Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:48:16 GMT

ظرفیت صنایع تبدیلی در اردبیل ۴ برابر شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۲۶۵۳

ظرفیت صنایع تبدیلی در اردبیل ۴ برابر شده است

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حالی که هشت سال پیش ظرفیت صنایع تبدیلی استان اردبیل ۵۸۰ هزار تن بوده، هم اکنون این ظرفیت به دو میلیون تن افزایش یافته است.

وی به چهار برابری شدن ظرفیت صنایع تبدیلی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در همه بخش‌ها به ویژه محصولات باغی و زراعی، صنایع تبدیلی و فرآوری مناسبی را در شهرهای مختلف استان شاهد هستیم و به تناسب آن سردخانه‌ها و انبارهای فنی نیز برای نگهداری محصولات شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل به توسعه صنایع تبدیلی در بخش گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: با ظرفیت ۲۰ هزار تن سه کارخانه بزرگ در این زمینه در حال احداث است که کارخانه بزرگ فارم پارسیان فاز به فاز در مرحله تکمیل و بهره‌برداری است.

بهنام‌جو تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری سه فاز کارخانه تولید داروهای گیاهی و شیمیایی امید فارم پارسیان به بهره‌برداری برسد تا زمینه اشتغال دو هزار نفر در این مجموعه تولیدی فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما با همراهی سرمایه‌گذاران به توسعه و توانمندسازی چنین مجموعه‌های فرآوری و صنایع تبدیلی نیازمندیم تا به شکل مطلوب و مناسب ارزش افزوده و توان اقتصادی استان را افزایش دهیم.

بهنام‌جو به تدارک زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل برای حضور سرمایه‌گذاران اشاره کرد و ادامه داد: طرح توسعه این شهرک نیز در حال انجام است و انتظار می‌رود در نیمه اول امسال بخش عظیمی از فاز جدید این شهرک آماده واگذاری به متقاضیان شود.

وی محور اصلی توسعه استان را بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی اعلام کرد و گفت: قطعاً در سال‌های آینده جهش بیشتری در این بخش اتفاق می‌افتد تا ما بتوانیم بیشترین منافع را هم از جهت اقتصادی و هم ایجاد فرصت‌های اشتغال برای اهالی استان به وجود آوریم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها با تأکیدات مقام معظم رهبری در سطح استان سعی بر این است تا کوچک‌ترین موانع از پیش روی سرمایه‌گذاران برداشته شود تا هدف‌گذاری بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین انبارهای فنی و استاندارد تا دو برابر وضعیت موجود ارتقا یابد.

کد خبر 5234250

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کشاورزی صنایع تبدیلی اردبیل اکبر بهنام جو انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اردبیل انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا سعید جلیلی صنایع تبدیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است