Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نامزد شورای وحدت و ائتلاف شورای ششم مشهد گفت: ما در ۲۲ سال گذشته ۵ درصد هم رشد حوزه تفکیک بازیافت در مبدا را شاهد نبوده‌ایم. - اخبار استانها -

مجید طهوریان عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: 22 سال از دوره‌های پنجگانه شورای شهر مشهد می‌گذرد و مقام معظم رهبری در اوایل دهه 90 در دیدار با شوراهای شهر فرمودند شهرها به مثابه یک پرنده دارای دو بال هستند که یکی روح شهر است و دیگری کالبد و سپس در حوزه فرهنگی نکاتی را فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شورای ششم مشهد بیان کرد: ما شهر را به عنوان یک موجود زنده می‌دانیم و این زنده بودن ناشی و برگرفته از انسان‌ها و شهروندان آن است؛ شهری که با این انسان‌ها زنده بودنش شناخته می‌شود امروز 22 سال از عمر شوراهایش می‌گذرد. شهرداری مشهد بیش از 100 سال عمر دارد اما اگر به دل مردم برویم و با مردم گفت‌وگو کنیم مردم یکی از مهمترین مشکلات موجود را فاصله پیدا کردن خود با مسئولان شهری می‌دانند.

طهوریان عسکری افزود: بجای اینکه مردم و مسئولان کنارهم و کمک حال هم باشند از هم دورند و مسئولان پشت درهای بسته با اولویت سنجی خود تصمیم گیری می‌کنند و نتیجه این می‌شود که هرقدر هم هزینه می‌کنیم بازهم مردم ناراضی هستند زیرا مردم نیازهایی برای خود و زندگی خود می‌بینند که در مخیله مدیران نیست؛ شاید مدیران دنبال کارهای نمایشی هستند تا نام خود را به یادگار بگذارند و در اذهان حک کنند.

نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد گفت: نیاز امروز مردم لزوما روکش آسفالت و رفع آبهای سطحی و بوی فاضلاب است؟ نیاز مردم امروز همین ترافیکی است که در آن گیر کرده‌اند. حل معضلات ترافیکی یک مسئله مهم است اما شاید آینده از آن چندان یاد نکند و مدیران را به سمت کارهای نمایشی سوق می‌دهد و مردم چون نمی‌توانند اولویت‌های خود را رفع کنند روز به روز فاصله بیشتری با مسئولان می‌گیرند و نشئت این اتفاق حوزه فرهنگی و اجتماعی است و نتوانستیم رضایت و مشارکت مردم را جلب کنیم.

طهوریان عسکری تاکید کرد: هرجا رضایت را ایجاد کردیم و مشارکت بالا رفت سرمایه اجتماعی ایجاد می‌شود؛ این در حوزه نظام مدیریت شهری یک اتفاق جدی است؛ امروز چون مشارکت مردم را نداریم خودمان باید شهر را اداره کنیم و شهر گران اداره می‌شود زیرا می‌خواهد جبران رضایت مردم را داشته باشد.

وی بیان کرد: مشارکت مردم را پای کار امور شهری نداریم و این مثلث باید در همه موضوعات فرهنگی حل شود. در حوزه فرهنگ می‌توانیم شهر را اداره کنیم. سالانه حدود هزار میلیارد تومان برای جمع آوری زباله هزینه می‌کنیم و در تمام دنیا 10 درصد این مبلغ صرف فرهنگ سازی می‌شود اما ما در 22 سال گذشته 5 درصد هم رشد حوزه تفکیک بازیافت در مبدا را شاهد نبوده‌ایم.

ششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: رونق مناطق کم برخوردار مشهد نیازمند اعتبارات ملی است+فیلم‌ششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد باید از کارکرد تزئینی خارج شود‌ششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: اقتصاد شهری مشهد مبتنی بر قرض و وام بنا شده است‌

طهوریان عسکری تاکید کرد: باید ابزار و فرهنگ را به صورت توامان ارتقاء دهیم. فرهنگ در همه چیز اثرگذار است. در بالا بردن اثرگذار است اگر سراغش نرویم و اگر سراغش برویم در کاهش هزینه موثر است. شهر یک موجود زنده است و این موجود زنده در عصر ارتباطات و اجتماع محور و مشارکت جویی، وقتی می‌تواند تبدیل به شهری زنده و مطلوب شود که مردم در زندگی اجتماعی و نظام مدیریت شهری درگیر شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به سمت اعتلای شهرمان و رسیدن به مطلوبیت حرکت کنیم باید زمینه حضور مردم و نقش مردم و مشارکت مردم در داخل شهر را واقعی ببینیم؛ مردم نباید در مدیریت شهری زینت المجالس باشند و مردم باید خودشان مشتاقانه در افتتاح پروژه‌های مدیریت شهری از یکدیگر سبقت بگیرند زیرا می‌دانند این افتتاح حل یکی از معضلات آنهاست.

طهوریان عسکری تصریح کرد: در تمام کالبد نظام مدیریتی اگر فرهنگ نباشد شهر مدون و جامع اداره نمی‌شود؛ آیا مردان و زنان متخصص حوزه فرهنگی و اجتماعی از جنس کارکرد مدیریت شهری به این مسئله ورود می‌کنند؟ کارکرد مدیریت شهری در حوزه فرهنگی با یک سازمان دیگر متفاوت است و ماموریت نیز متفاوت است و کسی در این حوزه موفق است که سیستم و ظرفیت‌هایش را بشناسد و تجربه سال‌های مختلف فعالیت را داشته باشد.

وی ادامه داد: چند نکته کلیدی در حوزه فرهنگی مشهد وجود دارد؛ در شهری که وجود حضرت رضا(ع) را داریم تا می‌توانیم خانه می‌سازیم اما به خانواده بها نمی‌دهیم. مگر جایگاهی ندارد؟ چرا برای شهرسازی وقت می‌گذاریم اما برای خانواده‌سازی کاری نمی‌کنیم؟

نامزد شورای وحدت و ائتلاف شورای شهر مشهد اظهار داشت: شهری که مزین به فیض وجودی حضرت رضا(ع) است چقدر بر کارکردهای زائر و زیارتش فکر کرده‌ایم؟ امروز زائر وارد شهر می‌شود و در اختیار سیستم حمل و نقل عمومی قرار می‌گیرد اما ظرفیت تاکسیرانی ما برای مثال ارتقاء نمی‌یابد.

طهوریان عسکری تاکید کرد: در شهر امام رضا(ع) هر روز شاهد یک رخداد بزرگ هستیم. میزان ورودی زائر ما در روزهای سال بی‌نظیر است و سالانه 30 میلیون زائر و رسانه شناور را وارد شهر مشهد می‌کنیم اما از این ظرفیت اصلا استفاده نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ارتقاء مولفه‌های فرهنگی شهر آمار درستی نداریم و نمی‌توانیم بگوئیم حوزه فرهنگی برای مثال 5 درصد این تغییر رفتار اجتماعی را ایجاد کرده است. آیا فرهنگ شهروندی ترافیک ما را کاهش داده و یا ظرفیت خودروهای تک سرنشین را کم کرده است؟ اصلا آماری در این زمینه نداریم.

طهوریان عسکری بیان کرد: در این زمینه‌ها هیچ سند مدون فرهنگی نیز نداریم. بودجه کار فرهنگی را در حوزه عمرانی هزینه می‌کنیم و سپس آن را به عنوان کار فرهنگی به مردم قالب می‌کنیم. برای مثال پروژه خط عابر یک پروژه عمرانی است اما به اسم کار فرهنگی به خورد مردم مشهد مقدس می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کارکرد مساجد در مشهدمقدس بار دیگر باید احیاء شود و نمی‌توان صرفا روی 16 فرهنگسرا برای جمعیت میلیونی مشهدمقدس حساب کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ششمین انتخابات شوراها در استان ها نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد حوزه فرهنگ مشارکت مردم مدیریت شهری حوزه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است

به گزارش خبرآنلاین البرز، مجتبی عبداللهی در مراسم شورای اطلاع رسانی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های اصحاب رسانه در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، افزود: همه به این باور رسیده ایم که دولت محترم سیزدهم برای جبران کاستی ها، ارتقا زیرساخت ها و سرانه ها و کسب رضایتمندی مردم، مصمم است و تلاش می کند.

وی ادامه داد: امسال بنا بر منویات حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) سال جهش تولید با مشارکت مردم، نام گرفت.

عبداللهی گفت: بر این اساس باید تمامی ظرفیت های خود را در راستای تحقق این هدف بزرگ متمرکز کنیم و بسترهای مشارکت مردم را فراهم کنیم.

وی افزود: در انتخابات اسفند ماه گذشته، دست در دست هم دادیم و با آگاهی بخشی و امیدآفرینی، مردم را از حق و تکلیف خود در انتخابات آگاه کردیم که مانع تحقق اهداف برنامه ریزی شده دشمنان شد.

استاندار البرز گفت: براین اساس از اصحاب محترم رسانه انتظار می‌رود همچنان در کنار ما باشند تا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز با سربلندی برگزار کنیم.

وی همچنین شرایط البرز بعنوان استانی که از سال ۸۹ استقلال یافت تشریح کرد و در ابعاد مختلف به نیازها، مطالبات، ظرفیت ها، سرانه ها و زیرساخت های آن پرداخت.

عبداللهی ادامه داد: البرز مهاجرپذیر ترین و متراکم ترین استان کشور است در حالی که تنها نیم درصد از مساحت خاک کشور را داراست.

وی گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر اول رییس جمهور محترم و همچنین سفر رئیس محترم قوه قضائیه به استان، انتقال زندانیان و تخلیه زندان رجایی شهر بود که محقق شد و این زندان بزرگ و ملی از بافت شهری کرج خارج شد.

استاندار البرز افزود: مجموعه ساختمان های زندان بزودی به یک مکان فرهنگی تبدیل می شود و اراضی مربوط به استان نیز در راستای مولدسازی در عمران و آبادانی استان صرف می شود.

وی با بیان اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۸ درصد و در البرز حدود ۹ دهم به ازای هر هزار نفر است، گفت: ۲۰ بیمارستان شامل ۱۲ تا دولتی و ۸ تا خصوصی با ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در البرز مستقر هستند و برای رسیدن به میانگین کشوری و جمعیت استان به بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز نیاز داریم که با توجه به تسریع در روند پیشرفت پروژه ها تا پایان دولت سیزدهم محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه البرز در سرانه های آموزشی و پرورشی، محروم ترین استان کشور است، گفت: این استان ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم دارد و تمامی مدارس استان دوشفیته و کلاس ها با جمعیت بالای ۳۲ نفر تشکیل می شود و اگر بخواهیم همه مدارس یک شیفت و کلاس ها ۳۰ نفره شود به حدود هزار مدرسه نیاز داریم.

عبداللهی افزود: خدا را شاکریم که اکنون به تعهدات خود عمل کرده و ۱۲۰ مدرسه با مشارکت دولت و خیرین به آموزش و پرورش استان تحویل داده و تا پایان دولت سیزدهم این رقم از ۲۰۰ مدرسه نیز عبور خواهد کرد.

در پایان این نشست از اعضای شورای اطلاع رسانی دولت در استان و اسماعیل حیدرپور سرپرست خبرگزاری خبرآنلاین در استان البرز نیز تقدیر شد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899399

دیگر خبرها

  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند