Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر تناکی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به تشکیل دولت جوان انقلابی، اظهار داشت: دولت جوان انقلابی می‌تواند با ایجاد ایده‌های نو و کاربردی و توان بی‌حد و حصر و تحول‌گرایی در کنار تجربه افراد کار کشته، جهشی در اقتصاد ایجاد کنند.

وی افزود: رئیس جمهور حداقل ۴ و حداکثر ۸ سال، بیش از ۹۰ درصد امکانات کشور را در اختیار دارد تا کاری برای توسعه کشور انجام دهد و اگر به‌درستی از این ظرفیت‌ها استفاده شود باعث ایجاد جلب اعتماد مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان‌جنوبی درباره شاخصه‌های انتخاب مطلوب، بیان داشت: مشارکت حداکثری مردم بدون اجبار و صداقت، سلامت، اقدامات، تدابیر و سیاست درست نامزدها از جمله این شاخصه‌ها است.

معیارها و ملاک‌های شورای ائتلاف

تناکی افزود: اگر فرد قوی با شناخت درست از کشور وارد میدان شود و شاخصه‌های اسلام ناب را داشته باشد، می‌تواند پیشرفت‌هایی در کشور ایجاد کند.

وی در ارتباط با شورای ائتلاف و معیارها و ملاک‌های این شورا برای لیست منتخبین شورای شهرهای استان، مطرح کرد: شورای ائتلاف استان در تمامی شهرستان‌های استان یک شورا دارد که برآمده از یک مجموعه عمومی است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه لیست اعضای شورای هر شهر براساس ملاک‌ها و معیارهایی که توسط اعضای شورای ائتلاف در هر شهرستان مشخص شده، تصریح کرد: داشتن تخصص در حوزه معماری و شهرسازی، وجود حداقل یک یا دو نفر حقوقدان در شورای شهر، وجود یک روحانی به سبب ملاحظات دینی و مذهبی، حضور حداقل دو نفر خانم در شورا به سبب ارج نهادن به مقام زنان، حضور یک نفر پزشک برای در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی و حضور حداقل یک نفر از گروه اصناف به‌دلیل بزرگی این گروه مورد توجه شورای ائتلاف بوده است.

تناکی ادامه داد: توجه به نیروهای جوان، تجربه گذشتگان و تخصص همه از مواردی بوده که برای لیست منتخبین شورای شهر لحاظ و احصاء شده است.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان‌جنوبی افزود: بر این اعتقاد هستیم که افرادی که توسط شانا برای شورای شهر بیرجند انتخاب شده‌اند دارای تجربه، تخصص و تعهد هستند.

تناکی در خصوص این سؤال که چقدر انتخاب لیست شانا از نظرات نیروهای انقلابی، فرهنگی و سیاسی استفاده شده، یادآور شد: در این لیست ملاحظات همه ۷۵۰ نفر که برای شورا نام‌نویسی کردند در نظر گرفته شده و تا حد توان به شایسته‌سالاری شورای منتخب هر شهرستان رسیده‌ایم.

عملکرد شورای شهر بیرجند ایده‌آل نبود!

وی در ارتباط با ارزیابی عملکرد شورای فعلی بیرجند و بدترین و بهترین عملکرد این شورا، گفت: اعضای شورای شهر بیرجند که در لیست شانا بوده‌اند هفت نفر بوده و بحث عملکرد را باید به صورت نسبی سنجید به‌طوری که نسبت به شورای قبلی حاشیه‌های کمتری داشته و بهتر عمل نموده‌اند ولی نسبت به آنچه انتظار داشته‌ایم به ایده‌آل نرسیده اما در مجموع نمره قبولی را دریافت کرده‌اند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان‌جنوبی بهترین عملکرد شورای فعلی را به صفر رساندن بدهی‌های انباشته شورا و وحدت درونی عنوان کرد و افزود: شاید بدترین عملکرد این شورا کوتاهی این شورا برای ارائه گزارش کار بوده است.

ایران قدرتمند با حضور پرشور مردم در انتخابات

تناکی در پاسخ به این پرسش که چرا شانا پیرترین شورای استان است؟ گفت: براساس لیست شانا که مورد رصد قرار گرفته در شهر بیرجند ۵ نفر از منتخبان جوان، یک نفر فرزند شهید و دو یا سه نفر جزو اعضای شوراهای قبلی برای استفاده از تجربیات آن‌ها است و برای رسیدن به موفقیت بهتر باید از تجربیات افراد مسن در کنار نیرو و توان جوانان استفاده کرد.

وی در رابطه با هدف‌گذاری شورای ائتلاف برای افق ۱۴۰۴، گفت: در هر شهرستان برنامه کاندیداها خواسته شده و با لیست شورا تطابق داده شده تا به‌طور دقیق‌تر روی برنامه‌ها کار شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان‌جنوبی در زمینه اهمیت مشارکت بالای مردم در انتخابات، بیان داشت: اگر به‌دنبال ایران قدرتمند هستیم یکی از مؤلفه‌های آن شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح است.

نامزدهای جبهه انقلاب عقلایی عمل کنند

تناکی در مورد کناره‌گیری نامزدهای جبهه انقلاب به‌نفع یکدیگر و این موضوع در رابطه با دکتر «جلیلی»، افزود: امیدواریم کاندیداها در این مورد عقلایی عمل کنند و با استفاده از علم آمار مقبولیت‌های یکدیگر را سنجیده و به‌سمت کاندیدای اصلح مقبول بروند.

وی تبیین کرد: سالیان سال حکومت و دارایی‌های کشور در دست کسانی بوده که دیدگاه لیبرالی داشته و این نظر را داشتند که باید همه چیز از خارج بیاید و دشمن باید مشکلاتمان را حل سازد، امید است مردم بعد از تحمل این همه مشکلات که به سبب این دیدگاه بوده به نیروهای انقلابی اعتماد کنند تا نه اینکه ارتباط با خارج حذف شود بلکه ایران را عزت و اقتدار تمام مشکلاتش را حل نماید.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان‌جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: حضور باشکوه مردم در این دوره از انتخابات دور از انتظار نبوده و و حاکمیت به‌سمت دولت جوان و حزب‌اللهی پیش می‌رود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی اعتماد انقلاب بیرجند شهر بیرجند شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید قاسم قریشی پیش از ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، گفت: نگاه پاسداران در انجام رسالت پاسداری به پیمانی که با خدا بسته‌اند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما الگویش امام حسین علیه السلام و پاسداران و بسیجیان ما هم مولایش امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام است و به همین دلیل پاسداری از انقلاب و اسلام ناب محمدی دارای تقدس ا ست.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با مقایسه پیشرفت‌های اساسی در حوزه‌های مختلف علم و فن آوری، سلول‌های بنیادی، قدرت دفاعی و بازدارندگی، سدسازی و داروسازی، پزشکی و سلامت، و …، اظهار کرد: دلایل افتخار به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دو رکن مهم شامل؛ توان دفاعی مادی و معنوی است. از وابستگی مطلق در تسلیحات نظامی قبل از انقلاب به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

سردار قریشی، تصریح کرد: نقش اعتقاد راسخ و معنویت برخاسته از دین عامل مهم در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

سپاه و بسیج بر پایه معنویت بنا شده است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این همایش با اشاره به فراگیر شدن بُعد معنویت در اقصی نقاط دنیا، اظهار کرد: شاخص‌های زندگی سیاسی و معنوی شهید مطهری یکی از الگوهای ما به شمار می‌روند.

سردار علی محمد اکبری افزود: سپاه و بسیج بر پایه معنویت و اصول توکل به خدا، توسل به ائمه و ولایتمداری و ولایت پذیری بنا شده‌اند.

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر هم با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری گفت: تقویت مبانی اعتقادی و سیاسی از تأکیدات امامین انقلاب به آحاد جامعه بویژه نیروهای مسلح و پاسداران و بسیجیان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: سند تحول مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ پخش کلیپ از عملکرد مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه استان و تجلیل از مربیان عقیدتی، سیاسی، آموزش نظامی، بهداشت و سلامت، قرآن و… از برنامه‌های این همایش در مجتمع لاله شهرکرد بود که با تقدیر از مربیان پیشکسوت پایان یافت.

کد خبر 6092031

دیگر خبرها

  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است