Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:51:05 GMT

شرط حضوری شدن دانشگاه‌ها از ترم آینده

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۱۳۴۵

شرط حضوری شدن دانشگاه‌ها از ترم آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اگر تزریق واکسن در شهریور انجام شود شاید بتوانیم آموزش حضوری داشته باشیم،گفت: نمی توانیم نسخه واحدی برای تمامی دانشگاه ها در نظر بگیریم و بهتر است دست آنها را برای آموزش حضوری باز بگذاریم.

به گزارش ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارشی از جلسه همفکری وزارت بهداشت و علوم برای بازگشت به آموزش حضوری در ترم آینده را مطرح کرد و گفت: هفته گذشته در جلسه ای با حضور روسای دانشگاه های پزشکی و غیر پزشکی، بحث شروع ترم تحصیلی جدید و بازگشت به آموزش ها به حالت حضوری مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته دانشگاه های علوم پزشکی در این مدت با ۴۰ درصد ظرفیت همچنان فعالیت داشتند و لذا از این حیث نسبت به سایر دانشگاه ها، جلوتر هستند.

وی آموزش حضوری دانشجویان را مستلزم آماده سازی خوابگاه ها دانست و گفت: به دلیل ترخیص بسیاری از پیمانکاران در خوابگاه ها، در صورت آغاز به کار مجدد آنها باید آمادگی لازم برای آن وجود داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان بستری بیماران کووید در بیمارستان های دانشگاه، افزود: این آمار و ارقام محصول حدود ۱۷ ماه تلاش خستگی ناپذیر همکاران در واحدهای مختلف بیمارستانی و ستادی است لذا باید به آنها خسته نباشید بگوییم.

وی اظهار کرد: کسی نمی تواند پیش بینی کند که موج پنجم کرونا در راه است یا خیر، اما نقشه جنوب کشور نشان می دهد که در جنوب کشور باز سیر صعودی وجود دارد و خطر هنوز به طور کامل رفع نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اگر تزریق واکسن در شهریور انجام شود شاید بتوانیم آموزش حضوری داشته باشیم، تصریح کرد: نمی توانیم نسخه واحدی برای تمامی دانشگاه ها در نظر بگیریم و بهتر است دست آنها را برای آموزش حضوری باز بگذاریم. نمی توان با یک فرمول برای همه دانشگاه ها یک برنامه ثابت در نظر گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم  پزشکی تهران، دکتر کریمی در پایان به عوارض تعطیلی ها و تاثیر آن بر کیفیت آموزش اشاره کرد و گفت: باید به دقت عوارض مستقیم و غیر مستقیم ناشی از تعطیلی ها بر آموزش را بسنجیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع ترم تحصیلی جدید واکسیناسیون دانشجویان همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزش حضوری دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال