Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، هادی ملکشاهی،مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به فرارسیدن موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی، اظهار کرد: صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها تا پایان خردادماه جاری مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی فعالیت‌های شغلی خود را در سامانه الکترونیکی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مشاغل گروه‌های دوم و سوم که میزان فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۹۹ معادل ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است، می‌توانند مشمول مزایای تبصره ماده ۱۰۰ شوند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با بیان اینکه صاحبان مشاغل گروه دوم و سوم می‌توانند اظهارنامه مالیاتی خود را تا پایان خردادماه جاری با تکمیل فرم به صورت الکترونیکی ارسال کنند، افزود: اشخاص حقیقی می‌توانند در سامانه www.ntr.tax.gov.ir نسبت به تکمیل و ارسال فرم خود اقدام کنند.

ملکشاهی مبنای مالیات مقطوع را مالیات قطعی عملکرد سال ۹۸ عنوان و تصریح کرد: مالیات تا ۳ میلیون تومان بدون افزایش عملکرد نسبت به سال ۹۸، مالیات از ۳ تا ۶ میلیون تومان ۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸، مالیات بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان با ۸ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۸ و مالیات‌های بیش از ۱۲ میلیون تومان با ۱۲ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۸ باید پرداخت شوند.

وی بیان داشت: صاحبان مشاغلی که تمایل به استفاده از این دستورالعمل را دارند، باید از طریق سامانه الکترونیکی مراتب تکمیل فرم را که به معنای پذیرش دستورالعمل بوده را انجام دهند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های قانونی نرخ صفر و همچنین هر نوع تسهیلات را منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه امسال بیان و زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی را تیرماه سال جاری عنوان کرد.

ملکشاهی ادامه داد: مودیانی که مالیات سال ۹۸ آن‌ها قطعی نشده است نیز می‌توانند بر مبنای مالیات تشخیصی توافق را بپذیرند و فرم اظهارنامه مالیاتی را تکمیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه توافق انجام شده منافع و مزایای بسیاری برای اشخاص حقیقی دارد، گفت: با استفاده از این توافق مالیات مقطوعی خود را پرداخت کنند، همچنین به راحتی با تقسیط پنج ماهه با کمترین فشار اقتصادی مالیات را بپردازند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به مشارکت خوب شهروندان از این‌گونه توافق‌نامه‌های مالیاتی، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۶.۵ درصد مودیان لرستانی توافق‌نامه مالیاتی را پذیرفتند.

ملکشاهی اظهار کرد : افرادی که تمایل به پذیرش این توافق‌نامه نیستند، وظیفه دارند تا پایان خردادماه امسال در حوزه مشاغل اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۹ را در سامانه تکمیل و تسلیم اداره امور مالیاتی کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امور مالیاتی لرستان اظهار نامه مدیرکل امور مالیاتی لرستان اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه میلیون تومان اشخاص حقیقی عملکرد سال سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • بودجه گروگان بورسی‌ها