Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان گفت: طرح اتوبوس کودک با هدف آموزش و پرورش کودکان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی اجرا می‌شود.

اوبا اشاره به ضرورت دلچسب و جذاب بودن آموزش‌ها براساس اقدامات خاص تخصصی افزود: شیوه درست آموزش‌ها موجب می‌شود تا کودکان و نوجوانان تشویق شده و در برنامه‌ها حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالم زاده از در نظر گرفتن هفت محله کمتربرخوردار شهر کرمان به عنوان محله‌های هدف در اجرای طرح اتوبوس کودک خبر داد و تصریح کرد: البته در اجرای این طرح، شهرداری تنها عهده دار همه اقدامات نیست؛ بنابراین، برای اجرای بهتر طرح، از پیشنهاد‌ها و راه کار‌های ارائه شده استقبال می‌شود.

او با بیان اینکه این اتوبوس در حال حاضر برای محله‌های هدف محدوده شهر کرمان در نظر گرفته شده است، گفت: احتمال دارد در آینده این اتوبوس حاشیه شهر را نیز که به نوعی با مشکلات و مسائل خاصی درگیر هستند، پوشش دهد.

شهردار کرمان اظهار امیدواری کرد: به لحاظ اجتماعی کاری همه‌جانبه در محله‌های کمتربرخوردار انجام دهیم؛ زیرا این اقدام برای همه کودکان شهر است.

عالم‌زاده هدف و نتیجه نهایی طرح اتوبوس کودک برای مناطق کم‌برخوردار شهر کرمان را آموزش در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و شهروندی دانست و گفت: با نگاهی اجتماعی و با هدف افزایش خودآگاهی کودکان، نقش پرورشی نیز در موضوعات مختلف به‌صورت پررنگ دیده می‌شود.

سارا کارگر جهرمی، دبیر ستاد شهر دوستدار کودک شهرداری کرمان نیز از رایزنی با نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف ازجمله اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وغیره برای مشارکت در طرح اتوبوس کودک خبر داد و گفت: طی فراخوانی ۳۰ نفر متخصص برای همکاری داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

اوجمع‌آوری اطلاعات لازم برای تعیین مهم‌ترین اولویت‌های آموزشی در مناطق محروم را نیز از رویکرد‌های اجرایی طرح برشمرد و افزود: این آموزش‌ها با اعلام دفاتر تسهیل گری و براساس نیاز مناطق انجام می‌شود.

کارگر جهرمی ادامه داد: بر این اساس اطلاعات جمعیتی هفت محله هدف، جمع‌آوری، و همچنین سرفصل آموزش‌ها براساس رده سنی مشخص شده است.

او راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، برای پوشش دادن کتاب‌های مختص کودکان در اتوبوس کودک و در نظر گرفتن بازی و ورزش برای کودکان و نوجوانان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش را نیز ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این طرح برشمرد.

کارگر جهرمی افزود: اتوبوس کودک با همکاری سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان در حال طراحی و تجهیز است.

راضیه منتظر مجری اجرای طرح اتوبوس کودک گفت: آموزش‌ها براساس نیاز مناطق و رده سنی در دوشیفت صبح و عصر به کودکان ارائه می‌شود.

او افزود: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی به منظور برآورد اثربخشی در برنامه ریزی، اجرا و سنجش، به صورت مقطعی فازبندی شده است.

منتظر گفت: بر این اساس زمان‌بندی اجرایی اولیه طرح، سه ماه در نظر گرفته شده و پس از آن با سنجش و ارزیابی، فاز‌های بعدی اجرا خواهد شد.

محله‌های «سرآسیاب»، «ماه بنی‌هاشم»، «پامنار»، «شهرک صنعتی»، «قلعه‌محمود» و «شرف‌آباد» و «الله‌آباد»، از محله‌های در نظر گرفته شده در طرح اتوبوس کودک هستند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتوبوس شهری شهرداری کرمان نظر گرفته شده اداره کل آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه بیش از ۱۱۰ برنامه شاخص در شهرستان کازرون برگزار می‌شود.

او با توجه به شعار هفته بسیج سازندگی امسال همه با هم گفت: در جهت تحقق شعار سال بیشترین تلاش مشارکت دادن مردم در برنامه‌های بسیج سازندگی است که همه برنامه‌ها با محوریت مردم انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون تصریح کرد: در جهت برنامه هفته بسیج سازندگی بیش از ۹۷ گروه جهادی در قالب ۵۰۰ نفر به منظور خدمات دهی در امورات فرهنگی، آموزشی، علمی و ورزشی به مناطق کم برخوردار شهرستان کازرون اعزام خواهند شد.

او، برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون را دیدار بسیجیان گروه‌های جهادی با امام جمعه شهرستان، برگزاری میز خدمت، ساخت و مرمت مسکن محرومان، افتتاحیه طرح محرومیت زدایی، اعزام تیم دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام و طیور به روستاها، ویزیت رایگان و پایش سلامت نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • اتوبوس گردشگری گرگان راه اندازی می شود
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود