Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله غلامرضا مقیسه روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در سبزوار افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سال ۹۶ با اعضای مجلس خبرگان رهبری، مسئله مطالبه گری خبرگان را از دستگاهای دولتی و مسوولان مطرح کردند.

وی ادامه داد: منظور از مطالبه گری این است که خبرگان واسطه ای باشند که خواسته‌های به حق مردم را به مقامات و مسوولان دولتی برسانند چرا که همه مردم این  توانایی را ندارند که مطالبات عمومی و مشترک خود را به مقامات بالاتر برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد نمایندگی مردم خراسان رضوی در دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ملزومات مطالبه گری خبرگان از دستگاهای دولتی این است که اعضای خبرگان باید بین مردم بوده وصدای رسای آنها باشند.

وی افزود: چنانچه نماینده خبرگان اهل و ساکن استان انتخابیه خود باشد زمینه ارتباط و معاشرت با مردم منطقه بهتر فراهم می شود و با درک خواسته های آنها مطلوب‌تر می تواند وظیفه مطالبه گری را  به عنوان یک منتخب به مسوولان ذیربط منعکس نماید.

آیت الله مقیسه با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف مجلس خبرگان رهبری، انتخاب رهبر، نظارت بر انجام وظایف رهبری و انجام وظایف قانونی آن است، ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری جایگاه خطیری دارد که به خوبی تبیین نشده و باید ماهیت و وظایف این نهاد به مردم بویژه برای  جوانان بیان شود.

نخستین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب یکی از نمایندگان خراسان رضوی در این مجلس، دوم اسفند ۹۸ همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و آیت الله محمدتقی مصباح یزدی به نمایندگی این استان در مجلس خبرگان برگزیده و جایگزین آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، نماینده فقید خراسان رضوی در این مجلس شد.

دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی به منظور تعیین جانشین آیت الله مصباح یزدی، که دی ماه پارسال رحلت کرد، ۲۸ خرداد امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در پنج هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای مستقر در ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۲۳ روستای این استان برگزار می شود.

عباس شاه رفعتی، سیدمحمدرضا مدرسی مصلی و غلامرضا مقیسه سه نامزد تایید صلاحیت شده از میان ۱۲ نامزد ثبت نام شده برای انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی هستند.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کشور و با ۳۳ شهرستان، ۶ کرسی از مجموع ۸۸ کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را در اختیار دارد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سبزوار مجلس خبرگان رهبری انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سبزوار مجلس خبرگان رهبری انتخابات ۱۴۰۰ سبزوار مجلس خبرگان رهبری انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان رضوی مطالبه گری دوره مجلس آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم نکوداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد و نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

این آئین با سخنرانی آیت الله فیاضی نماینده فعلی مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۱۵:۳۰ روز پنج‌شنبه در حرم امام زاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6087282

دیگر خبرها

  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود