Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:29:45 GMT

دولت به عهد خود مبنی بر اتمام فرودگاه سقز پایبند است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۰۳۹۱

دولت به عهد خود مبنی بر اتمام فرودگاه سقز پایبند است

کامیل کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت تدبیر و امید، پیشتر هم ۲ پروژه بزرگ بیمارستان شفا و سد چراغ ویس را تکمیل و به مردم شهرستان سقز تحویل داد و به وعده خود وفا کرده است.

وی با بیان اینکه هر روز با جدیت پیگیر روند پیشرفت این طرح هستیم، اضافه کرد: دولت سومین هدیه خود یعنی طرح بزرگ فرودگاه را به مردم تحویل می دهد و این پروژه گرچه از زمانبندی عقب است ولی دارای پیشرفت خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه سقز افزود: تحویل خدمات چهارگانه پروژه(آب، برق، گاز و تلفن) در مراحل پایانی و توسعه عوامل پروازی، نصب بیش از ۱۰ کیلومتر دیوار پیرامونی، نصب شیشه و تجهیزات پایانه دارای پیشرفت مناسبی است.

کریمیان یادآور شد: هفته جاری هیاتی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان فرودگاه های کشور برای تسریع در اتمام این پروژه به شهرستان سقز سفر می کنند.

جاده جایگزین مسیر سقز - مریوان به زودی زیر بار ترافیک می رود

فرماندار ویژه سقز همچنین از زیربار رفتن جاده جایگزین سقز - مریوان که به طول سه کیلومتر است خبر داد و گفت: این جاده به طول حدود سه کیلومتر احداث و آسفالت شده و مراحل نصب تابلو علایم و خط کشی در حال اتمام است.

وی به تردد در مسیر جدید سقز - مریوان اشاره کرد و افزود: به واسطه تطویل بودن باند فرودگاه، بخشی از جاده مسیر سقز - مریوان مسدود و تغییر می کند.

فرودگاه سقز در سال ۱۳۹۵ به عنوان یک پروژه خاتمه یافته خارج از دستور قرار گرفته بود که به همت استاندار کردستان و مسوولان وقت، دوبار به طرح اعتبار تزریق شد و هم اکنون با تامین اعتبارات لازم، دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است و پیمانکاران زیادی برای اتمام این طرح فعالیت می کنند.

طول باند این فرودگاه ۲ هزار و ۸۰۰ متر، عرض آن ۳۰ متر و مساحت ترمینال ۲ هزار و ۳۰۰ متر است. ترمینال و ساختمان جانبی فرودگاه ۸۶ درصد و توسعه سطوح پروازی ۵۲ درصد پیشرفت دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران کردستان توسعه ایران وزارت راه و شهرسازی سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران کردستان توسعه ایران شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران کردستان توسعه ایران وزارت راه و شهرسازی سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال

 غفارزاده در جلسه شورای بهره‌برداری شرکت  آب منطقه‌ای که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت منابع آب تبریز اظهار کرد: متاسفانه نبود رینگ به دور کلانشهر تبریز تامین آب شرب سال قبل را مشکل‌ کرد در حال حاضر رینگ جنوبی شهر با ۲۶ کیلومتر مسافت به اتمام رسیده و در برنامه داریم تا رینگ شرقی را قطعا تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه علی‌رغم بارش‌های اخیر با توجه به شرایط خشکسالی و عدم تبدیل بارش‌ها به رواناب تنها ۵۲ درصد مخازن سد‌های استان پر شده اضافه کرد: سال گذشته سال بسیار سختی بود و با تداوم شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم اما با مدیریت منابع و مصارف آبی توانستیم این بحران را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب مدیریت کنیم.

وی با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز و گاه مصرف بی‌رویه خاطرنشان کرد: علی‌رغم باور عمومی بارندگی‌های پراکنده روز‌های اخیر اثربخشی ناچیزی بر مخازن سد‌ها داشته که امیدواریم شهروندان با خودداری از مصارف غیرضروری یاریگر کارکنان صنعت آب استان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴