Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:57:34 GMT

کشته شدن ۵۰ عضو «الشباب» به دست ارتش سومالی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۱۶۰۵

کشته شدن ۵۰ عضو «الشباب» به دست ارتش سومالی

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از تلویزیون سومالی، عملیات ارتش این کشور طی دو روز گذشته به شکل جداگانه در مناطق حیران مرکزی، شبیلی مرکزی و شبیلی جنوب غربی صورت گرفت.

ارتش سومالی اعلام کرده که طی عملیات ۴۸ ساعت گذشته تعدادی از پایگاه‌های گروه تروریستی الشباب نیز منهدم شده‌ است.

ارتش سومالی تأکید کرده که عملیات‌های اخیر علیه الشباب در منطقه شبیلی مرکزی تاکنون به کشته شدن بیش از ۳۰ تروریست و آزادسازی دست کم ۶ روستا منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات ارتش سومالی علیه الشباب در صورتی است که این کشور برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری طی ماه‌های آینده آماده می‌شود.

گروه تروریستی الشباب یک گروه مسلحانه وابسته به شبکه «القاعده» است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را پایه‌ریزی کرده است.

سومالی از زمان تأسیس گروهک الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروهک است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ است.

این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا قرار دارد.

برچسب‌ها گروه تروریستی الشباب تروریسم سومالی القاعده کشته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی الشباب تروریسم سومالی گروه تروریستی الشباب تروریسم سومالی القاعده کشته ارتش سومالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه

مقامات محلی روسیه در منطقه کورسک اعلام کردند که در پی حمله ارتش اوکراین به مناطق غیرنظامی ۳ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، «رومن استاروویت» فرماندار منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه به چند روستا در این منطقه حمله کردند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: طرف اوکراینی روستای کوزینو را بار دیگر بمباران کرد که در نتیجه آن یک زن کشته و یک نفر دیگر نیز به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد.

این مقام روس در ادامه افزود: یک پهپاد اوکراینی مهمات آتش‌زا بر بام یک خانه در روستای نیکولائف-دارینو در حومه سوژانسکی ریخت که باعث خسارت شدید شدید و یکی از ساکنان این خانه نیز بر اثر آتش‌سوزی جان باخت.

وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد. تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی یف ماه ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی ها به شدت به آن دل بسته بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی یف گذاشت.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه