Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری فردی که به بهانه فعالیت در ارز‌های دیجیتال از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: چندی پیش یکی از کاربران فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد با فردی که مدعی بود مهارت کافی در فعالیت ارزی دیجیتال دارد، در فضای مجازی آشنا شده ام و مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون ریال به حساب وی واریز کرده ام، ولی دیگر این فرد پاسخگوی تماس‌های تلفنی من نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: کارآگاهان هویت واقعی و مخفیگاه این فرد را در محله‌های شرقی تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به 10 فقره کلاهبرداری با همین ترفند اعتراف و اذعان کرد، به بهانه سود دهی بیشتر ارز‌های دیجیتال کلاهبرداری می‌کرده است.
این مقام سایبری با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریال اموال کلاهبرداری شده را 10 میلیارد ریال محاسبه کرده اند، افزود: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی است و این مهم جز بااحساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.
سرهنگ گودرزی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارز دیجیتال فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرگرد حسین سپه وند امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در جریان رصد و پایش فضای مجازی و اجرای طرح برخورد با فروش سوالات و تجهیزات تقلب در کنکور و امتحانات نهایی، کارشناسان پلیس فتا لرستان فردی را که اقدام به فروش ابزارهایی برای تقلب در امتحان به فروش می‌رساند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، افزود: این گونه افراد با انتشار آگهی در شبکه‌های مجازی و سایت‌های واسط خریدوفروش، اقدام به فروش سوالات و تجهیزات تقلب کنکور به قربانیان کرده و ضمن اینکه سعی می‌کنند نظم کنکور و عدالت برگزاری کنکور سالم بین داوطلبان را برهم بزنند، تنها به دنبال کلاهبرداری و کسب منفعت برای خود بوده و طبق تحقیقات به‌عمل‌آمده هیچ‌گونه دسترسی به سوالات کنکور و امتحانات نهایی ندارند و به‌هیچ‌عنوان نباید ادعای آن دراین‌خصوص را باور کرد.

رئیس پلیس فتا لرستان با بیان اینکه فروش هر گونه تجهیزات تقلب که عدالت و رقابت سالم بین داوطلبان امتحانی را به خطر بیندازد جرم است، گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی فروشنده این تجهیزات را در شهرستان خرم‌آباد شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضائی لازم، ایشان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

سپهوند، تصریح کرد: خریدوفروش هرگونه تجهیزات برای تقلب در امتحانات کنکور جرم بوده و با متخلفان برابر با قانون برخورد قضائی صورت خواهد گرفت، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با این‌گونه جرایم در فضای مجازی با مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و کارشناسان ما در پلیس فتا را جهت برخورد قانونی با آنها در جریان بگذارند.

کد خبر 6087767

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری