Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: سالانه حدود 400 دانش‌آموز در کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی می‌شوند که تنها حدود 30 درصد آنها موفق به جهش تحصیلی می‌شوند.

علی محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان متقاضی از 15 تیر، گفت: دانش‌آموزان متقاضی از نیمه دوم تیرماه می‌توانند برای ثبت تقاضای جهش تحصیلی به مدارس مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که در ارزیابی‌ها، مستعد جهش تحصیلی شناخته شوند، باید کتب درسی پایه جهش یافته را مطالعه کرده و در شهریور ماه در امتحانات پایه تحصیلی جدید شرکت کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: شرط تقاضای جهش تحصیلی برای دانش‌آموزان کسب نمرات بسیار خوب در تمامی دروس در همه پایه‌های قبلی است. 

محمدبیگی با بیان اینکه سالانه حدود 400 دانش‌آموز در کرمانشاه متقاضی جهش تحصیلی می‌شوند،  اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بین 20 تا 30 درصد  از این دانش‌آموزان از نظر روانی و تحصیلی مستعد جهش تحصیلی بوده و برای انجام بقیه مراحل جهش تحصیلی و شرکت در امتحانات شهریور به مدارس معرفی می‌شوند.

این مسئول سپس با بیان اینکه تنها دانش آموزانی که از استعداد تحصیلی خاصی برخوردار باشند می توانند در زمینه جهشی درس خواندن موفق باشند، گفت: جهشی درس خواندن به دانش آموزان فشار می‌آورد و دانش‌آموزانی که روند عادی تحصیلی خود را طی کنند، موفق‌تر خواهند بود.

وی به خانواده ها توصیه کرد، برای جهش تحصیلی دانش آموزان اصرار نداشته باشند و تا مطمئن نشده‌اند فرزندشان صلاحیت جهش تحصیلی را دارد متقاضی این مورد نشوند و به صرف چشم و هم چشمی آینده تحصیلی و حتی زندگی فرزندانشان را با چالش مواجه نکنند.

محمدبیگی در ادامه با اشاره به احتمال افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا، اضافه کرد: خانواده‌ها مراقب باشند امسال به دلیل مجازی بودن آموزش‌ها تقاضا برای جهش تحصیلی دانش‌آموزان باید با وسواس بیشتری انجام شود تا خدای نکرده به خاطر یک تصمیم اشتباه دچار مشکلات بعدی نشوند.‍‍


انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تحصیل جهشی كرمانشاه تحصیلی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی آموزش و پرورش آران و بیدگل، ۵۱ درصد از دانش آموزان این شهرستان را مشغول به تحصیل در رشته‌های فنی وحرفه‌ای دانست وگفت: این نمایشگاه به منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان برای انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی در دوره متوسطه دوم بر اساس استعداد، توانایی، علاقه و نیاز‌های جامعه و آشناسازی آنان با رشته‌های تحصیلی و مشاغل راه اندازی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مرتضی جمشیدی افزود: این رویداد در قالب ۱۴ غرفه دستاورد‌های هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و در رشته‌های فتو گرافیک، خیاطی، معماری و حسابداری و کامپیوتررا روایت می‌کند.
این نمایشگاه تا فردا از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در محل هنرستان امام خامنه‌ای برای بازدید دانش آموزان دایر است.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی