یورو ۲۰۲۰ آمده است.

اسپانیایی‌ها که با ۳ قهرمانی در تاریخ این مسابقات یکی از پر افتخار‌ترین تیم‌های یورو هستند، امیدوارند بعد از عملکرد ضعیف در جام جهانی گذشته و خاطره بد آن مسابقات بار دیگر بتوانند عملکرد خوب خود را تکرار کنند و با قهرمانی این مسابقات را به اتمام برسانند. اسپانیایی‌ها که به عنوان میزبان این گروه نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند با استفاده از همین مزیت و همچنین درخشش ستارگان جوان خود امیدوار باشند که به راحتی و به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کنند.

دروازه بانان: اونای سیمون، داوید دخیا، روبرت سانچز

مدافعان: خوزه گایا، جوردی آلبا، پائو تورس، آیمریک لاپورت، اریک گارسیا، دیگو یورنته، سزار آزپیلیکوئتا، مارکوس یورنته

هافبک ها: سرخیو بوسکتس، رودری، پدری گونزالس، تیاگو آلکانتارا، کوکه، فابیان روییز

مهاجمان: دنی اولمو، میکل اویارزابال آلوارو موراتا، جرارد مورنو، فران تورس، آداما ترائوره، پابلو سارابیا

سوئد / بدون زلاتان امیدوار به تاریخ سازی

تیم ملی فوتبال سوئد با هدایت سرمربی خود جان آندرسن به دنبال یک جام موفق دیگر است. سوئدی‌ها که در جام جهانی ۲۰۱۸ عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند و بعد از سال‌ها به جمع ۸ تیم برتر جام جهانی صعود کردند، امیدوارند بتوانند با نمایشی درخشان بار دیگر به مراحل بالایی یک تورنمنت بین المللی راه یابند.

سوئدی‌ها که تنها یک بار موفق به حضور در بین ۴ تیم برتر مسابقات قهرمانی اروپا شده اند، امیدوارند با حضور بازیکنانی مانند ایساک ستاره جوان تیم فوتبال رئال سوسیداد، لیندلوف مدافع منچستریونایتد و مارکوس برگ با تجربه بار دیگر موفق به صعود به مراحل بالایی این مسابقات شوند. نکته مهم در ارتباط با تیم ملی سوئد غیبت زلاتان ابراهیموویچ اسطوره سوئدی‌ها در این رقابت‌ها است.

زلاتان که به تازگی و بعد از چند سال به تیم ملی سوئد بازگشته بود به دلیل مصدومیت این رقابت‌ها را از دست داد و نتوانست سوئدی‌ها را در گروه سختشان همراهی کند و شاید سوئدی‌ها با وجود اسپانیا و لهستان کار سختی برای صعود مستقیم به مرحله بعدی این مسابقات داشته باشند.

دروازه بانان:کارل یوهان یونسون، کریستوفر نورفلت، رابین اولسن

مدافعان: امیل کرافت، ویکتور لیندلوف، مارکوس دانیلسون، مارتین اولسون، لودویگ آگوستینسون، پونتوس یانسون، فیلیپ هلاندر، میکائیل لوستیگ، آندریاس گرانکویست

هافبک ها: کن سما، ویکتور کلایسون، دیان کولوسفسکی، سباستین لارسون، آلبین اکدال، کریستوفر اولسون، ینس کایوسته، ماتیاس سوانبری، گوستاو سونسون

مهاجمان: امیل فورسبرگ، مارکوس برگ، الکساندر ایساک، رابین کوایسون، جردن لارسون

لهستان / تیمی با یک ابر ستاره 

لهستان شاید یکی از بهترین تیم‌های تاریخ خود را در اختیار داشته باشد. تیمی که در سال‌های اخیر به واسطه حضور ستارگان درخشانی مانند لواندوفسکی، میلیک و شزنی نمایش‌های درخشانی داشته و نتایج خوبی نیز کسب کرده است.

لهستانی‌ها که در مرحله مقدماتی رقابت‌های یورو با اقتدار و با ۸ پیروزی و تنها یک شکست به رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ صعود کرده اند، امیدوارند که بتوانند با حضور ستارگان بزرگی مانند لواندوفسکی اولین عنوان بین المللی تاریخ فوتبال خود را جشن بگیرند.

البته پائولو سوسا، سرمربی پرتغالی لهستان ستارگانی مانند بارتولومی درونگوفسکی، دروازه بان فیورنتینا و کریستوف پیونتک، مهاجم سابق میلان و کنونی هرتابرلین را از لیست خود خط زده است و نشان داده که به هیچ کدام از ستارگان خود در تیم ملی لهستان وابسته نیست.

لهستانی‌ها که روی کاغذ شانس دوم صعود به مرحله حذفی هستند، امیدوارند که گروه E این رقابت‌ها را با اتفاقی جدید و صعود به عنوان تیم اول به پایان برسانند. اتفاقی که با توجه به تیم جوان اسپانیا دور از دسترس نیست.

دروازه بانان: لوکاش فابیانسکی، رادوسلاو مایسکی، لوکاش اسکروپسکی، وویچک شزنی

مدافعان: یان بدنارک، بارتوش برژینسکی، پاول داویدوویتس، کامیل گلیک، میکال هلیک، توماش کدزیورا، کامیل پیونتوفسکی، تیموتیوش پوکاش، ماچی ریبوس

هافبک‌ها: پرژمیسلاو فرانکوفسکی، کامیل یوزویاک، متئوش کلیچ، گرزگوژ کریچوویاک، کاسپر کوزووفسکی، کارول لینتی، یاکوب مودر، پرژمیسلاو پوواکتا، پیوتر زیلینسکی

مهاجمان: داوید کووناتسکی، روبرت لواندوفسکی، کارول سوویدرسکی، یاکوب سویرچوک

اسلواکی / دومین حضور و امیدوار به بازگشت کاپیتان همشیک

تیم ملی اسلواکی چهارمین تیم این گروه از مسابقات است. آن‌ها سعی خواهند کرد که در دومین حضور خود در مسابقات یورو عملکرد خوبی را از خود ثبت کنند. تیم ملی اسلواکی که بعد از ۲۴ تیمی شدن رقابت‌های یورو برای دومین مرتبه متوالی است که به مسابقات صعود می‌کند، در ماه‌های گذشته و در دیدار‌های تدارکاتی خود عملکرد مطلوبی را از خود ارائه داده و مردم کشور خود را به انجام یک کار دشوار یعنی صعود از این گروه سخت امیدوار کرده است.

تیم ملی فوتبال اسلواکی در این دوره از مسابقات اسطوره خود مارک همشیک را هم بعد از دوری چند ساله خود در تیم ملی اسلواکی می‌بیند. ستاره‌ ای که در سال‌های اخیر تک ستاره فوتبال اسلواکی بود و حالا بعد از چند سال دوری و به عنوان کاپیتان به اردوی آن ها اضافه شده است .

طبق گفته کارشناسان تیم ملی اسلواکی شانس چندانی برای صعود از این گروه سخت نخواهد داشت، اما آن‌ها امیدوارند که شگفتی ساز این جام شوند و به مراحل پایانی این مسابقات صعود کنند؛ اتفاقی که کمی دور از انتظار نیز است.

دروازه بانان: مارتین دوبراوکا، مارک روداک، دوشان کوچیاک

مدافعان: پیتر پکاریک، لوبومیر شاتکا، دنیس واورو، میلان اشکرینیار، توماش هوبوچان، داوید هانکو، مارتین کوچلینک، مارتین والینت

هافبک ها: مارک همشیک، استانیسلاو لوبوتکا، پاتریک هروشوفسکی، یورای کوچکا، اوندری دودا، روبرت ماک، ولادیمیر ویس، لازلو بنس، لوکاش هاراسلین، یاکوب هرومادا، توماش سوسلوف، یان گرگوش

مهاجمان: میخال دوریش، روبرت بوژنیک، ایوان شرانز

در انتهای مسابقات مرحله گروهی این رقابت‌ها ۲ تیم نخست هر گروه به صورت مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد و ۴ تیم از تیم‌های سوم برتر هم جواز حضور در مرحله حذفی را کسب می‌کنند.

گروه E این مسابقات را تیم‌های اسپانیا، لهستان، سوئد و اسلواکی تشکیل می‌دهند و جدول مسابقات این گروه به شرح زیر است:

دوشنبه ۲۴ خرداد

لهستان - اسلواکی ساعت ۲۰:۳۰

اسپانیا - سوئد ساعت ۲۳:۳۰

جمعه ۲۸ خرداد

سوئد - اسلواکی ساعت ۱۷:۳۰

شنبه ۲۹ خرداد

اسپانیا - لهستان ساعت ۲۳:۳۰

چهارشنبه ۲ تیر

سوئد - لهستان ساعت ۲۰:۳۰

اسپانیا - اسلواکی ساعت ۲۰:۳۰

بیشتر بخوانید

مذاکره یوفا با اتحادیه‌های فوتبال اروپا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی اسپانیا تیم ملی لهستان تیم ملی سوئد یورو ۲۰۲۰ جام ملت های اروپا تیم ملی اسلواکی دروازه بانان رقابت ها یورو ۲۰۲۰ هافبک ها سوئدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا که حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را هم دارد ۲۴ تیم راه یافته به جام جهانی ازبکستان مشخص شدند.

این دوره از بازی‌های جام جهانی از ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۵ مهر) برگزار می‌شود و ۲۴ تیم در آن حضور خواهند داشت. قرعه کشی این رقابت‌ها ۶ خرداد در شهر سمرقند برگزار خواهد شد.

بر این اساس تیم ملی ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی در کنار ایران، تاجیکستان، تایلند و افغانستان ۵ تیم آسیایی حاضر در جام جهانی را تشکیل می‌دهند.

۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

میزبان: ازبکستان به عنوان میزبان‌
آسیا: ایران، تاجیکستان، تایلند و افغانستان
آفریقا: آنگولا، لیبی، مراکش
کونکاکاف: کاستاریکا، کوبا، گواتمالا، پاناما
آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، ونزوئلا
اقیانوسیه: نیوزلند
اروپا: کرواسی، فرانسه، قزاقستان، هلند، پرتغال، اسپانیا، اوکراین

سیدبندی این دوره از مسابقات به شرح زیر است:

سید یک: ازبکستان- برزیل- اسپانیا - آرژانتین - پرتغال و ایران

سید دو: قزاقستان - پاراگوئه - اوکراین - مراکش - تایلند و پاناما

سید سه: کاستاریکا - گواتمالا - ونزوئلا - نیوزیلند - کوبا و لیبی

سید چهار: افغانستان - آنگولا - کرواسی - فرانسه - هلند و تاجیکستان

فرمت برگزاری جام جهانی ازبکستان ۲۰۲۴
۲۴ کشور در ۶ گروه ۴ تیمی قرار خواهند گرفت. دو تیم برتر هر گروه به همراه چهار تیم برتر رتبه‌های سوم به مرحله حذفی راه خواهند یافت. پس از آن، مرحله یک‌هشتم، یک‌چهارم، نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال برگزار می‌شود.
تیم‌های اسپانیا، برزیل و آرژانتین با ۱۰ دوره حضور بیشترین تجربه را در این مسابقات دارند و سپس تیم ملی ایران با ۹ دوره حضور با تجربه ترین تیم این مسابقات است.

تیم‌های افغانستان، تاجیکستان، فرانسه و نیوزلند نخستین حضور خود را در جام جهانی تجربه خواهند کرد.

قهرمانان ادوار گذشته:

۱۹۸۹: برزیل
۱۹۹۲: برزیل
۱۹۹۶: برزیل
۲۰۰۰: اسپانیا
۲۰۰۴: اسپانیا
۲۰۰۸: برزیل
۲۰۱۲: برزیل
۲۰۱۶: آرژانتین
۲۰۲۱: پرتغال

کد خبر 6088021

دیگر خبرها

  • برتری و صعود یک پله‌ای پاس همدان در گروه اول
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد